2011-02-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsaman
Och vad för låg jävla ynklig person är egentligen du?
Du sitter och skriver på internet precis som om du stod över andra människor och är bättre än dom fast du inte har en aning om vem eller vad dom är för något.

Jag blev dömd för misshandel när jag va 16 år,jag va ett barn.
Och jag kan nog faktiskt lova, att du nån gång i ditt liv varit i ett slagsmål där du skadat/misshandlat personen du slogs med förutom att det är aldrig blev en rättslig process över det hela.
Inser du allvaret i det?

"pundare är det ingen som vill ha i sin grupp"

I den meningen fastställer du klart och tydligt att jag skulle vara en pundare, det fastställer även vad för typ av människa du är.
Jag har tagit en del droger i min ungdom,ja.
Gör detta mig automatiskt till en pundare resten av livet?

Sorry alla om jag verkar brusa upp,men människor som Kipdrordy är det värsta bottenskrapet av dom alla inklusive äckliga utsugande heroinister.

Nån annan som kan ge mig ett mer objektivt svar?
Genom det där inlägget tycker jag du besvarar din egen fråga ganska så bra. Men för att vara ännu tydligare så finns det inte en chans att du kommer in med det där i bagaget. Oavsett om du tar avstånd från allt det idag och har blivit en bättre människa så blir det ett nej.
2011-02-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppjagad
Vad är lönen som soldat om/när man blir anställd efter GMU?

16 000 till 20 000 SEK
Källa: http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/
2011-02-23, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coltoon
knas om du tar åt dig så mycket för det där så vettefan om försvarsmakten är något för dig...
du är dömt 5-6 ggr för missandel o drågrelaterade saker, om det hade varit 1 gång så KANSKE du hade kunnat bortförklarat dig.. jag säger också att du inte har en chans sry. ring ändå det skadar inte. har en kompis som körde olagligt på en parkering utan körkort o han fick INTE även efter att han överklagat ett par ggr med hjälp av militärer.. .

Kanske ändå inte så svårt att förstå varför jag tar åt mig om jag har sysslat med droger och kämpat för att ta mig ur det hela och kommit dit där jag är idag och så stöter man på dessa fördomsfulla imbeciller som såklart utan egentligen veta ett skit börjar kalla en pundare.
Nån form av respekt och hyfs/sunt förnuft får man väll ändå ha gentemot andra människor.

Tack för svaret iallafall.
2011-02-23, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Genom det där inlägget tycker jag du besvarar din egen fråga ganska så bra. Men för att vara ännu tydligare så finns det inte en chans att du kommer in med det där i bagaget. Oavsett om du tar avstånd från allt det idag och har blivit en bättre människa så blir det ett nej.

Hur besvarar jag min egen fråga?

Mjo,jag har förstått att det uppenbarligen inte finns en chans.

Tack för svaren iallafall..
Senast redigerad av salsaman 2011-02-23 kl. 21:13.
2011-02-23, 21:40
Medlem
Olvards avatar
Citat:

Är det inte så att vissa brott "försvinner" ut belastningsregistret efter 5 år om man var minderårig?

Om jag inte nu fått det helt om bakfoten så borde det ju innebära att du har en chans. Sök och säg som det är, att du har ändrats nu osv. Det värsta som kan hända är ju att du inte blir antagen. Men då har du iallafall försökt.
2011-02-23, 21:43
Medlem
Citat:

Genom din reaktion på en mindre provokation.
2011-02-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Genom din reaktion på en mindre provokation.

Jasså?

En föredetta missbrukare,som kämpande i 4 års tid för att ta sig ur skiten för att sedan lyckas och började leva ett normalt liv.
Samma personen skriver att "i mina yngre dagar hade jag det struligt med droger m,m "

Varpå man får ett svar som lyder "Ingen vill ha en pundare i sin grupp"

Är det verkligen så konstigt att man reagerar?
2011-02-23, 21:56
Medlem
Citat:
Jasså?

En föredetta missbrukare,som kämpande i 4 års tid för att ta sig ur skiten för att sedan lyckas och började leva ett normalt liv.
Samma personen skriver att "i mina yngre dagar hade jag det struligt med droger m,m "

Det kanske är just därför man inte får ha prickar i registret, för att man kan komma att bli påverkad av saker på helt andra sätt än vad man skulle ha gjort utan att detta hände. Nu menar jag inte att det är okej att klonka ner på folk sådär, men det finns ju en poäng med att man inte får ha ett sådant förflutet.
2011-02-23, 22:53
Medlem
Citat:
Jasså?

Inte konstigt alls, hur man reagerar och tacklar situationen tycker jag säger rätt mycket iaf.
2011-02-23, 23:05
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Och vad för låg jävla ynklig person är egentligen du?
Du sitter och skriver på internet precis som om du stod över andra människor och är bättre än dom fast du inte har en aning om vem eller vad dom är för något.

Jag blev dömd för misshandel när jag va 16 år,jag va ett barn.
Och jag kan nog faktiskt lova, att du nån gång i ditt liv varit i ett slagsmål där du skadat/misshandlat personen du slogs med förutom att det är aldrig blev en rättslig process över det hela.
Inser du allvaret i det?

"pundare är det ingen som vill ha i sin grupp"

I den meningen fastställer du klart och tydligt att jag skulle vara en pundare, det fastställer även vad för typ av människa du är.
Jag har tagit en del droger i min ungdom,ja.
Gör detta mig automatiskt till en pundare resten av livet?

Sorry alla om jag verkar brusa upp,men människor som Kipdrordy är det värsta bottenskrapet av dom alla inklusive äckliga utsugande heroinister.

Nån annan som kan ge mig ett mer objektivt svar?

Tycker du överdriver lite. Du ställde en fråga och folk besvarade den. Som sagt, skadar inte att ringa och fråga men har du prickar i registret eller något liknande får du vänta.
2011-02-23, 23:12
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Kanske ändå inte så svårt att förstå varför jag tar åt mig om jag har sysslat med droger och kämpat för att ta mig ur det hela och kommit dit där jag är idag och så stöter man på dessa fördomsfulla imbeciller som såklart utan egentligen veta ett skit börjar kalla en pundare.
Nån form av respekt och hyfs/sunt förnuft får man väll ändå ha gentemot andra människor.

Tack för svaret iallafall.

vill också tillägga att jag förstår dig och håller med dig att det var onödigt att komma med personliga påhopp som " pundare " men jag tror inte heller du kommer komma in med det där bagaget. - Testa.
2011-02-23, 23:20
Medlem
_Shakermakers avatar
Det där GMU låter som Främlingslegionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in