2011-04-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckylefty
http://www.youtube.com/watch?v=HzCY9dDdZUw

Någon som mönstrat inför GMU och kan bekräfta att man får sådan privacy under testerna som att man är ensam i rummet med sköterskan som på filmen? Är mest intresserad av hur det går till i Göteborgsområdet..

Jag mönstrade i Göteborg inför GMU1. Jag var ensam med sköterskan när jag kollade syn, hörsel, gick igenom hälsodeklarationen och när jag drog i isokaien. Sen när jag skulle cykla så var det typ 4-5 cyklar i samma rum så då var det några andra som cyklade samtidigt.
2011-04-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Varför tycker du att det är bra?
har man klarat kaven så har man gjort det. En blandning av olika typer av individer brukar vara bra för en grupp. Man kan inte bygga ett fotbollslag av 11 stycken Zlatan
Men om det blir som Wronkan skrev så är det ju inte bra, för då har personerna inte klarat kraven.

Citat:
Ursprungligen postat av luckylefty
http://www.youtube.com/watch?v=HzCY9dDdZUw

Någon som mönstrat inför GMU och kan bekräfta att man får sådan privacy under testerna som att man är ensam i rummet med sköterskan som på filmen? Är mest intresserad av hur det går till i Göteborgsområdet..

När du träffar sjuksköterskan för hälsokontroll och styrkelyft så är du ensam. I filmen ser man ju bara när man cyklar och då brukar man va fler som gör testet sammtidigt.
2011-04-20, 14:19
Medlem
Okej så i slutet av april får man brev hem om man får göra testerna vid pliktverket? Är testerna som en mönstring för lumpen eller?
2011-04-20, 14:21
Medlem
Neos-Ones avatar
Vill ni att vi som rycker in nu skall blogga så ni får en bättre inblick i hur utbildningen ser ut?
2011-04-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neos-One
Vill ni att vi som rycker in nu skall blogga så ni får en bättre inblick i hur utbildningen ser ut?

Väldigt gärna, finns vad jag vet inte mkt info om vad som händer på GMU så tror det är många som är intresserade
2011-04-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neos-One

Hade varit jätteskoj att läsa! Alltid kul med 'lumpen'-historier och att få en inblick i vad man kan förvänta sig hade varit guld värt.

Fasen, jag är allt lite avundsjuk på er som ska in nu. Men man får ha tålamod och se framåt!
2011-04-20, 21:50
Medlem
papa_smurfs avatar
Hur är det med medicinsk utbildning ? Får alla samma eller blir någon lite mer djupt utbildad ?
2011-04-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Hur är det med medicinsk utbildning ? Får alla samma eller blir någon lite mer djupt utbildad ?

Om man inte vidareutbildar sig som sjukvårdare så är första hjälpen och HLR den enda "medicinska" utbildningen man får.
2011-04-20, 23:38
Medlem
brisingrs avatar
Jag har redan mönstrat för något år sedan. Kommer de att använde de här resultaten eller behöver man göra om dem?
2011-04-21, 00:20
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Jag har redan mönstrat för något år sedan. Kommer de att använde de här resultaten eller behöver man göra om dem?

Om det var något år sedan (mer än 1 år) du mönstrade så kommer du få göra om allt.
2011-04-21, 22:24
Medlem
då var man tillbaka från Projekt 6 Ge Aldrig upp.

Var en intressant fältvecka, med soldatprov på slutet.
10 dagar kvar sen är man anställd soldat.

den "medicinska utbildningen" du får under GMU är HLR och TOS
2011-04-21, 22:52
Medlem
Förtjänar man en basker under GMU eller får man den efter provanställningen?
Senast redigerad av Aloh 2011-04-21 kl. 22:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in