2011-02-12, 09:31
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
gillar ni vårt BOSE ljudsystem vi inskaffat till vårt logement? :>
tror ingen i 5'de gillar logchefen vi haft

han råkade kalla Löjtnanten för Sergeant också.

Ja sålänge ni spelar bra musik så är det väll inge fara, vi skall skaffa ett ljudsystem till vårat logement också nu men inge BOSE då "Alla" är tjuvar Ingen gillar nog logementsch. ni har haft Bra där

Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
Hur är relationen mellan GMU-soldater och anställda soldater tycker ni?

På Lv6 så har jag inte stött på några anställda soldater, eller jo de kom in på en lektion och presenterade sig typ 5 pers. men relationen mellan oss aspiranter och värnpliktiga (-pliktiga) är ganska bra. Kan bero på att jag gick i gymnasiet med en av dom och sen har vi en annan kille på logementet som känner ett par killar så de brukar komma in i vårat logement när de inte sitter i vakten och löka lite.
2011-02-12, 09:52
Medlem
Underbart med permis! att få pissa, skita och käka när man vill är en lyx som jag bara på två veckor i det militära insett är få förunnat Ölen satt ju som en crocketklubba i skenbenet igårkväll, och det var ljuvligt ^^ Nu taggar vi uppställning på måndag morgon!
2011-02-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
Jajamen, fått skjuta 16 skarpa skott hitills.

sen har vi fått plocka isär och sätta ihop AK5an mörker också.

Haft prov på Kompani instruktionerna samt Ak5 Teorietiskt och praktiskt prov.
sen kommer det prov på Strimmorna och projekten man håller på med under GMUn.

Vad lite ni har fått skjuta. Vi har fått skjuta 60+ skarpa eller något liknande minst. Sedan har vi haft examination på stående 10 meter och liggande 30 meter. Vi har även plockat isär och haft daglig och särskild tillsyn av Ak5, men dock inte i mörker.
Nu på måndag ska vi ut i fält, men vet inte hur länge, men det lät som att det är ett par dagar
För er som undrar så är jag rekryt på Hkpflj i Kvarn.
(Fyfan va skönt med permis )
2011-02-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazur
Vad lite ni har fått skjuta. Vi har fått skjuta 60+ skarpa eller något liknande minst. Sedan har vi haft examination på stående 10 meter och liggande 30 meter. Vi har även plockat isär och haft daglig och särskild tillsyn av Ak5, men dock inte i mörker.
Nu på måndag ska vi ut i fält, men vet inte hur länge, men det lät som att det är ett par dagar
För er som undrar så är jag rekryt på Hkpflj i Kvarn.
(Fyfan va skönt med permis )

Vi har haft massa teori och liknande. hållt på med mycket annat än att skjuta. vi har haft särskild tillsyn 2 ggr på vapnet också. sen höll vi på att plocka isär det så fort som möjligt och sen sätta ihop det.

vi ska också ut snart i 4 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
Hur är relationen mellan GMU-soldater och anställda soldater tycker ni?
Har inte hunnit träffa några anställda soldater ännu, men de värnpliktiga som gör som bevaknings, brukar komma in på kvällarna och snacka skit med oss ^^

@Frappzor
hur många hade ni som slutat? 4? en fick väll en skada?
2011-02-12, 11:35
Medlem
Facebacks avatar
Fan vad ni ligger långt bak i schemat.
Vi har minst fått skjuta 500 skarpa kanske... Och senast så gjorde vi puls-skjutningar från 100 meter. Vi har även satt upp tält och påbörjat vår närkamps-utbildning med krav maga vilket var rätt kul. Sedan så har vi tränat växelvis framåt blixtlås och tränat formationer och tecken ett flertal tillfällen.

Vad har ni för gruppchefer? Vi har första sergeanter med erfarenheter från Afghanistan, kosovo o.s.v
2011-02-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Fan vad ni ligger långt bak i schemat.
Vi har minst fått skjuta 500 skarpa kanske... Och senast så gjorde vi puls-skjutningar från 100 meter. Vi har även satt upp tält och påbörjat vår närkamps-utbildning med krav maga vilket var rätt kul. Sedan så har vi tränat växelvis framåt blixtlås och tränat formationer och tecken ett flertal tillfällen.

Vad har ni för gruppchefer? Vi har första sergeanter med erfarenheter från Afghanistan, kosovo o.s.v

Vi har tränat blixlås, eldställningar, skydd, satt upp tält osv osv. Men vi har ännu inte fått skjuta från 100 meter än. Vi har 3 första sergeanter, 2 fänrikar och en Kapten som är vår plutonchef. Vi är inne på vår andra Kapten nu, för våran första kapten ska till Afghanistan snart. Vet dock inte vilka erfarenheter våra befäl har av internationellt arbete.
2011-02-12, 12:34
Medlem
Ni ska va glada över att ni fått använda ert vapen redan. Vi sköt vårt första skott efter 5 veckor i tjänst.
2011-02-12, 12:44
Medlem
har ni andra GMU'are haft erat första "utvecklingssamtal" ännu ?

jag fick det att det är tänkt att vi som sökt Markstrid på Lv6 ska bli fordonsförare på HAWK kompaniet.
2011-02-12, 12:51
Medlem
nmy89s avatar
Är det någon mer än mig som fortfarande väntar på svar ifrån gmu2?
2011-02-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89

Alla väntar :P vart har du sökt?
2011-02-12, 13:07
Medlem
Någon som vet om det är ledigt den 2 april eller om det är helgtjänst? Anledningen till att jag undrar är för att jag skulle vilja göra Högskoleprovet.
2011-02-12, 13:16
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89

Haha det är verkligen inte bara du :-p

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in