2011-01-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Antagligen BRAK-övningar

Så för micro-fysen hjälper det inte att ha kört tunga biceps-curls och köttat axlar på gymmet?

Fan ta't, drar och kör igenom tunga rygg/axlar nu och hoppas på det bästa under GMU:n med att klara kroppsvikten. Huvudsaken är väl att man är STOR och STABIL?
2011-01-24, 12:24
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Antagligen BRAK-övningar

Helt underbart uttömmande svar.

Vad jag snarare är ute efter är exempel på exakt hur en micro fys kan gå till så man kan vänja sig vid det innan inryck.

Är det t.ex. precis samma för alla oavsett om man är väldigt vältränad eller relativt otränad?

Är det:
10 armhävningar
20 situps
15 rygglyft
10 upphopp
x antal gånger på raken?

Eller hur går det till?
2011-01-24, 12:43
Medlem
Microfysen är ju egentligen till för att bara hålla/få igång kroppen, så jag kan tänka mig en viss variation beroende på väder och vind.

Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Är det t.ex. precis samma för alla oavsett om man är väldigt vältränad eller relativt otränad?
Det bör vara samma för alla, tror knappast befälen har tid att anpassa träningen för varje enskild individ!
2011-01-24, 12:44
Medlem
Citat:

Vad jag snarare är ute efter är exempel på exakt hur en micro fys kan gå till så man kan vänja sig vid det innan inryck.

Är det:
10 armhävningar
20 situps
15 rygglyft
10 upphopp
x antal gånger på raken?

Eller hur går det till?

http://www.forsvarsmakten.se/upload/dokumentfiler/forsvaretsforum/2010/Forum_7_10.pdf
"mikroträning” – alla får plötsligt
gå ut och göra bålstabilitetsövningar
på kaserngården. BRAK-träningen,
(buk, rygg, axlar, knän) har utvecklats
inför nya GMU och ska kunna göras flera
gånger om dagen."

alltså detta är inget krävande vanliga stabilitehetsövninga helt enkelt. Som många säkert vet så är stabilithetsträning inte jobbigt alls och om det blir det så har man ju tappat funktionen med träningen. och hur länge och hur många rep kommer nog öka ju mer tiden går men kommer aldrig bli speciellt jobbigt. Hur vältränad gruppen är kommer ju spela in också jägarna kommer så klart göra fler rep osv.
Senast redigerad av simper02 2011-01-24 kl. 12:47.
2011-01-24, 12:46
Medlem
Citat:

Är det:
10 armhävningar
20 situps
15 rygglyft
10 upphopp
x antal gånger på raken?

Eller hur går det till?

http://rapidshare.com/#!download|632l32|269892381|BRAK-Programmet.PDF|2216

http://rapidshare.com/#!download|632l32|269892381|BRAK-Programmet.PDF|2216

här en länk till en brak-pdf med ett gäng övningar. bara att trycka på "slow download" så slipper man bli medlem. går snabbt då den bara är typ 2 mb.
Senast redigerad av Mhackqz 2011-01-24 kl. 12:48.
2011-01-24, 13:44
Medlem
Ska man bli förvånad när man får ett sms av SJ där det står att tåget har blivit inställt och ersatts av buss? den långa resan blev nu betydligt mycket längre...
2011-01-24, 13:55
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejka
Ska man bli förvånad när man får ett sms av SJ där det står att tåget har blivit inställt och ersatts av buss? den långa resan blev nu betydligt mycket längre...

Har dom ställt in tåget redan en vecka innan avgång? Vad är det för planerat fitteri?

"Nä, asså.. Det kan vara dåligt väder... Tror vi..Typ."

Vad håller dom på med?
2011-01-24, 14:21
Medlem
under lördag ska de byta en växel någonstans i norrland. så tåget man skulle ta vart inställt, tur man bokat flyg
2011-01-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
under lördag ska de byta en växel någonstans i norrland. så tåget man skulle ta vart inställt, tur man bokat flyg

Nu måste du ju berätta vart i norrland? jag ska ju fan söderut på söndag
2011-01-24, 15:21
Medlem
Jaha, nu fick jag ett till brev från FM, där det står exakt samma sak som sist... "Välkommen till ING 2 och GMU", men jag fick inget brev papper om vad man ska ha med sig.. Jäkla klantarslen de är!
2011-01-24, 15:25
Medlem
4500:- betalas ut i slutet av varje månad och inte som klumpsumma när GMU:n är över, korrekt? Tror ni det finns dator med internetanslutning på logementet så man kan betala räkningar?
2011-01-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Nu måste du ju berätta vart i norrland? jag ska ju fan söderut på söndag

vet ej, ända personen på SJ jag pratade med sa att det skulle bytas en växel, så alla nattåg från norrbotten var inställda. vet inte om det berör några andra delar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in