2011-01-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer
Det är uppdelat i två saker

1. Sitt ner på en bänk 40cm hög, som du sen ska resa dig upp och sätta dig igen med ett ben ! Fem gånger på vardera benet. Inte direkt jobbigt, kräver lite balans.

2. Hiva på dig 20kg ryggsäck(lk70an tror jag det är ?) Du ställer upp ena benet på bänken, detta ben står kvar där, ställ dig upp med andra benet och sen ner igen med samma ben du ställde upp. Det första benet är kvar på bänken hela tiden. Du gör 75 step ups på varje ben.

Prova dessa tester hemma ! Kör inte med 20kg direkt utan att vara uppvärmd. När det börjar bli jobbigt så är det bara plocka fram pannbenet ! Man kommer upp fast mjölksyran bränner :P

Tack för informationen. Inte hittat någon som förklarade på ett sådant utförligt sätt.

Är det en vanligt bänk? 75 step ups på varje ben är mycket men hur jobbigt det är beror väll bl.a. på hur hög bänken är.
2011-01-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Tack för den länken.

Va fan, sök. Sagts flera gånger.

Provade att skriva jägartest i sökfältet men det kom inte fram något som var aktuellt förutom GMU.

Kan jag söka på ord i GMU tråden och isåfall hur gör jag det?
2011-01-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
Tack för informationen. Inte hittat någon som förklarade på ett sådant utförligt sätt.

Är det en vanligt bänk? 75 step ups på varje ben är mycket men hur jobbigt det är beror väll bl.a. på hur hög bänken är.

Det var samma bänk, 40 cm hög, som man gjorde andra övningen med 75 step ups på (iaf på Pliktverket i Stockholm). Vet inte vad det heter men övningen gjordes under "tid" och skulle göras i takt. Inte för fort och inte för långsamt.

Ett tips för att minimera mjölksyran. Sträck ut benet helt varje gång när du står uppe på bänken och låt benet få en "vilostund" (istället för att benet är hundra procent aktivt under benövningen).
2011-01-23, 23:31
Medlem
Moderalmas avatar
[quote=Hesten1]Lite lågt BMI (runt 18 eller något uppskattningsvis) tror jag, presterar du bra på testerna och lovar att gå upp i vikt tills inryck så ska det nog gå vägen dock!

Mjo, ligger på 18 BMI. Men är riktigt uthållig i kroppen,
så om cycklingen blir lättare desto mindre du väger så torde jag få relativt bra resultat

f.ö tack för bra länk.
2011-01-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Skall på mönstring snart. Har Karlsborg som mål då jag vill bli jägare.

Fan också, lät som en suverän idé ..
Skall också till Karlsborg, men rycker in redan nu den 31:e..
Aja, du får göra lite väsen av dig när du kommer upp så är jag på!
2011-01-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accs
En till som ska till K3. Det börjar dra ihop sig!

Hur/när åker ni? Jag åker med SJ från Sthlm måndag morgon...

Åker med SJ från Lund kl 4 på måndag morgon
2011-01-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammaray89
Fan också, lät som en suverän idé ..
Skall också till Karlsborg, men rycker in redan nu den 31:e..
Aja, du får göra lite väsen av dig när du kommer upp så är jag på!
Man behöver inte åka till Karlsborg för att bli jägare? Finns andra ställen.
2011-01-24, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Man behöver inte åka till Karlsborg för att bli jägare? Finns andra ställen.

Missförstå mig inte, försöker inte skriva detta på "otrevligt" sätt.. Men har jag sagt att man måste åka till Karlsborg för att bli jägare ?
2011-01-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammaray89
Missförstå mig inte, försöker inte skriva detta på "otrevligt" sätt.. Men har jag sagt att man måste åka till Karlsborg för att bli jägare ?
Ber om ursäkt för detta. Ser nu att jag har citerat dig när jag syftade till citatet i ditt inlägg utformat orginellt av en sgt.ranger. Av den enkla kommentar han lade om att hans syfte var att söka sig till Karlsborg av anledning till hans önskemål att bli jägare fick jag intrycket att han var under den felaktiga uppfattningen att Karlsborg är någon exklusiv och unik jägarskola inom FM vilket nu inte är fallet. Då fick jag helt enkelt en påfallande känsla av ett behov att kommentera detta och i eventuella fall utvveckla vidare att så inte är fallet ifall vederbörande var av den uppfattningen.
Det var inte menat som ett påhopp. Men detta är dessutom skrivet mitt i natten så ingen kommer ta det på allvar och 2 sidor fram i tråden kommer det va glömt av flesta parter.
2011-01-24, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Ber om ursäkt för detta. Ser nu att jag har citerat dig när jag syftade till citatet i ditt inlägg utformat orginellt av en sgt.ranger. Av den enkla kommentar han lade om att hans syfte var att söka sig till Karlsborg av anledning till hans önskemål att bli jägare fick jag intrycket att han var under den felaktiga uppfattningen att Karlsborg är någon exklusiv och unik jägarskola inom FM vilket nu inte är fallet. Då fick jag helt enkelt en påfallande känsla av ett behov att kommentera detta och i eventuella fall utvveckla vidare att så inte är fallet ifall vederbörande var av den uppfattningen.
Det var inte menat som ett påhopp. Men detta är dessutom skrivet mitt i natten så ingen kommer ta det på allvar och 2 sidor fram i tråden kommer det va glömt av flesta parter.

Bläddrade igenom ett par sidor och misstänkte att detta var fallet..
Ingen fara, blev bara konfunderad av kommentaren och visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig för att inte låta otrevlig!
Ja, vi har ju faktiskt ett par Jägarskolor i Sverige, dock vet jag inte om alla nya förband som bär titeln "Jägare" i själva verket ÄR Jägare efter att ha kollat runt lite på bl.a Flashback
2011-01-24, 10:03
Medlem
Silvermoons avatar
Är det någon som kan redogöra för vad den här microfysen innebär mer detaljerat än "lite armhävningar och sit-ups"?
2011-01-24, 11:02
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Är det någon som kan redogöra för vad den här microfysen innebär mer detaljerat än "lite armhävningar och sit-ups"?

Antagligen BRAK-övningar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in