2011-01-10, 18:40
Medlem
Ett par veckor för sent, men här kommer det:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

Haha, skulle in och boka tågresa till mönstringen för GMU2 den 18 Januari och upptäcker länken "Bekräfta antagning" på PV's hemsida. Går in och ser att jag till slut kom in på min reservplats! Grymt skön känsla, var helt säker på att det var kört.
(Ryggdunkningar välkommnas )

YES!

Edit: Såg att "thund" kommit in också, grattis! Vi som satt här och var så jävla nere för några veckor sen (åtminstone jag var det ). Gött é det!
Nu gäller det att rota fram de papper man fick från regementet och läsa på lite. La ju bort då jag inte trodde de skulle behövas...
Senast redigerad av hankmeister 2011-01-10 kl. 18:46.
2011-01-10, 18:51
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister

Haha, skulle in och boka tågresa till mönstringen för GMU2 den 18 Januari och upptäcker länken "Bekräfta antagning" på PV's hemsida. Går in och ser att jag till slut kom in på min reservplats! Grymt skön känsla, var helt säker på att det var kört.

YES!

Edit: Såg att "thund" kommit in också, grattis! Vi som satt här och var så jävla nere för några veckor sen (åtminstone jag var det ). Gött é det!
Nu gäller det att rota fram de papper man fick från regementet och läsa på lite. La ju bort då jag inte trodde de skulle behövas...

Stort grattis till er båda!

Vart någonstans ska du?
2011-01-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Stort grattis till er båda!

Vart någonstans ska du?

Tackar!
P4 i Skövde.
Har inte hängt med i tråden på sistone så jag vet inte om det diskuterats, men visst fixar man resan till förbandet själv? Har ni blivit kontaktade med info om inryckningsresa? Har som sagt precis bekräftat min antagning så jag har inte hört något mer.
2011-01-10, 19:08
Medlem
Citat:
Tackar!
P4 i Skövde.
Har inte hängt med i tråden på sistone så jag vet inte om det diskuterats, men visst fixar man resan till förbandet själv? Har ni blivit kontaktade med info om inryckningsresa? Har som sagt precis bekräftat min antagning så jag har inte hört något mer.
*ryggdunkning* nice! hur många var före dig innan?
2011-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Tackar!
P4 i Skövde.

Du kommer troligtvis få ett brev från försvarsmakten om vad som gäller med resan, har jag fått iallfall!
2011-01-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567
*ryggdunkning* nice! hur många var före dig innan?

Jag var tredje reserv (edit: kan har varit femte också. Minns inte), om jag minns rätt. Dock så var det bara 16 platser så jag hade nog ganska mycket flyt!
2011-01-10, 19:16
Medlem
Citat:
Jag var tredje reserv (edit: kan har varit femte också. Minns inte), om jag minns rätt. Dock så var det bara 16 platser så jag hade nog ganska mycket flyt!
Måste vara en skön känsla! om jag inte minns helt fel så var det hög tryck på P4, ska du ligga som Skyttesoldat efter GMU sen eller? vad hade du för mönstringsvärden?
2011-01-10, 19:26
Medlem
Såg att här var en del som ska in i Karlskrona, Trevligt ses vi där då!
2011-01-10, 19:40
Medlem
Citat:

YES!

vilken lättnad! grattis! Kommer ihåg att jag blev nått såppas förbannad när jag kom in till lumpen och skulle ryckt in som amfibiesoldat uppe på amf1 och man får besked om att skiten har lagts ned! Då man tackat nej till jobb just för detta.. la ned träning och allt va det heter efter det beskedet blev så jävla less haha..
Gjorde ett nytt försök och det blir Karlskrona 31 jan

Hur som helst är det någon som har koll på om det är möjligt att fortsätta vidareutbildningen på annan ort?
2011-01-10, 19:43
Medlem
ja du får söka vidareutbildningen var du vill står på FM:s hemsida vilka förband som tar emot efter genomförd GMU1.

som jag har förstått det iaf=)
2011-01-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Måste vara en skön känsla! om jag inte minns helt fel så var det hög tryck på P4, ska du ligga som Skyttesoldat efter GMU sen eller? vad hade du för mönstringsvärden?

Riktigt skönt. Det var ett jävulskt tryck, faktiskt. 58 sökande på 16 platser som gruppbefäl...
Hade, om jag nu minns rätt:
styrka 9, cykel 7, inskrivning 7, psykolog 6, tjänstb. A och allt annat tip-top (syn osv.)

Citat:
Ursprungligen postat av kejka
vilken lättnad! grattis! Kommer ihåg att jag blev nått såppas förbannad när jag kom in till lumpen och skulle ryckt in som amfibiesoldat uppe på amf1 och man får besked om att skiten har lagts ned! Då man tackat nej till jobb just för detta.. la ned träning och allt va det heter efter det beskedet blev så jävla less haha..
Gjorde ett nytt försök och det blir Karlskrona 31 jan

Tack!
Haha, detta känner jag igen. Kom in som Kustjägare 2009, men så lägger de ned VPL och man får mönstra om och en psykolog som tycker att man försämrats mentalt på ett år...
Nåja, är inte missnöjd över P4 - även om jag hellre hade velat ligga inne som jägare (no shit, right? )
Senast redigerad av hankmeister 2011-01-10 kl. 19:58.
2011-01-10, 20:32
Medlem
Citat:

Tack!
Haha, detta känner jag igen. Kom in som Kustjägare 2009, men så lägger de ned VPL och man får mönstra om och en psykolog som tycker att man försämrats mentalt på ett år...
Nåja, är inte missnöjd över P4 - även om jag hellre hade velat ligga inne som jägare (no shit, right? )

kustjägarposition hade inte varit fel, leva på myror och mossa i ett par månader
Ja tyvärr är det så att man får olika resultat beroende på vilket psykolog du handskas med.
På tal FMs psykologer.. vid min andra mönstring så får jag frågan
"Har du druckit alkohol?"
"Jag frågar förvirrat tillbaka, vad menar du? hur mycket jag dricker eller hur ofta?"
"Nej, igår kväll?"
jag började skratta och kollade konstigt på henne..
"Va, nej verkligen inte?"
"Är du full? du luktar sprit" får jag tillbaka haha..
Jag satt och funderade resterande 45 min av intervjun om det var någon jädra testfråga eller om hon var seriös för jag vart fruktansvärt nervös!
Som tur var så visade sig i slutet av intervjun när jag drack ur min Loka flaska med hallonsmak att det var det som luktade, båda fick ett rejält skratt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in