2011-01-10, 20:37
Medlem
haha de där psykologerna är rätt sköna. Min frågade mig om jag varit med i någon kriminell rörelse innan jag han svara nej så sa han "du har gått ur Hells Angels o så?".
2011-01-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoffeR
haha de där psykologerna är rätt sköna. Min frågade mig om jag varit med i någon kriminell rörelse innan jag han svara nej så sa han "du har gått ur Hells Angels o så?".
fan ställer de sådana frågor för?
2011-01-10, 21:19
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 567
fan ställer de sådana frågor för?
Antagligen så är det väl jävligt tråkigt att sitta och intervjua jättemycket folk varje dag så dom försöker väl liva upp deras arbete lite.
2011-01-10, 21:48
Medlem
Oswaldos avatar
Min dagsform är inget jag skulle skryta med direkt. Sen snön kom har jag inte löpt en meter utan supit, rökt och ätit onyttigt. Gav mig in på gymet idag för första gången på länge och körde rygg/axlar/ben/kondition. Kändes bättre än vad jag trodde och kommer se till att fortsätta 3-4 gånger i veckan fram tills inryck.

Har vi/ni kommit fram till hur man ordnar med tågresan? Betalar försvaret den? Kan nämligen inte boka resa till Karlskrona utan bara till Göteborg för mönstring till GMU2.
2011-01-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
Min dagsform är inget jag skulle skryta med direkt. Sen snön kom har jag inte löpt en meter utan supit, rökt och ätit onyttigt. Gav mig in på gymet idag för första gången på länge och körde rygg/axlar/ben/kondition. Kändes bättre än vad jag trodde och kommer se till att fortsätta 3-4 gånger i veckan fram tills inryck.

Har vi/ni kommit fram till hur man ordnar med tågresan? Betalar försvaret den? Kan nämligen inte boka resa till Karlskrona utan bara till Göteborg för mönstring till GMU2.
Sj betalar den.
Du köper en, blir 12 timmar försenad sen får du pengarna tillbaka.

Skämt åsido, tror dom köper en biljett till dig, annars är det bara att spara kvitto.
2011-01-10, 22:10
Medlem
vad jag läst om när andra skrivit om resan, så har de fått med något nummer som de ska ange när de bokar resan så fm står som betalande.

hoppas man får brevet den här veckan så man hinner boka resan i god tid.
2011-01-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
vad jag läst om när andra skrivit om resan, så har de fått med något nummer som de ska ange när de bokar resan så fm står som betalande.

hoppas man får brevet den här veckan så man hinner boka resan i god tid.

Om inte jag minns helt fel så fick då iallafall jag det där numret(tågbiljetten) i samma kuvär som beskedet att man är antagen?
2011-01-10, 22:27
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejka
Om inte jag minns helt fel så fick då iallafall jag det där numret(tågbiljetten) i samma kuvär som beskedet att man är antagen?

Yes, försvarsmakten betalar för kalaset.
Hur man går tillväga står på antagningsbrevet man fick.
2011-01-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo

Jag har iaf fått ett kundnummer hos sj som jag ska använda då jag bokar min biljett. Antar att alla andra också har det?
2011-01-10, 23:24
Medlem
Foggans avatar
ochså antagen trevligt
2011-01-10, 23:33
Medlem
Man kan väl antaga att även reserverna som blivit antagna kommer få sin antagning i pappersform och därmed den lilla lappen man ska visa upp vid närmsta sj kontor eller säga siffrorna ifall man Roger istället. Gick förövrigt jättesmidigt att boka biljett. In ut på 3 minuter och en 20 timmars tågresa rikare. Märkligt att man bara får tåg när flyg faktiskt är billigare. Men det är väl nåt avtal dom har. Men en bra bok så är resan fixad.
2011-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Man kan väl antaga att även reserverna som blivit antagna kommer få sin antagning i pappersform och därmed den lilla lappen man ska visa upp vid närmsta sj kontor eller säga siffrorna ifall man Roger istället. Gick förövrigt jättesmidigt att boka biljett. In ut på 3 minuter och en 20 timmars tågresa rikare. Märkligt att man bara får tåg när flyg faktiskt är billigare. Men det är väl nåt avtal dom har. Men en bra bok så är resan fixad.

Woot? vart fan reser du ifrån? japp, försvarsmakten har avtal med sj!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in