2010-12-16, 21:46
Medlem
Wronkan: Din PlutC pratar i nattmössan eftersom pliktlagen är vilande. De 36 timmarna han pratar om gällde när man fortfarande hade värnpliktiga. Nu kan man i princip åka hem så ofta man vill (om man vill betala vill säga) men missar utbildning å andra sidan.
2010-12-16, 22:19
Medlem
[quote=Mr.choma]Pronerar, vilket egentligen inte var något problem förrän jag började på en ny sport som av någon oförklarlig orsak gjorde fotvalvet svagare vilket resulterade i klämda nerver och smärta. Vet inte om foten kommer bli normal, men jag har specialgjorda inlägg som hjälper till att stödja upp den. Gör även olika övningar då och då.

Har inga som helst problem med inläggen i skorna, t.ex. har jag jobbat 36 timmar de senaste 3 dagarna på ett ganska fysiskt krävande jobb utan några som helst problem(förutom att foten är lite ovan vid att vara i normalläget vilket resulterar i kortvariga smärtor i andra delar av foten xD).

Men valde ändå att kryssa i det valet som var närmast inga problem alls när det gäller fotproblem. Kan det ha haft så stor påverkan? Lär väl få testa nästa omgång(GMU 3), eller får man inte ha inlägg som stöd?[quote=Mr.choma]

Ja fot knä och rygg skador ger dig stora minus. Om du ljuger inför nästa test (gmu 3) och säger att du har perfekta fötter tex så kommer du ändå bli avslöjad på mönstringen (om du nu blir kallad). så var ärlig annars blir det endast pinsamt de gör alltid en bedömning men du verkar ha en hel del problem så tyvärr..... men vad vet jag
2010-12-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chimo
Några mer som ska te skövde?

Blev antagen på P4 i Skövde, som marksoldat GRYMT JÄVLA GLAD!
2010-12-16, 23:12
Medlem
Foggans avatar
går ju inte se för mig blir grymt jävla besviken får väl vänta på det satans brevet i typ en vecka till
2010-12-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Ja fot knä och rygg skador ger dig stora minus. Om du ljuger inför nästa test (gmu 3) och säger att du har perfekta fötter tex så kommer du ändå bli avslöjad på mönstringen (om du nu blir kallad). så var ärlig annars blir det endast pinsamt de gör alltid en bedömning men du verkar ha en hel del problem så tyvärr..... men vad vet jag
Fan, känns lite pissigt...
Har i princip alltid varit den med bäst kondition genom skoltiden, bäst på fysiska grejer(möjligtvis inte bordtennis) så tänkte att militärtjänst skulle vara sjukt skoj. Men planerade ju inte att fötterna skulle bli helt efterblivna. >.>

Får väl hoppas på att foten fixar till sig och blir sitt normala jag....
Senast redigerad av Mr.choma 2010-12-16 kl. 23:18.
2010-12-16, 23:30
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Fan, känns lite pissigt...
Har i princip alltid varit den med bäst kondition genom skoltiden, bäst på fysiska grejer(möjligtvis inte bordtennis) så tänkte att militärtjänst skulle vara sjukt skoj. Men planerade ju inte att fötterna skulle bli helt efterblivna. >.>

Får väl hoppas på att foten fixar till sig och blir sitt normala jag....

Vafan, ljug som ett jävla svin. Märker dom så märker dom, gör dom det inte så blir det väl skit bra! Blir väl pinsamt i ett par minuter, big deal. Samt att det inte lär bli några som helst problem om du kommer med inlägg vid inryck. Kanske inte ska skylta med det dock!
När jag mönstrade för 2 år sedan hade dom inte märkt om jag hade haft detta problem och ljugit.
Kör bah
2010-12-16, 23:39
Medlem
Är inga problem med inlägg, har det själv samt egna kängor. Skulle avråda dig från att ljuga om det, det kommer komma fram. Dom nekar dig inte för att det är kul utan för att dom kanske bedömer att du inte klarar tjänsten. Försvarsmakten och dina kollegor vill inte ha in någon som mörkar och ljuger.
2010-12-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Är inga problem med inlägg, har det själv samt egna kängor. Skulle avråda dig från att ljuga om det, det kommer komma fram. Dom nekar dig inte för att det är kul utan för att dom kanske bedömer att du inte klarar tjänsten. Försvarsmakten och dina kollegor vill inte ha in någon som mörkar och ljuger.
Det är lite det som är grejen, ville inte ljuga i formuläret på internet så valde att jag hade problem med fötterna, men att de var lindriga. Eftersom jag gjorde testet direkt efter jag fått inläggen visste jag inte om de funkade, men som jag nämnde tidigare i tråden har jag jobbat runt 36 timmar senaste 3 dagarna med ett väldigt fysiskt arbete. Har inte suttit ner många timmar, men har fortfarande inte fått några känningar som jag brukade få förut, så om jag får ha egna inlägg är det inte några problem.
2010-12-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
Spela kort du. Jag tänker gå ut och kröka med polarna jag träffar under utbildningen.

Du hade verkligen svårt o att se sammanhanget va?
2010-12-17, 00:53
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Du hade verkligen svårt o att se sammanhanget va?

Absolut inte, jag anser bara det är otacksamt att tycka att fem gratis hemresor på tre månader inte är tillräckligt. Jag vet att varenda student i Sverige hade gjort en hel del för det erbjudandet. Att du sen säger att du har så mycket att göra hemma att du skulle behöva fler resor är kanske något du skulle tänkt på innan du sökte in.

Är det något du tycker jag missar får du gärna PMa, jag har sagt mitt i tråden gällande det hela och mods får ursäkta OTn.
2010-12-17, 01:24
Medlem
Nej det är inte värt att diskutera, vi har delade åsikter kring det hela.

Har sökt lite men hittar ingen direkt information om betygen under GMUn folk skriver att de under lumpen fick 10-10-10 men vad är det en bedömning på och gäller detta betygssystem även för GMU?
2010-12-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
Fyra...
Härligt att höra! Ses i Karlsborg, träna på extra hårt nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in