2010-12-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Blev du nekad? inte ens reserv? Låter lite som om de hittat något i belastningsregistret. Känner med verkligen med dig, skall du söka igen?

Jag tycker också det verkar VÄLDIGT skumt att man skulle få ett blankt Nej med de resultaten från mönstringen om man nu har den grundläggande behörigheten från gymnasiet vill säga. Om man anses vara duglig men inte har tillräckligt höga resultat jämfört med andra mönstrade så platsar man väl direkt i Reserven?

Om jag drabbas av detta kommer jag direkt beställa uppgifter om mig själv från belastningsregister mm för att gå till botten med det. Att bara få ett Nej känns inte motiverat.
2010-12-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
haha nej vad jag vet är jag helt clean. Ingenting har jag. sen när jag ringde försvarsmakten dem ba vi kan inte se varför inte du inte blivit antagen pajjasar hela bunten fan, dem ba skicka ett brev till oss ist. dessutom kvinnan jag pratade med hon ba jag tror vi till och med har platser kvar på andra regement skumt att dem inte rekomendera dem. men aja

Är du säker på att du hade godkänt i Svenska A?
2010-12-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
Fick besked att jag inte skulle få göra gmu

mina resultat

styrka 9
cykel 6
iq 6
psykolog 7

perfekt syn och hörsel

tjänstbarhet A

allt var perfekt men fick ändå inte göra gmu, sökte gruppbefäl p4 i skövde och mitt andrahands val var marinsäk lr nåt sånt skit aja kefft men pass... någon som fått sämre resultat och blivit antagen till gmu?

Gaaah, nu gör du mig nervös! Har fortfarande inte hört något... Får bli att "vakna sent" imorn så man hinner kolla brevlådan. Snälla Gud, inget brev än!

Mina resultat var:
Styrka 9
Cykel 7
I-test 7
Psykolog 6
Syn/hörsel perfekt
Tjänstb. A

Edit: 7 i cykel, inte 8. Blandade ihop med 2009 års mönstring.
Jävligt underligt att det är större konkurrens på P4 mot exempelvis FJS dessutom... Där kan de plocka in alla som sökt, dvs de med 7or rakt igenom. Aja, bara att hoppas nu då...
Senast redigerad av hankmeister 2010-12-09 kl. 22:55.
2010-12-09, 23:10
Medlem
om de har skickat iväg allt i början av veckan/slutet av förra så borde man vara safe om man inte får imorgon eller på måndag.

man känner fan hur pulsen stiger varje gång man går och kollar posten
"FAN FAN FAN FAN FAN FAN HOPPAS INGET HAR KOMMIT", kollar man posten "YESSS" och drar seger dansen.

undra om de kollar på varför man vart nekade för värnplikten nu när de tar in folk.

förövrig så är det inte skönt att springa 3km med kängor, mina smalben är helt stela idag.

tråkigt att se folk med bra resulat bli nekade.
2010-12-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
om de har skickat iväg allt i början av veckan/slutet av förra så borde man vara safe om man inte får imorgon eller på måndag.

man känner fan hur pulsen stiger varje gång man går och kollar posten
"FAN FAN FAN FAN FAN FAN HOPPAS INGET HAR KOMMIT", kollar man posten "YESSS" och drar seger dansen.
Haha! Jag får precis samma känsla. Otroligt jobbiga morgnar.

Och, på Facebook svarade FM en person som inte kom in. De sa att de endast skickar ut 100 besked den här veckan, medan resten kommer enligt planerna (runt jul) oavsett ifall man är antagen eller inte.
2010-12-09, 23:26
Medlem
jag uppfattade det som att de som inte hamnade på ordinarie plats eller blev reserv får brev nu att de blivit nekade.

sen resten får vid jul och efter.
2010-12-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
jag uppfattade det som att de som inte hamnade på ordinarie plats eller blev reserv får brev nu att de blivit nekade.

sen resten får vid jul och efter.
Så, kort och gott de som inte klarade säkerhetskontrollen? Låter rimligt.
2010-12-09, 23:35
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Så, kort och gott de som inte klarade säkerhetskontrollen? Låter rimligt.

Tidigare i tråden var det någon som nämnde att en person som antagningsprövade sista veckan hade fått information om att ca 1000 personer hade antagningsprövat och att det till slut skulle landa runt säg ca 1100. Det finns 800 platser + 200 reserver, så det låter rimligt att de 100 som inte får någon plats alls är de som får besked denna veckan först av alla och att de som får besked under ordinarie uppsatt period troligtvis är de som blivit antagna eller fått en reservplats.

Hoppas jag på iallafall!
2010-12-09, 23:40
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Vad för typ av sjöstrid? Ubåt? 3.sjöstridsflj?

Hittar såklart inte mina papper just nu men vill minnas att det bara stod Sjöstrid - Gruppbefäl - 3.sjöstridsflj Karlskrona.
2010-12-09, 23:43
Medlem
Såg precis att det var 58 sökande av 16 platser dit jag sökte. Kul!

Nu skiter jag i detta och går och lägger mig. Brevet kan la lika gärna komma imorgon så man får det överstökat...
2010-12-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Såg precis att det var 58 sökande av 16 platser dit jag sökte. Kul!

Nu skiter jag i detta och går och lägger mig. Brevet kan la lika gärna komma imorgon så man får det överstökat...

Vart ser du hur många som sökt och hur många platser det finns?
2010-12-10, 00:08
Medlem
Lejftys avatar
Ser att vissa folka skriver att dom har gjort andrahandsval också! Var detta något jag missade eller? Min YV sa inget om de!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in