Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
Så du menar att för att få bort mjölksyran så ska man träna ben?
Jag har bara kört kondition, typ intervallspinning på gymmet, det kommer jag inte långt på alltså?
edit: sen hur ska jag träna inför styrketestet?
Öva Marklyftsteknik, och träna axlar och rygg?
Gör man lyftet i en enda rörelse och drar upp till hakan eller får/kan man "byta grepp" mitt i så att man kommer under stången och trycker på på så sett istället? (jävligt dåligt formulerat men de som kört riktiga marklyft förstår kanske vad jag menar med det där sista :P)
Fortsätt med spinning, fast börja med en lätt nivå, kör några minuter (ca 5) sedan ökar du styrkan ett snäpp efter varje minut, tills du får en sådan mjölksyra att du knappt kan gå! Gör detta 2-4 ggr per vecka (beroende på hur bra resultat du vill ha) så kommer du garanterat få ett toppenresultat!
Och sen styrkan, som jag kanske är mer kvalificerad att svara på, eftersom man drog en 9:a (JA JAG KOMMER SKRYTA OM DETTA EN TID FRAMÖVER XD), där borde du träna marklyft, rygg och axlar.
Man börjar med marklyft när man gör testet, och när stången kommit till midjan fortsätter man bara att dra den ända upp till hakan, i en och samma rörelse, utan att byta grepp eller försöka "komma under" stången... Detta kräver alltså att man övar axlar på ett sådant sätt att man börjar med en markstång från midjan, med lagom mycket vikter som man bara lyfter horisontelt längst med magen rakt upp mot hakan. Hoppas du förstår, annars kan jag nog försöka förklara igen.