Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Väldigt bra resultat utöver psykologen! Förstår att det måste vara helt osannolikt störande. Detta är ett exceptionellt fall och jag vill därför veta mer om vad du tror psykologen reagerade negativt på. Vad för meriter saknade du? Vad för laster har du som psykologen gav dig minus på? Lust att klargöra varför du tror du fick en 4:a där?

Tack.
Hos yrkesvägledaren så fick jag se anteckningarna psykologen hade skrivit under vårt möte. Och det enda negativa på de ca 10 rader med text var att jag skulle ha svårt att hantera stress. Vilket naturligtvis är väldigt dåligt om man ska jobba inom försvarsmakten och göra eventuell utlandstjänst.
Hur han kom fram till detta ska jag försöka klura ut (återkommer med svar). Jag bad att få tala med psykologen så att jag kunde få ett lite mer utvecklat svar om det fanns tid till detta men det fanns det tydligen inte
På tal om psykologen så ska man tydligen inte säg att man gått arbetslös under en lång period.
En av de jag mönstrade med hade inte jobbat sedan han tog studenten. Vilket han gjort för typ 2 år sedan. Istället hade han hållit med ett personligt projekt som gick ut på att gå ner i vikt. Han hade vägt hela 120kg och hade på dessa två år gått ner till 75kg. Visst är det bra att ha jobberfarenhet men det han hade gjort är ju inte så jävla dåligt det heller.
Min flickvän (samma fb-konto) hade problem med synen.
Hon mönstrade också ganska nyss och lyckades iaf vända sitt f.d C till ett B genom att ha linser under ett par glasögon med bara vanligt glas i. Sköterskan frågade ju hur detta kom sig och köpte förklaringen att min flickvän hade nån infektion första gången hon mönstrade och därför inte såg såpass bra som hon egentligen borde.
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Du ska väl fortfarande ha en hyffsad chans att inte behöva utbilda dig i Hemvärnet om du inte vill, visa bara vad du går för på GMU'n så ska det nog gå bra, inget är ju bestämt ännu!
Vad jag inte vill är att göra någon slags b-variant av GMU där folk med samma resultat som mig hamnar. Nån som vet hur det funkar? Jag vill ju göra samma GMU som alla andra gör.
Det där första du skrev om att jag kanske inte behöver utbilda mig i just hemvärnet sen efteråt. Vart har du fått den informationen? Det vore ju jättebra isåfall. Då kommer jag ju verkligen att satsa järnet under GMU:n.