2010-11-22, 17:37
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderalma
Löjligt påstående, Men om man har spelat mycket World Of Warcraft så borde det vara en Merit. d.v.s att man är van att hjälpa varandra under pressade situationer o.s.v

att försöka jämföra en 'pressad' situation i wow och en där du håller i en ak5:a är så jävla löjligt att du borde nog fan skita i att söka och stanna hemma istället.
2010-11-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
att försöka jämföra en 'pressad' situation i wow och en där du håller i en ak5:a är så jävla löjligt att du borde nog fan skita i att söka och stanna hemma istället.
Oh nej. Klart att han ska berätta det. Kan bli jääkligt stressigt ibland. Jag nämnde hur jag bannemig kan se vilken skräckfilm som helst utan att bli rädd. Det handlar om att ha ett starkt psyke. Fick en nia.

Fråga: Är det om två veckor beskeden börjar skickas ut? Jag börjar bli jäkligt otålig. Lite nervös, men mest otålig.
2010-11-22, 17:39
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor

Tur att jag var helt seriös med det inlägget och inte började med orden " löjligt påstående".
Men om du missuppfattade det så, fel av mig. Förlåt.
2010-11-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Fråga: Är det om två veckor beskeden börjar skickas ut? Jag börjar bli jäkligt otålig. Lite nervös, men mest otålig.

De flesta svar jag har läst så har yrkesvägledaren sagt "innan jul", datumen det rör sig mellan (också vad jag har läst): 14-22 december.
Dock så har vissa yrkesvägledare sagt att det gott och väl kan dröja tills efter jul också.
Som vanligt är det väldigt rörigt när det gäller pliktverket/försvarsmakten!
2010-11-22, 18:09
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderalma
Tur att jag var helt seriös med det inlägget och inte började med orden " löjligt påstående".
Men om du missuppfattade det så, fel av mig. Förlåt.

jag kanske inte läste med så kritiska ögon där ne. Men man vet aldrig vad som finns för nötter i den här tråden, då syftar jag på folket som sitter och röker på och tycker det är helt okej för att sedan söka ett arbete inom försvarsmakten. Bra där! så det är väll jag som skall be om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
De flesta svar jag har läst så har yrkesvägledaren sagt "innan jul", datumen det rör sig mellan (också vad jag har läst): 14-22 december.
Dock så har vissa yrkesvägledare sagt att det gott och väl kan dröja tills efter jul också.

Min yrkesvägledare sa sissta nov. eller 22:e dec, beroende på i vilken del av högen man hamnar i (den pappers högen med folk som skall kollas upp av must) men det vad jag har fattat det kan man få sitt svar så sent som 5dagar innan utbildning börjar.

Efter som jag mönstrade 18:e (första dagen) så hoppas jag verkligen att jag ligger i den övre delen av folk som skall kollas upp. Men man vet aldrig.
2010-11-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Ugh. Sjukt jobbigt att det är så ovisst. Speciellt för mig som är arbetslös. Har jobb jag kan söka, men jag vet inte om det blir värt det. Känns elakt att få ett jobb och sedan säga upp sig ifall jag får göra GMU. Samtidigt känns det korkat att inte söka jobb utifall att jag inte kommer in.
2010-11-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Ugh. Sjukt jobbigt att det är så ovisst. Speciellt för mig som är arbetslös. Har jobb jag kan söka, men jag vet inte om det blir värt det. Känns elakt att få ett jobb och sedan säga upp sig ifall jag får göra GMU. Samtidigt känns det korkat att inte söka jobb utifall att jag inte kommer in.

Samma här! Jag hade kunnat hoppa ett flertal jobb de senaste månaderna, dock så har jag kunnat vikariera 2-3 veckor, vilket är lite bättre än att bara sitta hemma
2010-11-22, 19:14
Medlem
Attalions avatar
http://www.pliktverket.se/sv/Nyheter/Nar-startar-GMU/

"Antagningsbesked: Den 17 december börjar vi skicka ut antagningsbesked. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar. Är du reserv kan du få besked ända fram till fredagen i första utbildningsveckan."

Citerat från länken, igen. :P
2010-11-22, 21:09
Medlem
"speciellt jobbigt för oss som är arbetslösa"

Haha vilken smörja. Hur är det för oss som har haft fast anställning ett par år och har uppsägningstid m.m då?
2010-11-22, 21:17
Medlem
Canias avatar
Ang. WoW.

Det är inte så stor skillnad på att engagera och motivera ett gäng data-nördar jämfört med ett fotbollslag.

Om du hanterar stress i wow bra så hanterar du vanlig stress bra också, inte så stor skillnad på stress-tillstånd.

Det är också upp till FM om dem vill ta in "knarkare" i FM. Bara man inte ljuger på rekryt-testet och blir kallad har man uppenbart klarat det första testet. Vad tror ni psykologen är till för?

Lycka till alla flickor och pojkar!
2010-11-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cania
Om du hanterar stress i wow bra så hanterar du vanlig stress bra också, inte så stor skillnad på stress-tillstånd.
Fast det är lite skillnad på vad du kommer ha på spelbordet. Genomför du rensning av värn skarpt så har du lite mer att förlora om du gör fel än vad du har i ett dataspel. Så du kan vara hur lugn som helst framför datorn (eller skrika OMGWTF om du känner för det), men har du inte befunnit dig i en "riktig" situation så är det svårt att säga hur du kommer att agera.
2010-11-22, 23:25
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Isokaien? ISOKAIEN!? Seriöst, är det det sista tipset du vill ge honom innan han drar? Om det är något man inte behöver oroa sig för så är det väl just styrketestet. Är man stark så är det inga problem, bara dra upp en jävla stång. Inskrivningsprovet/psykologen ser jag som en större utmaning...

Lycka till, anywayzz!

Har man inte rätt teknik under isokaien så finns risken att det tar längre tid att få upp stången = sämre betyg. Om inte det så finns risken att man skadar sig. I-provet är inga problem, det är som en blandning av IQ-test och högskoleprovet. Det är egentligen inget man kan plugga till. Samma där med psykologen. Det är väl ingen utmaning om man har planer på att dölja saker. Cykeln är bara att man köttar på som bara den under slutet. Vad gäller den medicinska undersökning så är det inte mycket man kan påverka på plats.

Så ja, Isokaien är det sista tipset jag vill ge han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in