2011-11-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Varför är det kompaniet stationerade på LSS istället för F21?

utöver flygbassäkpluton där jag jobbar, så finns det även R3 och terminalplutoner som ska ta över ansvaret för driften av flygplatsen. varför inte luftstridskolan satte upp ett eget kompani är en gåta...
blir en hel del logistiska problem med oss här eftersom allt måste gå via f21.
2011-11-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Har inte fått veta något om vilket kompani det är tänkt att jag ska hamna på, det jag kan läsa i mina papper är följande:
Markstrid Soldat/Flygvapnet LSS i Uppsala
*Flygbassäkerhetssoldat

Har fanskapet till rekryteringsofficer gett mig fel bild?

Jaha du ska göra GMU här i Januari eller? Sikta på flygbassäk men akta dig som fan för stril
2011-11-14, 18:12
Medlem
Jilluminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
Jaha du ska göra GMU här i Januari eller? Sikta på flygbassäk men akta dig som fan för stril

Vad innebär stril egentligen?
2011-11-14, 18:12
Medlem
Citat:

Om jag nu kommer in på mitt första val. Men kan komma att få ett annat jobb erbjudande och vill egentligen veta om det är värt min tid eller inte.

Vad är skillnaden på de båda? Det är inte bevakningssoldater med ett finare namn då? Skulle uppskatta lite information.
2011-11-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilluminato
Vad innebär stril egentligen?

Vissa sitter framför dataskärmar och bevakar Sveriges luftrum, vissa sitter IBSS i Bålsta (tror inte dom har mycket anknytning till varandra).
vet inte hur livet är för dom som är bänkade framför datorn, men Bålstamänniskorna är inte särkilt nöjda med sin tillvaro
2011-11-14, 18:51
Medlem
Citat:
Om jag nu kommer in på mitt första val. Men kan komma att få ett annat jobb erbjudande och vill egentligen veta om det är värt min tid eller inte.

Vad är skillnaden på de båda? Det är inte bevakningssoldater med ett finare namn då? Skulle uppskatta lite information.

Strilbat. som jag tror att du syftar på är ren och skär bevakning. Dom har riktigt jävla tråkigt säger dom. IBSS i Bålsta och ledighet, obefintlig utbildning. that's it! Dom som jobbar där nu berättade att dom väntar på backup från de nya GMUarna till våren så akta dig noga Jag överdriver verkligen inte eller försöker påstå att jag är coolare eller så!

Men är du sugen på flygvapnet så kan jag verkligen rekommendera flygbassäk. mycket utbildning, fält och fys! fråga på om du undrar nåt!
2011-11-14, 18:57
Medlem
Citat:
Strilbat. som jag tror att du syftar på är ren och skär bevakning. Dom har riktigt jävla tråkigt säger dom. IBSS i Bålsta och ledighet, obefintlig utbildning. that's it! Dom som jobbar där nu berättade att dom väntar på backup från de nya GMUarna till våren så akta dig noga Jag överdriver verkligen inte eller försöker påstå att jag är coolare eller så!

Men är du sugen på flygvapnet så kan jag verkligen rekommendera flygbassäk. mycket utbildning, fält och fys! fråga på om du undrar nåt!

Har du fått höra ifall ditt kompani ska få in GMUare? På pappret tillhör ni ju F21, men är det bara tillfälligt eller är det såpass att ni har kunnat fixa boende etc i Uppsala. Det jag menar är, ditt komp kommer inte flyttas inom en närmare framtid, eller?
2011-11-14, 19:14
Medlem
Citat:
Har du fått höra ifall ditt kompani ska få in GMUare? På pappret tillhör ni ju F21, men är det bara tillfälligt eller är det såpass att ni har kunnat fixa boende etc i Uppsala. Det jag menar är, ditt komp kommer inte flyttas inom en närmare framtid, eller?

nej, inga rekryter blir lovade provanställning hos oss efter genomförd GMU men när vi vakansrekryterar kan ju vem som helst söka! Vi har ett systerkompani på F21 som sköter det stället och så länge det är verksamhet här som kommer utökas närmaste åren så blir vi kvar
2011-11-14, 19:19
Medlem
Citat:
nej, inga rekryter blir lovade provanställning hos oss efter genomförd GMU men när vi vakansrekryterar kan ju vem som helst söka! Vi har ett systerkompani på F21 som sköter det stället och så länge det är verksamhet här som kommer utökas närmaste åren så blir vi kvar

Jo.. Fast den chansen är ju minimal. Fan för rekryteringsofficerer som förskönar saker och ting. Får hoppas på det andra jobbet istället. IBSS vill jag inte ha med att göra, haha
2011-11-14, 19:29
Medlem
Citat:
Jo.. Fast den chansen är ju minimal. Fan för rekryteringsofficerer som förskönar saker och ting. Får hoppas på det andra jobbet istället. IBSS vill jag inte ha med att göra, haha

haha dom är för härliga! nu är du iallafall varnad av en som vet hur dom har det!
2011-11-14, 19:58
Medlem
Citat:
haha dom är för härliga! nu är du iallafall varnad av en som vet hur dom har det!

Har du någon aning om hur det är på F7 då?
2011-11-14, 20:01
Medlem
Någon som vet när man kan tänkas få besked om man har blivit antagen eller inte?
Gjorde antagningsprövning för snart 2 veckor sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in