2013-01-26, 12:10
Medlem
Annars blir det snart ett ledigt jobb som Överbefälhavare so du kan söka med ditt utmärkta brev,skämt åsido,du har ingen chans i "försvaret" det är slöseri med tid att försöka,gör nåt annat.Leftis right är ett bemanningsföretag för personer med Asberger,kontakta dom för ev jobb
http://www.leftisright.se/

Om du är troll så var det annats kul!
2013-01-26, 12:30
Medlem
stopbitchings avatar
Bli politiker för Sverigedemokraterna istället, de kommer nog vilja ha dig på en ledande post. Eller börja spela Battlefield så kan du va militär.
2013-01-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Bli politiker för Sverigedemokraterna istället, de kommer nog vilja ha dig på en ledande post. Eller börja spela Battlefield så kan du va militär.
Varför inte ta strid för propagandan likt herr Arnstad också? Han är ju lagom militant och världsfrånvänd.
2013-01-26, 12:38
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Varför inte ta strid för propagandan likt herr Arnstad också? Han är ju lagom militant och världsfrånvänd.

Jag försökte bara ge tips, med TS personlighetsdrag så är det nog lättare att lyckas inom Sverigedemokraterna än att bli journalist.
2013-01-26, 12:58
Medlem
sqs avatar
Snälla säg att du skämtar, men å andra sidan annars har du jävligt bra fantasi. Detta gör mig tämligen ambivalent. Har du endast bra fantasi eller är du uppriktig?
2013-01-26, 13:07
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Tänk på att han är född i Ryssland och kom hit som 12-åring. Att det kan bli fel i stavningen då är inget konstigt och verkligen inget ni måste hänga upp er på! Har sett allt för många nötter på FB som antagligen är helsvenska som stavar som krattor. Att han skriver ett extra T i ett ord gör honom inte till en sämre soldat eller människa.

Till Ts:
Jag tror att du har svårt att bli antagen pga dina hälsoproblem. Det krävs en mental stabilitet. Du kan alltid söka dig till volontärsarbeten men då är det inte försvarsmakten du skall vända dig till. Det finns många andra organisationer som är för frivilliga, där de åker till andra länder för att främst hjälpa den civila befolkningen utan att använda vapen.

Det är inte så svårt att förklara för en människa på ett snyggt sett att hans önskan kanske inte når fram, istället för att dumförklara honom. Skärpning!

Varför känns det som att du sitter och daltar TS och nästan tycker synd om han?

TS har uppenbarligen inte kvalifikationerna för att fixa att vara med i försvaret och tråkigt nog kanske inte ens i en frivilligorganisation, för även dom ställer krav på hur man mår och hanterar saker och ting i kris.

Så TS, du verkar vara bra på att skriva, skaffa dig ett bra skrivprogram och sätt dig och författa böcker
2013-01-26, 13:24
Medlem
Tyvärr TS, du är helt enkelt för outbildad, ointelligent och mentalt ostabil för att tillåtas bära vapen. Lägg dessutom till att du inte uppfyller de fysiska kraven.

Om du tycker det är slöseri med pengar att tillverka medaljer så måste du inse att det är ännu mer slöseri med pengar att utbilda dig till soldat.
2013-01-26, 13:56
Medlem
Ansökte till GMU 2 och 3 samtidigt i höstas någon gång. Tror jag missade att fylla i att jag var glutenintolerant när jag fyllde i Rekryttesten inför GMU 3 (jag förstår att det låter som en usel lögn, men det är sant), blev nämligen nekad att göra testerna inför GMU 2, men blev kallad till testerna inför omgång 3 och det enda jag kan minnas skulle kunna skilja mellan ansökningarna är just det att jag är glutenintolerant.

Min fråga är nu, hur tror ni att det skulle gå om jag mörkade att jag är glutenintolerant när jag gör testerna hos RM, och avslöjar det först när (om) jag får göra GMU? Jag vet förstås att det är dumt som fan att ljuga om det, men en vit lögn har väl aldrig någon dött av? Speciellt som jag vet säkert att det finns glutenintoleranta personer inom FM. Skulle förstås också kunna fortsätta mörka det när (om) jag genomför GMU, och undvika pasta etc. och bara äta av sånt jag vet att jag klarar av, men det känns väl kanske som att inte det inte skulle hålla i längden...
2013-01-26, 13:58
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Tyvärr TS, du är helt enkelt för outbildad, ointelligent och mentalt ostabil för att tillåtas bära vapen. Lägg dessutom till att du inte uppfyller de fysiska kraven.

Om du tycker det är slöseri med pengar att tillverka medaljer så måste du inse att det är ännu mer slöseri med pengar att utbilda dig till soldat.

På vilket sätt menar du att outbildad och ointelligent skulle vara ett hinder för att vara soldat? Skulle man ha sådana krav så skulle vi inte ha några yrkessoldater.
2013-01-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Min fråga är nu, hur tror ni att det skulle gå om jag mörkade att jag är glutenintolerant när jag gör testerna hos RM, och avslöjar det först när (om) jag får göra GMU? Jag vet förstås att det är dumt som fan att ljuga om det, men en vit lögn har väl aldrig någon dött av? Speciellt som jag vet säkert att det finns glutenintoleranta personer inom FM. Skulle förstås också kunna fortsätta mörka det när (om) jag genomför GMU, och undvika pasta etc. och bara äta av sånt jag vet att jag klarar av, men det känns väl kanske som att inte det inte skulle hålla i längden...

Att säga att du inte är glutenallergiker är ingen vit lögn och ett uppenbart fall där det faktiskt kan leda till att någon (du själv) dör.
2013-01-26, 14:16
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Tänk på att han är född i Ryssland och kom hit som 12-åring. Att det kan bli fel i stavningen då är inget konstigt och verkligen inget ni måste hänga upp er på! Har sett allt för många nötter på FB som antagligen är helsvenska som stavar som krattor. Att han skriver ett extra T i ett ord gör honom inte till en sämre soldat eller människa.

Nu är ju stavningen antagligen det minsta felet i TS text...
2013-01-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Att säga att du inte är glutenallergiker är ingen vit lögn och ett uppenbart fall där det faktiskt kan leda till att någon (du själv) dör.

Okej, att kalla det en vit lögn var väl dumt, men jag ser inte hur någon skulle kunna dö av det. Ah ja, det är skitsamma ändå, bestämde mig för att säga som det är när jag är där och gör testerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in