2013-01-26, 15:06
Medlem
tigerrakets avatar
Försvarsmakten har idag möjlighet att plocka in grädden av befolkningen.
Man drar öronen åt sig om man börjar blanda in politik eller påvisar ett för stort intresse för militären.
Tyvvär kommer du inte komma in.
Tror det också är så att även fast du skulle söka igen och ljuga så har dom i sin databas ditt Aspergers erkännande.
2013-01-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Försvarsmakten har idag möjlighet att plocka in grädden av befolkningen.
Man drar öronen åt sig om man börjar blanda in politik eller påvisar ett för stort intresse för militären.
Tyvvär kommer du inte komma in.
Tror det också är så att även fast du skulle söka igen och ljuga så har dom i sin databas ditt Aspergers erkännande.

Nu är det väl inte direkt så att gräddan är så där jättesugna på att arbeta med de villkor och karriärmöjligheter som erbjuds.

Trots detta så är mitt råd till TS att släppa detta. Det finns fortfarande vissa krav. Jag skulle inte tro att det är de politiska åsikterna eller intresset för militären som satte mest stopp så mycket som TS mentala hälsa. Trots vad som tass upp så är min uppfattning att ett stort militärt intresse inte är något hinder så länge som man är socialt välanpassad i övrigt.
2013-01-26, 15:45
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkossan
Blev antagen till gmu 2 inriktning hemvärnet i Göteborg (FömedC), någon annan som ska dit eller har varit där och kan berätta hur det är ?

Vad roligt! Har du tänkt fortsätta i hemvärnet efteråt?
2013-01-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Jag rycker in nu på måndag GMU1 på FöMedC inriktning hemvärnet.
Planen är väl att bli hemvärn soldat efter slutförd GMU.
2013-01-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Okej, att kalla det en vit lögn var väl dumt, men jag ser inte hur någon skulle kunna dö av det. Ah ja, det är skitsamma ändå, bestämde mig för att säga som det är när jag är där och gör testerna.
Hade det varit jag så hade jag ringt in nu innan och frågat om det ens är någon idé att åka dit ut. Om jag minns rätt så är det nämligen så att de inte tar in några glutenintoleranta alls, eftersom det finns så många sökande som inte är intoleranta.
2013-01-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfmama1
Hade det varit jag så hade jag ringt in nu innan och frågat om det ens är någon idé att åka dit ut. Om jag minns rätt så är det nämligen så att de inte tar in några glutenintoleranta alls, eftersom det finns så många sökande som inte är intoleranta.
Onekligen en bra idé, skulle bespara mig restid och att behöva ta ledigt från jobbet. Men jag är lite sugen på att göra det ändå, bara för att se hur testerna är liksom och kanske fråga doktorn (eller sjuksystern, jag vet inte) som sköter den medicinska undersökningen lite frågor.

Tänkte inte på att det var därför glutenintoleranta blev nekade, tack för att du bringade klarhet i det hela!
2013-01-26, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ja det var verkligen roligt, blev halvt chockad själv att jag kom in då jag var väldigt missnöjd med mina resultat.

Tanken är det att jag ska fortsätta inom hemvärnet efter GMU. Men nu det senaste har jag läst väldigt mycket om försvarsmakten och detta har gjort mig ännu mer intresserad av organisationen i sig, och jag har blivit mer sugen på att jobba inom fm på heltid. Så som jag har förstått det så ska det inte vara några problem att söka sig till andra förband efter GMU eftersom att utbildningen är detsamma överallt! Har du genomfört GMU ?
2013-01-26, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wolleiy
Jag rycker in nu på måndag GMU1 på FöMedC inriktning hemvärnet.
Planen är väl att bli hemvärn soldat efter slutförd GMU.
Okej vad roligt, lycka till ! Hoppas du har tid och ork att uppdatera lite om hur det är där, antingen här eller på pm till mig. Man blir ju väldigt nyfiken på hur det är på just det stället man ska vara och bo på i tre månader
2013-01-26, 16:43
Bannlyst
Stöd uppskattas också.
2013-01-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Stöd uppskattas också.

...du vänder dig till Flashback för stöd?

....nu har du verkligen mina sympatier
2013-01-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Bli politiker för Sverigedemokraterna istället, de kommer nog vilja ha dig på en ledande post. Eller börja spela Battlefield så kan du va militär.
hhahaha det där var väll lite grovt... hahahhaa tack för skrattet dock.

Seriöst. DU försöker för mycket, lugna ner dig. Ditt brev är otroligt onödigt och kan uppfattas som "skrämmande".
2013-01-26, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
hhahaha det där var väll lite grovt... hahahhaa tack för skrattet dock.

Seriöst. DU försöker för mycket, lugna ner dig. Ditt brev är otroligt onödigt och kan uppfattas som "skrämmande".

Why? jag vill ju bara visa att jag är en bra kille som vill det bästa för demokrati/freden/sekularisering utomlands, speciellt länder där det är diktatur i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in