2012-12-13, 12:03
Medlem
Levelss avatar
Jag tog inte heller något foto. Skumt
2012-12-13, 12:10
Avslutad
Tog inte heller foto.
2012-12-13, 12:15
Bannlyst
Jag är 20 nu och mönstrade när jag var 17, då det fortfarande var obligatoriskt, då tog jag foto, denna gång tog jag inget foto.
2012-12-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Vad är det? Och vad är det för specialkalsonger du äger, hur fungerar dom?
Haha! Det är när låren gnider sig mot varandra och huden blir irriterad! Inga direkta specialkalsonger utan det är cykelbyxliknande där "benen" på kalsongerna går lite längre ner + att de transporterar bort svett. Precis som funktionströjor
2012-12-13, 12:24
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
Haha! Det är när låren gnider sig mot varandra och huden blir irriterad! Inga direkta specialkalsonger utan det är cykelbyxliknande där "benen" på kalsongerna går lite längre ner + att de transporterar bort svett. Precis som funktionströjor

Fy fan vad najs. Kan du länka några?
2012-12-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
http://www.stadium.se/sport/lopning/loparklader/119006/nike-m-pro-shorts?SelectedProductUUID=pJjCROioDw4AAAEsG2x44vH B
2012-12-13, 12:34
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:

Jaha, då vare inte lika roligt. Trodde du inte kunde hålla täppt därav ordet infanterield, hade visst aldrig hört ordet förut.
2012-12-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere

Ullmax gör jävla bra kalsonger och andra kläder.

http://www.ullmax.se/webshop.asp?PG=197
2012-12-13, 17:25
Medlem
Var idag och ' mönstrade ' i Kristianstad vilket var ett mycket trevligt besök!
Sökte till gmu 2 start 13mars och med inriktning mot jägare och självklart då i Arvidsjaur!
Blev ' prälimenärt antagen ' var iofs 19sökande(godkända) till 92platser:P

Betyg
I-test: 6
Psykolog: 7
Befäl: 7
Isokai: 9
Cykel: 7
Jägartest: godkänt.
Vikt: 83.5
Längd: 172
BMI: 28
Fick ett värde på 3.8k/w på cykeln vilket resulterade i en 7a och kan bara säga att det var fan sjukt jobbgt!

Fler som är sugna på samma utb eller gmu ort, lite avlägset men jag tror det är en väldigt gedigen utb Arvidsjaur tillhanda håller!
2012-12-13, 17:39
Medlem
1911s avatar
Citat:
Fan vad goda nyheter! Håller på att bli galen av allt väntande!
Någon som vet om man får lov att ha med sig egna kalsonger till GMU då jag har problem med "infanterield"? Eller är FMs kalsonger bra?
Enligt reglementet får du inte använda egna kalsonger (eller andra kläder) hur noga detta efterföljs varierar från förband till förband och från officer till officer.

Försvarsmaktens kalsonger är bra, infanterield går över, eller såfår man tejpa eller smörja in med hudsalva.
Ett alt. kan vara att klippa av långkalsongerna till "längre kalsonger", detta skall då ske i samband ditt befäl eftersom det inte uppskattas att man modifierar/förstör tilldelad utrustning. Ett annat alternativ kan vara att i samråd med regementets sjv. inrättning försöka att få de kalsonger som tillhör ökenutrustningen tilldelade, dessa är något längre än de vanliga kalsongerna.

Har man några extra kilon för mycket är det vanligar med infanterield, är det så kan du ju passa på att förlora några kilon innan inryck.
2012-12-13, 18:55
Medlem
Är det någon som fått svar än?
Någon föresten som sökt Ledning F21?
2012-12-13, 19:01
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlmeistro
Är det någon som fått svar än?
Någon föresten som sökt Ledning F21?

Inget svar ännu, börjar bli less på vänta. Det är mitt andrahandsval.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in