2013-01-26, 10:43
Bannlyst
Nej jag ville jobba grattis för dem och få utrustning grattis så som ett volontärt arbete helt enkelt, som greenpeace...
2013-01-26, 10:44
Medlem
Du har ett intressant perspektiv på omvärlden.

Ang Japan. Sverige var det enda landet i världen som hade en uppgång samtidigt som Japan - då det begav sig.

Formella krav är ett slags minimum krav. Då får man inte ha vissa egenskaper eller "defekter" psykiska eller fysiska. Du får ta upp med läkarkåren om att få en annan diagnos - det ser jag som enda praktiska lösningen om du nu vill gå hela vägen. Annars kan du ju fokusera på något vettigt.

Urvalet till militär sker efter en komplex dynamisk mall - där tex släktskap ingår.

Jag skulle se det som en merit att inte bli uttagen till GMU - ett värde på hur normal man är. Ju lägre betyg desto mindre konformistisk och konservativ är man. Du skulle kanske bli vänsterpolitiker?
2013-01-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Nej jag ville jobba grattis för dem och få utrustning grattis så som ett volontärt arbete helt enkelt, som greenpeace...
Gratis menar du, grattis säger man till någon som fyller år.
2013-01-26, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Kan väl säga som så, att dina chanser att få genomföra GMU knappast har ökat efter ditt brev.

Fortsätt ge mig tips och råd, ska på träning nu, läser era inlägg senare, aur revoir
2013-01-26, 10:48
Medlem
Wow, jag frågar också... Skicka du in den här texten ?

Utifrån din text och dina åsikter är du det sista försvarsmakten vill ha! Hur du ens seriöst kan referera till flashback i en ansökan är ju skrämmande nog

Dina värderingar att inte skjuta team mates och utnyttja befolkning känns ju tämligen upenbar, något en inte ens ska behöva konstatera.

Men framför allt om du ska skicka in detta ändra ordet "grattis" till "gratis" blir urlöjligt annars. Men skickar du in detta blir du inte Blackwater... Men mycket troligt "blacklisted" hos försvarsmakten!
2013-01-26, 10:52
Bannlyst
Citat:
Gratis menar du, grattis säger man till någon som fyller år.

Nej nej volontärarbete som Greenpeace, de får mat, säng och etc grattis och mot utbyte ingen lön så hade jag tänkt mig, hoppas du har förstått mig, men nu ska jag på träning vi syns senare aur revoir
2013-01-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Nej nej volontärarbete som Greenpeace, de får mat, säng och etc grattis och mot utbyte ingen lön så hade jag tänkt mig, hoppas du har förstått mig, men nu ska jag på träning vi syns senare aur revoir
Men om du skrev grattis så är inte det samma sak som gratis, vilket är det ord du menar.
2013-01-26, 11:22
Avslutad
Blev antagen till gmu 2 inriktning hemvärnet i Göteborg (FömedC), någon annan som ska dit eller har varit där och kan berätta hur det är ?
Senast redigerad av blomkossan 2013-01-26 kl. 11:31.
2013-01-26, 11:23
Medlem
Xendries avatar
Chansen är nog större du landar på nån lista över skumma typer än en lista för anställningsbara om du skickade in de där brevet..
2013-01-26, 11:43
Medlem
Citat:
Men om du skrev grattis så är inte det samma sak som gratis, vilket är det ord du menar.

Tänk på att han är född i Ryssland och kom hit som 12-åring. Att det kan bli fel i stavningen då är inget konstigt och verkligen inget ni måste hänga upp er på! Har sett allt för många nötter på FB som antagligen är helsvenska som stavar som krattor. Att han skriver ett extra T i ett ord gör honom inte till en sämre soldat eller människa.

Till Ts:
Jag tror att du har svårt att bli antagen pga dina hälsoproblem. Det krävs en mental stabilitet. Du kan alltid söka dig till volontärsarbeten men då är det inte försvarsmakten du skall vända dig till. Det finns många andra organisationer som är för frivilliga, där de åker till andra länder för att främst hjälpa den civila befolkningen utan att använda vapen.

Det är inte så svårt att förklara för en människa på ett snyggt sett att hans önskan kanske inte når fram, istället för att dumförklara honom. Skärpning!
2013-01-26, 11:53
Medlem
Westridges avatar
Gör ett försök hos franska Främlingslegionen
2013-01-26, 11:59
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlmeistro
O hur bra är dom nya då?

Som jag sa tidigare....

Det där är hugget som stucket. Vissa gillar dom och vissa hatar dom. Är du orolig så varför inte ta med dina egna favoriter och använd dom utomhus medans du testar FMs inomhus. Sen kan du ju ta med extra efter första permisen som är efter 2veckor om du hatar FMs så mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in