2013-01-08, 12:21
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateollie
GMU 1 börjar nu den 28e januari. När får vi den första utbetalningen?

Skulle säga 25'e februari.
2013-01-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiksilverr
någon som blivit kallad att göra Flygmedicinska tester på Flygmed US Linköping inför sin GMU 1?

någon som tidigare genomfört dessa tester och vet vad man kommer att få göra?

-

Jag har gjort dem och blivit godkänd. Inget att oroa sig över och inget du kan påverka. Ögon, öron, lungor, läkarundersökning, o.s.v.
2013-01-08, 12:25
Medlem
Är det förresten någon som ska göra GMU 1 i Kvarn utanför Linköping nu 28e januari?
2013-01-08, 12:30
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Jag har gjort dem och blivit godkänd. Inget att oroa sig över och inget du kan påverka. Ögon, öron, lungor, läkarundersökning, o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Är det förresten någon som ska göra GMU 1 i Kvarn utanför Linköping nu 28e januari?

om jag lyckas med testerna så ser det ut som att det blir Kvarn för min del också!
2013-01-08, 15:50
Medlem
Mayorns avatar
Finns det något som man bör se upp för på internetfrågorna?
Några kända kuggfrågor eller är det relativt enkelt att se vad de vill att man skriver?
2013-01-08, 15:53
Medlem
Oxzspartans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Finns det något som man bör se upp för på internetfrågorna?
Några kända kuggfrågor eller är det relativt enkelt att se vad de vill att man skriver?

Du ser precis vad som är lämpligt att svara. Absolut inga svårigheter
2013-01-08, 16:16
Medlem
Traditions avatar
Tjenare! Har ett par frågor:

1. Om man har sökt en gång, och inte kommit in, har man nån form av förtur vid nästa sökning?

2. Får man permission för att skriva högskoleprovet? Har för mig att det iaf var så på den tiden vi hade värnplikt.
2013-01-08, 16:31
Medlem
Någon här som ska göra GMU 1 2013 på Livgardet och mot markstrid?
2013-01-08, 17:30
Medlem
aNKones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Men om man nu väljer att göra en LASEK operation så kan man ju hoppa över att berätta det för den som undersöker än? De kan ju inte bevisa att jag har gjort operationen om de inte ser det på ögat.
Precis. Du behöver inte säga någonting om att du har behandlat dig. Allt de vet är att du tydligen ser perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Robban89a
Jag frågade vilken ögonlaseroperation man måste gjort för att få bli militär när jag mönstrade eftersom jag gjorde FS-LASIK. De sa att det spelade absolut ingen roll vilken operation man gjort, det enda som räknades var att det var läkt när man mönstrade. Att du har gjort en operation är inget hinder heller. Det enda som räknas är att du ser bra. Men som du säger så är det ju inget man behöver nämna. Speciellt då det inte spelar någon roll. (om man inte vill vara dykare)

Det gör det visst. Inte för FMs del, utan för din och dina kamrater i fälts del. Om du gör en FS-LASIK där de skär i ögat så blir ditt öga svagare, och tål inte att utsättas för upprepade tryckförändringar.
Scenario: Du skjuter GRG gång på gång vilket utsätter din kropp för hiskliga mängder tryck. Till slut börjar saker fela helt enkelt.
-Perfekt tänker de som vill ta död på dig.

Detta ska man ha i åtanke när man gör en ögonbehandling.

Personalen på exempelvis Memira har ett helt register med vilken typ av behandling som lämpar sig med just det jobb du ska/vill/kommer att jobba med.
2013-01-08, 17:43
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Lite frågor.

Hur mycket fritid har man på dagarna? Varierar väl? Är det så man ibland kan få ta igen sig på kvällen med en bok eller datorn, eller vad gör folk mest på den lediga tiden?

Permissioner? Hur många och hur långa?

Och så psykologitestet: Vad frågar de om? Har skilda föräldrar, men det är inget som plågar mig det minsta nu, och de flyttade isär för flera år sedan. Är det ändå något jag kan förlora på om den frågan kommer upp? Skulle själv vilja påstå att jag är helt psykiskt stabil

Oerhört tacksam för svar!
2013-01-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Tjenare! Har ett par frågor:

1. Om man har sökt en gång, och inte kommit in, har man nån form av förtur vid nästa sökning?

2. Får man permission för att skriva högskoleprovet? Har för mig att det iaf var så på den tiden vi hade värnplikt.

1.Tyvärr så får man ingen förtur vid nästa ansökning.

2.Det vet jag inte. Men jag tror inte det då det är Frivilligt att söka till GMU. Deras syn är nog att du själv får ta ansvar för skolan innan du söker till GMU.
2013-01-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elkving
Någon här som ska göra GMU 1 2013 på Livgardet och mot markstrid?

Jag ska göra GMU 1 2013 på Livgardet med preliminär inriktning markstrid. Ska bli väldigt intressant att göra den här grund utbildningen!

//A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in