Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Men om man nu väljer att göra en LASEK operation så kan man ju hoppa över att berätta det för den som undersöker än?

De kan ju inte bevisa att jag har gjort operationen om de inte ser det på ögat.
Precis. Du behöver inte säga någonting om att du har behandlat dig. Allt de vet är att du tydligen ser perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Robban89a
Jag frågade vilken ögonlaseroperation man måste gjort för att få bli militär när jag mönstrade eftersom jag gjorde FS-LASIK. De sa att det spelade absolut ingen roll vilken operation man gjort, det enda som räknades var att det var läkt när man mönstrade. Att du har gjort en operation är inget hinder heller. Det enda som räknas är att du ser bra. Men som du säger så är det ju inget man behöver nämna. Speciellt då det inte spelar någon roll. (om man inte vill vara dykare)
Det gör det visst. Inte för FMs del, utan för din och dina kamrater i fälts del. Om du gör en FS-LASIK där de skär i ögat så blir ditt öga svagare, och tål inte att utsättas för upprepade tryckförändringar.
Scenario: Du skjuter GRG gång på gång vilket utsätter din kropp för hiskliga mängder tryck. Till slut börjar saker fela helt enkelt.
-Perfekt tänker de som vill ta död på dig.
Detta ska man ha i åtanke när man gör en ögonbehandling.
Personalen på exempelvis Memira har ett helt register med vilken typ av behandling som lämpar sig med just det jobb du ska/vill/kommer att jobba med.