Jag har förjande saker som sänker mitt självförtroendet
1. Aspergers
2. Högt blodtryck
3. Fick 2 av 9 på antagningstestet till GMU (dvs datortestet)
4. lever av försäkringskassas bidragspengar,( tanken var ju att inte leva hela livet av försäkringskassa, utan jobba inom militären, Skaffa ett riktigt jobb).
Här är brevet som jag fick:
Om din ansökan till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten
Beslut
Vi måste tuvärr meddela att du inte har antagits till grundläggande militär utbildning, juni 2013 i Försvarsmakten som du har sökt.
Motivering
Den utbildning som du har visat intresse för ställer särskilda krav på bland annat din hälsa och andra personliga förutsättningar. De testresultat och de uppgifter du lämnat under samtal med yrkesvägledaren visar att du tuvärr inte uppfyller kraven för att påbörja utbildningen.
Vänliga hälsningar,
Försvarsmakten
Emil Edfeldt
Hur man överklagar
Om du vill överklaga vårt beslut ska du skriva till Statens överklagandenämnd men skicka din skrivelse till
FM HRC
Sandhamnsgatan 63 B
107 86 Stockholm
Vi måste ha din överklagan senast tre veckor efter att du mottagit detta beslut.
1. Beskriv varför du anser att beslutet ska ändras.
2. Uppge ditt personnummer, namn, postadress och ett telefonummer där vi kan nå dig under dagtid.
3. Underteckna skrivelsen.
Skicka även med eventuella intyg som styrker dina påståenden. Om du använder av ett ombud ska du också bifoga en fullmakt som visar att ombudet företräder dig.
Jag kommer inte att överklaga på 50-öre
Men jag har skickat ny kod för att göra om Rekryteringstestet, första testet som man gör hemma.
Vad tycker ni att jag borde göra gå vidare eller göra om allting igen och vara ärlig 100%,
mina fritidsintressen: Fallskärm & idrott/sport.
jag har skrivit ett brev till dom, som ett personligt brev jag kan skriva här, det innehåller demokratiska värderingar i alla fall..
Eduardo heter jag och jag söker till svenska försvarsmakten, för att jag vill göra en insats för fred och demokrati i världen. Min filosofi är så här: Fred har missbrukats som en dålig ursäkt av/från Seger/Segrarmakterna och Segern har missbrukats som en dålig ursäkt från eller av Krig.
Så här är det, alla utvecklade länder ska sluta sälja vapen till tredje världen/fattiga länder, eftersom tredje världen eller diktatoriska länder som Syrien, Iran, Nordkorea och Somalia t.e.x kan inte hantera vapen, det har visat sig i historien också att dessa ledare får utrymme och börjar döda sitt egen befolkning, och då begår de brott mot mänskliga rättigheter. Det är därför detta är en återspegling av kalla kriget där många misstag som begicks under den tiden efter två världskrig. Nu i världen finns det tio diktaturer kvar, De ska bekämpas antingen genom fredliga demonstrationer/revolution eller våldsamma revolutioner som i Libyen med stöd från FN/NATO styrkor..., Jag är emot den globala vapenhandeln i världen.
Jag har gymnasiet/grundläggande/ingen polisregister behörighet och gjort en tandem-hopp för 1500 kronor år 2009, har till och med bytt förnamn på skatteverket från Eduardo till Acuchi (jag var lite rebellisk det året och då var det finanskris (bytte tillbaka efter tjafs med föräldrarna, 21 år gammal, nu är jag 24 år gammal, (ville inte heta som farsan), ( Söker dock/absolut inte som Legosoldat/blackwater tex, hatar bara sådana organisationer) kom till sverige som 12 ring 2000, anyway älskar flashback, speciellt när man inte har så många vänner ,vill mest för disciplinens skull, kan lite ryska (född i sovjetunionen), spanska, engelska, pengar bryr jag mig inte om, med tanke på vad Gudrun Schymman gjorde med 100000kr år 2010. Vill lära mig bättre engelska. Skriver också Dagbok. Jag vill inte ha lön/grattis anställning eller vill bli betald för att tjänstgöra som soldat, det är ett grattis arbete för mig. Blir jag inte intagen så söker jag om, Jag varken röker eller snusar. Jag tror inte på gud. Jag är ute efter Disciplin, Social kompetens, vänner för livet, stärkt självförtroende, stärkt mentalitet och sist men inte minst adrenalinkick. Terrorism ska stoppas. Jag vill inte ha Medaljer som hedersutmärkelser eftersom de kostar tid och pengar att tillverka. Min krigsmoral ser ut så här:
1. Aldrig skjuta avsiktligt dina Teammates/Soldatkompanjorer.
2. Aldrig skjuta avsiktligt Civila människor.
3. Aldrig förgripa sig sexuellt på Civila människor.
4. Aldrig skjuta avsiktligt djur tex husdjur så som: katter, hästar, hundar och etc.
(Det här delen som man läser nedanför tog jag från den här tråden:
https://www.flashback.org/t2012672 , Så här lång tid tar det för ett stat/land att återhämta sig efter ett storslaget krig:
Både Tyskland och Japan var dock framstående nationer. Särskilt delar av Tyskland har ju varit europeisk "elit" i termer av tekonologi, utveckling, ekonomi o.s.v. i många hundra år. Det är ju knappast konstigt att övergången till ett modernt västerländskt samhälle gick ganska snabbt för Västtyskland, med amerikanska pengar i ryggen. Det är inte direkt så att de började på noll, även om väldigt mycket var bombat och förstört naturligtvis. Kunnandet, instiutionerna, utbildningsnivån o.s.v. fanns där.
Detsamma gäller Japan som gick framåt väldigt kraftigt under 1800-talet genom att samarbeta med europeerna och amerikaner och ta till sig av det nya, så det var ju aldrig heller någon outvecklad blåbärsnation. De spöade som bekant t.ex. ryssarna i krig redan 1905. Korea var ju för övrigt också japanskt fram till andra världskriget så inte heller Sydkorea byggde ju någonting från noll.
Irak å andra sidan har aldrig varit en utvecklad nation (annat än för tusen år sedan) på samma sätt. Fram till 1918 var det en del av osmanska riket, sedan var britterna där en kort sväng, ganska snart blev det självständigt och sedan kom Baathpartiet i maktställning på 60-talet. Det finns liksom ingen "kapitalistisk I-landstradition" (här kastar vi in Japan och Sydkorea också) som gör landet konkurrenskraftigt och gör utvecklingen mot ett modernt och civiliserat land oundvilklig.
Jag menar, ponera att sverige bombades fullständigt sönder och samman imorgon. Skulle det innebära att vår tid som i-land är slut? Nej, naturligtvis inte, därför att värdet och kompetensen som svenskar besitter består. Vi har stora företag som kan hävda sig på en internationell marknad, vi har en enorm arbetsstyrka inom dessa företag som har spjutspetskompetens på många viktiga områden. Om alla företag skulle försvinna, så kommer det nya. Men det här gäller inte i Irak, och det är skillnaden. Därför att där är utbildningsnivån usel, många håller på med tokiga religiösa stolligheter, det finns väldigt lite kompetens i vad det innebär att konkurrera på en global konkurrensutsatt marknad o.s.v. Ska man vara riktigt cynisk så kan man helt enkelt konstatera att getherdar, enkla jordbrukare, caféägare och dylikt inte är en resurs i en global värld.
Därmed inte sagt att inte Irak kan komma igång. Man har mycket olja som kan generera stort välstånd, men det bygger naturligtvis på att interna stridigheter och dylikt försvinner efterhand. Man kan inte ha religiösa fanatiker från en sida som envisas med att bomba och beskjuta religiösa fanatiker från en annan sida, det är liksom det ultimata receptet på undermålig civilisation och på att reducera hela sitt land till en skräpig soptipp. Men om man försöker sekularisera (betänk att statens separation från religionen är fundamentalt i ett modernt land), satsar mycket på utbildning, på att locka utländskt kapital, på infrastruktur och att bekämpa korruption, med de medel man faktiskt får in från oljan så kan det förstås gå framåt mycket även i Irak.
Som sagt jag ljög inte om att jag har aspergers, har en brinnande dröm för Militären men jag kan gå vidare...
Vad tycker ni att jag ska göra gå vidare eller försöka om med andra meriter
som att skaffa en yrkessutbildning/praktik som visar att jag kan göra någonting, jag har bara högskolebehörighet med i snitt 1.0 med Matte B och Biologi A, har G på alla ämnerna med två VG i bild och Historia, Inget körkort B, Jag kan gå vidare om jag vill och skaffa ett annat utbildning som kan leda till jobb i framtiden.
Andra vad tycker ni ?
Tips och råd uppskattas verkligen.