Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasan
Hello. Jag ska mönstra i morgon och har två frågor. Mönstrade 2008, men det blev inget inryck - har dom kvar bedömningarna från den mönstringen (psykologen o.s.v?).. Tänkte om jag mot förmodan var allmänt retarderad vid tillfället och gav något dumt svar som de kommer ta upp nu. Andra frågan, hur pass seriöst är det med CV/meritförteckning? Har inget, och bör väl egentligen ta och skriva ett nu. Har sökt GMU i Umeå med inriktning hemvärn, inryck mars -13.
De har kvar den information om mig innan det här med GMU kom till - någon gång 2005/2006. Du måste ha någon form av CV, och har du inte arbetat så kan du inte skriva någon arbetslivserfarenhet. Jag sammanfattade mina praktiker/arbeten och lite kort om mig och min vision i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Kan man komma in i på GMU om man nu har gått hos psykolog pga nedstämdhet samt fått sömntabletter utskrivna? Jag känner att psykologsnacket och sömntabletter inte ger mig ett skit så jag har slutat med det. Det enda jag vill är att bli yrkesmilitär just nu, så ser dom vid mönstring att man har gått där samt är det bara att glömma tanken att gå GMU?
Jag kan inte svara för "hur det är" och "hur de ser" på det. Men tror de lägger mera vikt i hur du mår idag och hur du hanterar olika situationer som du kanske inte klarade av förr i tiden.
//Adrastus