2012-12-10, 12:08
Medlem
Hello. Jag ska mönstra i morgon och har två frågor. Mönstrade 2008, men det blev inget inryck - har dom kvar bedömningarna från den mönstringen (psykologen o.s.v?).. Tänkte om jag mot förmodan var allmänt retarderad vid tillfället och gav något dumt svar som de kommer ta upp nu. Andra frågan, hur pass seriöst är det med CV/meritförteckning? Har inget, och bör väl egentligen ta och skriva ett nu. Har sökt GMU i Umeå med inriktning hemvärn, inryck mars -13.
2012-12-10, 13:05
Medlem
AEtaMyrors avatar
Kan man komma in i på GMU om man nu har gått hos psykolog pga nedstämdhet samt fått sömntabletter utskrivna? Jag känner att psykologsnacket och sömntabletter inte ger mig ett skit så jag har slutat med det. Det enda jag vill är att bli yrkesmilitär just nu, så ser dom vid mönstring att man har gått där samt är det bara att glömma tanken att gå GMU?
2012-12-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasan
Hello. Jag ska mönstra i morgon och har två frågor. Mönstrade 2008, men det blev inget inryck - har dom kvar bedömningarna från den mönstringen (psykologen o.s.v?).. Tänkte om jag mot förmodan var allmänt retarderad vid tillfället och gav något dumt svar som de kommer ta upp nu. Andra frågan, hur pass seriöst är det med CV/meritförteckning? Har inget, och bör väl egentligen ta och skriva ett nu. Har sökt GMU i Umeå med inriktning hemvärn, inryck mars -13.

De har kvar den information om mig innan det här med GMU kom till - någon gång 2005/2006. Du måste ha någon form av CV, och har du inte arbetat så kan du inte skriva någon arbetslivserfarenhet. Jag sammanfattade mina praktiker/arbeten och lite kort om mig och min vision i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Kan man komma in i på GMU om man nu har gått hos psykolog pga nedstämdhet samt fått sömntabletter utskrivna? Jag känner att psykologsnacket och sömntabletter inte ger mig ett skit så jag har slutat med det. Det enda jag vill är att bli yrkesmilitär just nu, så ser dom vid mönstring att man har gått där samt är det bara att glömma tanken att gå GMU?

Jag kan inte svara för "hur det är" och "hur de ser" på det. Men tror de lägger mera vikt i hur du mår idag och hur du hanterar olika situationer som du kanske inte klarade av förr i tiden.

//Adrastus
Senast redigerad av Adrastus 2012-12-10 kl. 13:08.
2012-12-10, 13:14
Medlem
Johnd0es avatar
Citat:

Försvarsmakten har inte tillgång till läkare & psykolog-journaler osv så det finns egentligen ingen anledning att berätta om du inte tycker det är viktigt. Psykologerna där gör allt för att hitta fel och skavanker. Kan du förklara på en bra sätt att du känner dig frisk kanske det går igenom annars finns risken att dem ser ner på det.
Senast redigerad av Johnd0e 2012-12-10 kl. 13:16.
2012-12-10, 13:15
Medlem
AEtaMyrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrastus

Jag kan inte svara för "hur det är" och "hur de ser" på det. Men tror de lägger mera vikt i hur du mår idag och hur du hanterar olika situationer som du kanske inte klarade av förr i tiden.

//Adrastus

Tack för svar! Så dom tänker mer på nuet istället för att haka fast på hur det var?
Jag har helt klart härdats en hel del och har helt klart motivationen. Jag antar att det bara är att pröva och se, men man kan ju alltid hoppas på att dom inte snöar in sig på gamla saker som man kommit över.
2012-12-10, 15:58
Bannlyst
Har en polare som hävdar att han ringt till förbandet där han är preliminärt antagen och fått besked att han kommit in om han inte förekommer i polisens register. Han sa att han var tvungen att tacka ja till ett annat erbjudande senast idag och var därför tvungen att få reda på sina chanser. Vet inte om jag tror på honom.

Antar att ingen här ringt och kollat, mvh
2012-12-10, 16:01
Bannlyst
Citat:
Tack för svar! Så dom tänker mer på nuet istället för att haka fast på hur det var?
Jag har helt klart härdats en hel del och har helt klart motivationen. Jag antar att det bara är att pröva och se, men man kan ju alltid hoppas på att dom inte snöar in sig på gamla saker som man kommit över.

Tror psykologen på RM kommer haka upp sig ganska rejält på dina tidigare problem. Tror resonemanget går lite en gång, alltid. Om det till 0 berör dig idag skulle jag inte berätta det. Man behöver ju inte ljuga utan endast berätta det man vill berätta!

Lycka till.
2012-12-10, 18:34
Medlem
Förutom marklyft så kör jag en övning på gymmet som jag tror kan hjälpa till vid styrketesterna. Den tar främst på axlar och körs med ez-stång (går förmodligen med rak också.) Har inget namn på denna övning..

Du böjer dig ner med rak rygg och lyfter upp stången precis som vid marklyft (kom ihåg handflatorna ner och knogarna upp mot dig.) Sen lyfter du stången rakt uppåt längs magen - bröstet och ända upp till hakan. Efter det släpper du ner stången men istället för rakt ner så gör du som en liten båge utåt från bröstet och sen ner i sakta tempo.

Kan kanske ladda upp film senare i veckan.. Tar i alla fall bra på axlarna och lär vara bra inför styrketestet i kombination med marklyftet!

EDIT:

http://www.youtube.com/watch?v=-YquOrGiseM
2012-12-10, 19:12
Medlem
Fick brev hem idag, EJ ANTAGEN

Hoppas det går bättre för er andra!
2012-12-10, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker

Beklagar!

Du fick bara ett brev, inget sms?
Senast redigerad av apologi 2012-12-10 kl. 19:40.
2012-12-10, 19:28
Medlem
Citat:

Är det inte för tidig?
2012-12-10, 19:52
Bannlyst
Citat:

Beklagar! Vet hur det känns...

Vågar man ens titta i brevlådan imorgon???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in