2012-12-27, 23:03
Medlem
Vissa plutonchefer tillåter inte rekryter att handla i markan så kan vara svårt att skaffa mat själv... Men ät så mycket du kan varje måltid och mycket på kvällarna när ni slutat. Gainer är snabbt o lätt innan man lägger sig. Jag har aldrig känt att jag har varit för svag under gmu:n. Jag tycker helt klart att man borde prioritera kondition, bålstabilitet o lite marsch innan inryck.

Jag är 191cm lång o väger 80kg så jag är relativt smal, men gick varken ner eller upp under gmu. Jag tycker att min vikt är alldeles lagom, och jag har kunnat prestera bra när det kommer till löpning, snabbmarsch och marsch med tung packning.

Det fanns rekryter mellan 60 o 100kg på min gmu, både smala, o lite grövre. Vikten är inte jättenoga.
2012-12-27, 23:59
Medlem
Denna matfråga... som jag sagt tidigare. Ni kommer få bra, ätbar mat. Det är bara att trycka i sig. I min kull gick fler upp i vikt än ned.
2012-12-28, 02:39
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Denna matfråga... som jag sagt tidigare. Ni kommer få bra, ätbar mat. Det är bara att trycka i sig. I min kull gick fler upp i vikt än ned.

och som jag sagt tidigare. ALLA får inte lika mkt mat som du tycks fått. Du gick väll kanske ngn lättare variant, inte vet jag.. :P
2012-12-28, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnystrom
och som jag sagt tidigare. ALLA får inte lika mkt mat som du tycks fått. Du gick väll kanske ngn lättare variant, inte vet jag.. :P
I vilket fall kan vi nog alla enas om att det inte lär vara några problem för någon, så länge de tar för sig. Och i värsta fall finns det hemresor då man kan införskaffa eventuell extra proviant.
2012-12-28, 10:06
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Som alfmama1 säger, gainer är bra. Hela vår pluton tryckte i oss bars hela GMU-tiden Bars är så enkelt att ha i fickan när ni är ute på övningar. Bara trycka i sig hela tiden!
Tack för tipset, blir kanske att tänka om isåfall. Har du någon speciell sort du rekomenderar eller liknande? Det känns som om det hade varit bra med länkar, då detta är en värld jag inte kan särskilt mycket om.
2012-12-28, 14:59
Medlem
Levelss avatar
http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/core_protein_bar

Funderar jag på. Inte lika mycket kolhydrater men går gärna ner lite i fettvikt men inte i muskler, så kommer köra på proteinbars istället , för att bibehålla muskelmassan. Dessutom är de billiga och goda.

En fråga också. Borde man börja plugga på lite om teori och sånt som man läst kommer som examinationer? Alltså nu redan innan man rycker in. Eller kommer man få tillräckligt med tid att plugga när man är där? Antar iofs att det inte skadar att vara påläst innan man kommer dit.
2012-12-28, 18:34
Medlem
Oxzspartans avatar
Har en grupp på Facebook för alla som ska göra GMU på TrängR i januari. Skicka pm så fixar jag in er
2012-12-28, 18:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ta denna film och dividera den med tre så fixar ni det:
http://www.youtube.com/watch?v=sSFR9tVkYZw
Lycka till!
2012-12-28, 20:58
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/core_protein_bar

Funderar jag på. Inte lika mycket kolhydrater men går gärna ner lite i fettvikt men inte i muskler, så kommer köra på proteinbars istället , för att bibehålla muskelmassan. Dessutom är de billiga och goda.

En fråga också. Borde man börja plugga på lite om teori och sånt som man läst kommer som examinationer? Alltså nu redan innan man rycker in. Eller kommer man få tillräckligt med tid att plugga när man är där? Antar iofs att det inte skadar att vara påläst innan man kommer dit.

Vi hade väldigt lätta examinationer. Kan inte säga att det blir så för er Men vi hade väldigt gott om tid att öva på det få proven vi hade. Det enda jag kan tycka att du borde kunna lite om är säkerhetspolitik. Lektionerna blir så mkt mer roliga om du kan lite och inte sitter som ett frågetecken :P
2012-12-28, 22:44
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Vi hade väldigt lätta examinationer. Kan inte säga att det blir så för er Men vi hade väldigt gott om tid att öva på det få proven vi hade. Det enda jag kan tycka att du borde kunna lite om är säkerhetspolitik. Lektionerna blir så mkt mer roliga om du kan lite och inte sitter som ett frågetecken :P
Något mer än säkerhetspolitik man ska kunna till exerminationerna, och kan man på något enkelt sätt träna på detta i förhand?
2012-12-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Något mer än säkerhetspolitik man ska kunna till exerminationerna, och kan man på något enkelt sätt träna på detta i förhand?

Pannbenet...
2012-12-28, 23:25
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Pannbenet...
Bra och konstruktivt svar!
Vilka ämen är bra att kunna, jag har lite svårt att tro att tex Filosofi 2 skulle vara ett av dessa...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in