Citat:
Ursprungligen postat av peddofarfar
Jag har i över ett år tänkt att jag skulle försöka mig på GMU efter att jag går ut gymnasiet nästa sommar, men jag har ett problem. Jag har väldigt dålig syn: -5,75 på bägge ögon. Det är absolut inget besvär för mig, då jag tar 30 sekunder på morgon och kväll att sätta i och ta ut kontaktlinser och om jag inte använder dessa har jag glasögon.
Har i övrigt väldigt god fysik och är säker på att jag får toppresultat i övriga tester. Vad jag undrar är hur min nedsatta syn kommer att påverka mina chanser och vad jag riskerar att uteslutas från om jag klarar antagningarna.
Är också nyfiken på anledningen till att man är tvungen att ha perfekt syn för exempelvis jägare eller pilot.
Gör som mig, gör en ögonoperation ! Kostar cirka 20 000:-, inga pengar om du har ett jobb vid sidan av skolan. Bara spara 5-6 månader och sen kanske låna lite av farsan/morsan ifall det behövs. Trodde jag såg dåligt men -5,75 är ju grovt!
Sjukt egentligen att man vill betala för att man har en sådan stor vilja att jobba inom FM, inte många som känner som du och jag kan jag meddela.. I USA hade de säkert sponsrat med operationen.. Jaja vad gör man inte för att jobba med sitt drömyrke!
EDIT:
Är det prio att ha körkort inför GMU?