Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Min yrkesvägledare var inte direkt något att hänga i grannen, och inte mycket till hjälp för den delen heller.
Fick ett C på syn testet, därför kunde jag inte göra jägartest eller söka in till något markstrids förband.
Blev så förvånad över att min syn kunde ställa till det så mycket för mig, stämmer det verkligen att man inte kan göra markstrid endast för ett fel på synen?
Är inte glasögon / linser tillåtet inom svensk militär eller vad är det frågan om?
För övrigt var mina andra resultat hyfsat bra..Synen var den ända anledningen till att jag inte kunde arbeta inom markstird tydligen.
Jo just det! Kan man ansöka om att byta förband/regemente efter GMU? Eller måste man arbete inom det man valt på antagningsprovet?
Samma problem som jag hade, fick oxå C på synen.
Glasögon/linser är tillåtet men du får inte ha för dålig syn utan dom som stridande.
Efter GMU:n kan du söka jobb på andra förband/regementen, dock kommer dom troligen testa synen där oxå samtidigt som man gör anställningstesterna.
Du får göra som jag, snabbt boka en ögonlaser tid (lägger mig under lasern den 22nov) och hålla tummarna att man kommer in på gmu:n fast det är ett regement du ev inte vill jobba på efter åt och söka dig till rätt efter gmu:n med perfekt syn.