Citat:
Ursprungligen postat av Glassmannen
Tjena har följt tråden ett tag och roligt att det funkar bra för dig trots att du säljer SIA

...
Jobbar själv på ett glass företag som säljare. Ska investera i ett par glass kiosker till nästa år. Man vet ju hur mycket folk tjänar när dom säljer glass så man blir ju biten av den kapitalistiska myggan själv.
som sagt kul att det går bra för dig. Vill du tjäna ännu mer pengar nästa år så kan du ju alltid byta till ett "TIP TOP" märke på glassen istället.. hehehe

tip top märke? du menar gb? eller är det diplom-is? triumf finns väl inte längre.
sia är ett säkert märke, den är dyrare, men populär.
ska du eller företaget investera i ett par glasskiosken? tänk på att själva företaget inte tjänar stora summor pengar på kiosken om de lånar ut den, det ska vara frysar, kiosken själv, kläder, flaggor, papperskorgar och massor med andra saker som iofs inte kostar så mycket, men det blir en hel del i längden, så första året går nog pengarna direkt från marknadsföringskontot, för det är nog den största nyttan kioskerna gör. på vintern kan man köpa enliters och småpack i butikerna...
vilket företag jobbar du för?
du som säljare, har du några tips som du tror jag kan ha nytta av, oavsett vad?
jag har inga problem med min säljare, utan får allt jag ber om, men annars, någon säljteknik eller vad som helst...
måste ju passa på!