Innan någon överblickar mitt inlägg, med tanke på att det är min första post (med detta konto), så har jag som jag indikerar; ett annat konto. Känner bara att det inte är så anonymt längre.
Jag antar att man kan få feedback på ens företags-idé(er) i denna tråd? Hoppas jag hamnat rätt i alla fall.
Låt oss gå direkt till idén.
Antagligen så har någon redan funderat på detta, men jag skulle vilja fråga om detta skulle kunna fungera på något sätt:
Bensinmack med månads kostnad för att tanka sin bil. (Vilket summerar en del av det).
Om man skulle sätta sig in i och försöka räkna ut hur mycket en familj med bil gör av i bensinkostnader i snitt, skulle denna idé fungera då? Jag förstår ju att bensinkostnad ökas och sänks konstant, vilket skulle göra denna affärsidé lite "o-stabil" (kanske).
Men säg att en familj gör av med någonstans imellan 4000-5000 kronor i månaden på bensin. Och med min idé så skulle dom bara behöva betala en månadsavgift då på kanske 4000 kronor, så har dom betalat för bensin för den månaden.
Självklart dyker tanken "tänk om dom utnyttjar detta och tankar för mer än 5000 kronor" upp. Jag tror att det finns något sätt att kunna kringgå det med.
Kanske man skulle kunna få uppgifter från varje ansökande om hur mycket bensin dom gör av med per månad (ungefär) och sätta ett fast pris för den specifika familjen att betala per månad?
Man skulle ju annars kunna göra så att om man överskrider tex. 4000 kronor att dom får betala extra för bensinen som går över, fast kanske bara till halva literpriset?
Det finns ju mycket att tänka ut om man skulle försöka fullfölja denna idé. Men jag skulle bara vilja kolla med er (som läser detta) om det skulle kunna fungera på något sätt, eller om det bara är ett fantasitänkande?
Tack för att du har läst (i fall du nu har).