Citat:
Ursprungligen postat av internet
Säljer ägaren egna produkter eller hyr han/hon enbart ut plats? Vad är risken för att han/hon säjer upp avtalet med de som har varor som säljer mycket bra och börjar sälja dessa själv istället?
i hyreskontraktet står vad man inte får sälja. stöldgods, livsmedel, djur och såna saker.
ägaren har gett sig själv ensamrätten att sälja läsk, godis etc (livsmedel).
risken är obefintlig att ägaren säger upp ens kontrakt för att själv börja sälja grejorna. de flesta som hyr plats är privatpersoner som säljer privata saker de inte längre vill ha, och det är ingenting man är avundsjuk på precis.
man kan hyra 6 dagar i taget som lägst, sen upp till en egen övre gräns som man själv bestämmer. t.ex. ett år eller så. det är först om man bryter reglerna man kan bli utkickad.
fast jag vet inte hur ägaren kommer att bete sig, eftersom jag är den enda som köper in nya saker från grossist och säljer vidare. vi var dit idag och kollade, bland annat för att hyra en yta, men det var kö ända till i vår på ytor , och ägaren hade kollat in min hylla och sagt att "det ser bra ut". sen hur man ska tolka det är ju en annan sak...