köpte "kuren", "lådan", "holken", "mojjen", "tjorren", "stugan" med platsrättigheterna för 70.000. lade ner ytterligare 30.000 kronor på renovering, maskiner samt hela lagret x2.
slutade på 103.000 kronor för att vara exakt...
affärerna går bra i alla fall. för att jag ska kunna höja omsättningen från 180.000 till 200.000 som det var tänkt så ska det vara en snittkassa på... 1800 kronor eller vad det var , varje dag tills dagen då jag stänger. Nu är det en snittkassa på 2500-3000 kronor om dagen, så det går bra i alla fall!
apropå absolut ingenting. alla jävla invandrare som har en pizzeria kommer och säger hur man ska göra för att köra svart.
"vad du gerr förr en sån härr läsk? du fårr ge minst 7 krronorr styck. fy fan. åk till Lidl. jag var därr igårr dom hade två literr minerrallvatten för två kronorr. det ärr jävvla billigt"
"vett du vadd du ska görra? åk till bårrlängee, det är nått lagger därr, åkk ditt och köpp glass svarrt. fy fan. dett är jävvla billigt." (det är flera mil dit och glassen skulle med 100% säkerhet smälta innan den kommer fram i den djävulska hetta som är nu)
"Hörrdu, du behövver inte körra nåntting vitt i årr, förrsta årrett kann du alltid körra allting svarrt, de kollarr digg intte. jag lovvarr."
vilka affärsmän... jävla trött jag blir på dem. ska säga att jag fått skatteverket på mig i sommar så det blir ett slut på allt jävla daltande. vad de heller inte har räknat med är att om jag köper allt svart så kommer SIA och tar tillbaka fysarna, jag kan glömma att få prylar av dem, Coca Cola kommer och tar läskkylen och då har jag bara en (nästan) tom kiosk...
kan jag ta ut det egna kapitalet som det är tänkt nedan så får jag tillbaka allt jag satsat första året, sen följande år har jag räknat ut att om någon annan jobbar hela tiden och de får lagenlig lön, så får jag ändå 40.000 kronor själv efter skatt, och det för att göra ingenting. det tycker jag är en bra investering..
förresten, en fråga.
jag har satt in 103.000 kronor i eget kapital, vilket blir det ungefärliga resultatet i år, så mycket pengar kommer att vara kvar. Kan jag ta ut dessa pengar direkt ur företaget utan att skatta?
Eftersom det egna kapitalet är företagets skuld till mig, så borde man kunna ta tillbaka pengarna utan att skatta först.
har inte fått något riktigt svar av någon.