2006-12-03, 21:10
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det är sant, men de stationerna är även TV-övervakade (kanske finns undantag), minns en man förra året som kröp in genom samma hål och förde ut backarna igen. Tjänade massor med pengar, men polisen tog han ill kvickt

Så lär inte hända i den här staden kan jag meddela. Tar det fyra dagar för polisen att återhämta vårat stulna släp (som vi för övrigt hade informerat om exakt vart det stog, vem som ställt dit det och när det blev ditställt) så tror jag inte pantsnattare ligger så högt på prioriteringsskalan
Citera
2006-12-03, 21:12
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Så lär inte hända i den här staden kan jag meddela. Tar det fyra dagar för polisen att återhämta vårat stulna släp (som vi för övrigt hade informerat om exakt vart det stog, vem som ställt dit det och när det blev ditställt) så tror jag inte pantsnattare ligger så högt på prioriteringsskalan

Nej du kanske har rätt, beror nog mkt på var man geografiskt befinner sig. Kanske värt ett försök då ? Har för mig att killen som åkte fast fick med sig tusentals kronor varje besök han gjorde, och han åkte fast just eftersom han åkte till samma ställe flera gånger
Citera
2006-12-03, 21:16
Medlem
Musketörs avatar
På konsum där pantmaskinen är inne i affären kan man ju alltid ta en cola flaska från butiken och panta. Fast det är nog bara att föredra om man saknar typ 8 kr, inte 150.
Citera
2006-12-03, 21:19
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musketör
På konsum där pantmaskinen är inne i affären kan man ju alltid ta en cola flaska från butiken och panta. Fast det är nog bara att föredra om man saknar typ 8 kr, inte 150.

Den väger flaskan också, så något sådant fusk lär det nog inte bli tal om. Men om nu eventuell vågfunktion inte skulle finnas på maskinen, försök för tusan bövlar inte panta en full burk eller 1:-/2:-PET. DÅ kan du nog se dig i stjärnorna efter panten
(Dessa flaskor och burkar pressas/förstörs nämligen av maskinen, som någon även påpekade tidigare)
Citera
2006-12-03, 21:22
Medlem
Musketörs avatar
Citat:
Den väger flaskan också, så något sådant fusk lär det nog inte bli tal om. Men om nu eventuell vågfunktion inte skulle finnas på maskinen, försök för tusan bövlar inte panta en full burk eller 1:-/2:-PET. DÅ kan du nog se dig i stjärnorna efter panten
(Dessa flaskor och burkar pressas/förstörs nämligen av maskinen, som någon även påpekade tidigare)

Jag testade faktiskt det själv för några år sen och då funkade det, vet dock inte hur det är nu.
Citera
2006-12-03, 21:25
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musketör
Jag testade faktiskt det själv för några år sen och då funkade det, vet dock inte hur det är nu.

Ja vad var det för flaska då? En 60cl glas och 4:- PET kan jag förstå att dom skulle funka, men orka släpa dit 40 stycken PET-flaskor för att få ihop 150 spänn. Kan börja se lite mystiskt ut efter ett tag
Citera
2006-12-03, 21:27
Medlem
Musketörs avatar
Citat:
Ja vad var det för flaska då? En 60cl glas och 4:- PET kan jag förstå att dom skulle funka, men orka släpa dit 40 stycken PET-flaskor för att få ihop 150 spänn. Kan börja se lite mystiskt ut efter ett tag

Haha, joo det kan jag hålla med om.

Det jag testade var en sån 1.5l flaska.
Citera
2006-12-04, 00:16
Medlem
Smyg in bakvägen till en pizzeria eller liknande och sno med dig några backar som du sedan pantar! Se till att vara snabb annars kan det sluta olyckligt.
Citera
2006-12-04, 03:01
Medlem
Tuesdays avatar
Är du grovt undernärd efter år av svält? Då tycker jag att detta är en utmärkt idé.
Citera
2006-12-04, 12:59
Bannlyst
öhm.. desperatare metoder hör man sällan.. varför inte bara låna 150kr av någon kompis?
Citera
2006-12-04, 13:26
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckjuck
öhm.. desperatare metoder hör man sällan.. varför inte bara låna 150kr av någon kompis?

Inte många som vill låna ut pengar till pundare..
Citera
2006-12-09, 00:24
Medlem
Aftonhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Du kopierar streckkoden och limmar på diverse platsflaskor utan pant, tomma diskmedelsflaskor och dylikt.
Funkar detta verkligen? I så fall kanske man ska försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in