2011-10-04, 08:35
Medlem
ni sncakr för mycket skit här.. ni vet ingenting om hur en pantmaskin fungerar ändå yttrar ni er som om ni kunde allt i världen

finns olika sorters pantmaskiner.

den som vi hade i en ica butik har inte någon väg-funktion utan krossar allt med steckkod.

har varit med om att en pantad människa under vintern fyllt en petflaska med vatten, låtit den frysa till utomhus för att sedan stoppa in den i maskinen.. blev kaos. plasten satt fast överallt och det tog 20 mins o dra ut skiten. så gör inte det. det är bara oonödigt

vad vet jag detta hände för fförra vintern, har man nya funktioner nuförtiden?

så svaret blir: skiljer nog sig från maskin till maskin, men troligt så bara sprängs flaskan och det blir kladdigt.. tror dock inte maskinen går sönder. en sån maskin är dyr
Citera
2011-10-04, 08:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nago
ni sncakr för mycket skit här.. ni vet ingenting om hur en pantmaskin fungerar ändå yttrar ni er som om ni kunde allt i världen

den som vi hade i en ica butik har inte någon väg-funktion utan krossar allt med steckkod.

har varit med om att en pantad människa under vintern fyllt en petflaska med vatten, låtit den frysa till utomhus för att sedan stoppa in den i maskinen.. blev kaos. plasten satt fast överallt och det tog 20 mins o dra ut skiten. så gör inte det. det är bara oonödigt

så svaret blir: skiljer nog sig från maskin till maskin, men troligt så bara sprängs flaskan och det blir kladdigt.. tror dock inte maskinen går sönder. en sån maskin är dyr

Hördu ditt cp ta och läs ditt inlägg en gång till från början till slut.
Citera
2011-10-04, 08:58
Medlem
Le-Hericons avatar
Nej, funkar inte - i varje fall inte på de nyaste maskinerna. De läser av EAN-koden, väger flaskan och kör ett magnetiskt test. Om något av de testerna inte stämmer överens med koden, spottas flaskan ut igen.

Sedan kan man undra varför man ska förstöra ett återvinningssystem; snacka om att tänka ologiskt.
Citera
2011-10-04, 09:03
Medlem
de väger burkarna innan de mosas
Citera
2011-10-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nago

Tack för att du då upplyste oss med pantmaskins-trivia. Det uppskattas dessutom att du vet hur en pantmaskin fungerar, måste tagit långt tid att lära sig.
Citera
2011-10-04, 09:25
Medlem
Monsterkaffes avatar
När jag var liten så vet jag att en del av mina vänner brukade ta fulla petflaskor och gå direkt till pantmaskinen och trycka in den för att få lite snabba pengar att köpa godis för. jag var dock aldrig själv med så jag vet inte hur själva processen gick till i maskinen men det funkade tydligen.
Citera
2011-10-04, 09:27
Medlem
ni e ju så dumma så ni tror på det själv.. jävla muppar

pantmaskiner fungerar bra idag!!
Citera
2011-10-04, 09:28
Medlem
Dr.hankeys avatar
Rent teoretiskt så skulle man ju då kunna preparera flaskan med någon slags luftnippel för att sedan kunna fylla på luft så att den smäller vid kompression men fortfarande är lätt.
Citera
2011-10-04, 09:29
Medlem
MackeBoys avatar
Försökte ställa in en halvtrasig glasflaska förut som dock hade etiketten kvar, kom ut en surkärring från dörren bredvid och gav mig en utskällning

Dock har jag alltid tänkt på dom maskinerna som tar glasflaskor, dvs där man ställer flaskorna på ett slags band som åker in och dumpar dom i nån kontainer, i den affären jag tänker på finns denna inne i butiken på dricka avdelningen och inte utanför kassan som på många andra. Har alltid funderat på om man inte kunde ta massa fulla flaskor från en drickaback o bara mata in men har aldrig vågat prova
Citera
2011-10-04, 09:35
Medlem
kEzis avatar
Jag jobbar på ICA och kan ju direkt säga att det inte kul att tömma panten efter liknande bus. Det ligger alltid cola på golvet varje dag, skit äckligt. Om inte tömmer panten på kvällen eller någon gång under dagen så torkar colan och golvet blir helt förstört.

Sen måste den som har jouren skrubba bort allt
Citera
2011-10-04, 09:43
Medlem
bananabears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
Jag jobbar på ICA och kan ju direkt säga att det inte kul att tömma panten efter liknande bus. Det ligger alltid cola på golvet varje dag, skit äckligt. Om inte tömmer panten på kvällen eller någon gång under dagen så torkar colan och golvet blir helt förstört.

då vet jag vad jag ska göra idag
Citera
2011-10-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi

Så det funkar alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in