2007-06-24, 16:55
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Ta dina 64:40 och gå en snabbkurs i matte, du

Oj. Menade givetvis 34:40 kr.
Citera
2007-06-24, 17:17
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo_SE
Det skiljer sig från ställe till ställe, iaf i min stad. Men mellan 33 och 35kr ligger det väl på..

Nej det skiljer sig inte.
34.40 är det.

Klart inte det är olika från stad till stad hur mycket du får i pant för en flaska, samma sak med backen.
Citera
2007-06-24, 18:26
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo_SE
Det skiljer sig från ställe till ställe, iaf i min stad. Men mellan 33 och 35kr ligger det väl på..

Skiljer sig? Panten är satt så den är samma i hela landet. Hur skulle det se ut annars?
Citera
2007-06-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Skiljer sig? Panten är satt så den är samma i hela landet. Hur skulle det se ut annars?
Haha, vadfan!

Den är pantad sedan flera dagar tillbaka och här diskuteras det vilt om en så otroligt trivial sak som öresavvikelsen för pantpriset
Citera
2007-06-24, 18:43
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Haha, vadfan!

Den är pantad sedan flera dagar tillbaka och här diskuteras det vilt om en så otroligt trivial sak som öresavvikelsen för pantpriset

Även om det bara är smågrus det handlar om så är det fortfarande det principiella.

Butiken köper in panten för 34.40, säljer den för 34.40, får 34.40 tillbaka när dom returnerar den och kunden skall således också få 34.40 i retur när dom lämnar den till butiken.
Det är ju det som hela pantsystemet går ut på, att man ska få tillbaka dom pengarna man en gång fått betala när man lämnar dom för återvinning.

Och ger en butik 33 spänn så tjänar dom ju 1.40 för varje pantad back. Lite pengar när det kommer till en enstaka, men sätter dom det i system så betyder det ju således att dom tjänar pengar på det, vilket inte är tanken
Citera
2007-06-25, 00:16
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Butiken köper in panten för 34.40, säljer den för 34.40,
hhmm hyfsat säker på att du har fel där, "drickagubben" får 2.60kr för 2kr petflaskor.
Citera
2007-06-25, 01:46
Medlem
_killahs avatar
Nästan alla stora affärer förlorar på sina backar kan jag intyga
Dvs det handlar om 1-2:- förlust på varje såld back. Men de kan inte höja priset eftersom alla ligger på samma pris. Kunder handlar oftast mer än bara en back.
Citera
2007-06-25, 02:07
Medlem
Nokias avatar
Lånar tråden då det handlar om pant:

Har massa "opantbart" efter min danmarksresa och det är väldans långt till soptippen, där jag antar att allt går att återvinna. Vad gör jag? Tar butikerna mot burkarna även om det ej är pant?
Citera
2007-06-25, 02:16
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Tar butikerna mot burkarna även om det ej är pant?
beror på maskin men du kanske har en återvinningstation i närheten som tar metall ?
Citera
2007-06-25, 13:17
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
beror på maskin men du kanske har en återvinningstation i närheten som tar metall ?

Jo men den finns inte i närheten, därutav problemet. Ganska långt faktist och inte så man vill ta med säckarna på bussen precis Den lokala butiken va inte så sugen på att ta emot min 2 säckar fulla med opantbart Förslag?
Citera
2007-06-25, 17:19
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Jo men den finns inte i närheten, därutav problemet. Ganska långt faktist och inte så man vill ta med säckarna på bussen precis Den lokala butiken va inte så sugen på att ta emot min 2 säckar fulla med opantbart Förslag?

Finns nog inte mycket att göra. Släng i någon container för diverse om du har någon sådan?
Citera
2007-06-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fågelfenix
Följdfråga: Vad kostar en back med fyllda flaskor?

Beror nog på vad du fyller backen med skulle jag tro samt var du fyller den nånstans, till skillnad från panten så är prissättningen för innehållet olika från affär till affär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in