2013-07-15, 20:15
Medlem
Thyrfings avatar
Har dem tagit bort solo-queue? Knappen är väck för mig..

Är det nån grupp här som spelar, hade varit skoj med lite seriösare nivå.
Citera
2013-07-15, 20:29
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrfing
Har dem tagit bort solo-queue? Knappen är väck för mig..

Är det nån grupp här som spelar, hade varit skoj med lite seriösare nivå.

Ligger under "Preferences nu där Language är. Bocka i "Solo queue when not in party" eller nåt sånt där står det..
Citera
2013-07-15, 20:54
Medlem
Finns det någon svensk grupp/community/clan som man kan lira med? fb.dota kanalen verkar ju lite död och skulle inte skada att lira med lite mer skillade spelare än igor och vasili.
Citera
2013-07-15, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Det är ju lite det jag menar, visst bracketsen visar "typ" vart du ligger, men det kan vara en magnituds skillnad på 2 spelare i samma bracket, så det betyder helt enkelt ingenting.

Även det du säger är inget som är säkert häller, då det bara är spekulationer. Visst det FINNS ett system, men ingen vet exakt hur det fungerar.

Angånde hero performance så är jag helt säker på att jag läste någonstans, om det nu var på dev forumet att det inte skulle spela in. Är dock inte säker.

"Battle Points and Battle Level are not used in matchmaking.

Performance Bars are not used in matchmaking."
från http://dev.dota2.com/showthread.php?t=29937

Men herregud, det är aldrig kul och ha en lvl 5 i sitt lag medan man är 53, man vet ju ingenting om personen utan drar helt enkelt slutsatsen att personen är ny till spelet och därför inte lirat många games och inte kan spela bra. Ja, eller så kan man ju fråga.

EDIT: Det jag menar är att på en person som är lvl 5 så kan man se hur lite erfarenhet personen har osv.
Senast redigerad av Judinna 2013-07-15 kl. 22:21.
Citera
2013-07-15, 23:02
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Men herregud, det är aldrig kul och ha en lvl 5 i sitt lag medan man är 53, man vet ju ingenting om personen utan drar helt enkelt slutsatsen att personen är ny till spelet och därför inte lirat många games och inte kan spela bra. Ja, eller så kan man ju fråga.

EDIT: Det jag menar är att på en person som är lvl 5 så kan man se hur lite erfarenhet personen har osv.

Även om många har delade åsiker om matchmaking systemet i dota kan jag garantera att om det skulle räkna in vilken lvl man är skulle saker bara bli värre.

du är en bra spelare som inte har så många games? -> större chans att hamla med sämre spelare

du är en kass spelare som spelar skitmykt? -> hamlar med folk i högre skilllvl

och skulle den bara försöka matcha dig med folk som låg så nära som möjligt, skulle köerna såklart ökas på rätt avsevärt
Citera
2013-07-15, 23:09
Medlem
Damacys avatar
Det här har säkert frågats flera gånger tidigare, men jag har inte lyckats söka mig till några svar så ni får ursäkta.

Har hursomhelst många polare som lirar DOTA, så jag tänkte testa bara för att se vad som är grejen, när jag ska tanka ner det på Steam så står det att jag är nummer 36277 i "launch queue", hur länge tror ni jag måste vänta innan jag kan lira? Pratar vi dagar eller veckor?
Citera
2013-07-15, 23:12
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det här har säkert frågats flera gånger tidigare, men jag har inte lyckats söka mig till några svar så ni får ursäkta.

Har hursomhelst många polare som lirar DOTA, så jag tänkte testa bara för att se vad som är grejen, när jag ska tanka ner det på Steam så står det att jag är nummer 36277 i "launch queue", hur länge tror ni jag måste vänta innan jag kan lira? Pratar vi dagar eller veckor?

Välkommen

Dagar, eller timmar.
Citera
2013-07-15, 23:32
Medlem
Hade 15-0-10 med OD.
Förlust. Då 19-4-12. Roligt lag man hade.
Jag vill ha fungerande matchmaking system. Nu.
Citera
2013-07-15, 23:35
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Hade 15-0-10 med OD.
Förlust. Då 19-4-12. Roligt lag man hade.
Jag vill ha fungerande matchmaking system. Nu.

Är din win-rate runt 50%? Då fungerar det som det ska.

Mvh
Citera
2013-07-15, 23:40
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Välkommen

Dagar, eller timmar.
Jaså, var har du läst det?

Citat:

Mvh

Nu tänker du extremt förenklat. Säg att vi delar in alla Dota-spelare i 5 tiers. I varje gaim tar vi en spelare från varje tier i varje lag, så varje lag har en representant från varje tier. Är dessa tiers nu korrekt indelade får alla spelare 50% win-rate, men mm-systemet är ändå helt åt helvete.
Citera
2013-07-15, 23:57
Medlem
Citat:

Mvh
Lite småsvårt att få upp win% när man åter och åter igen hamnar med folk som dessa.
Citera
2013-07-16, 04:03
Medlem
pulverhonungs avatar
Herrejävlar vad jag förstört min MMR de senaste dagarna, har gått ifrån cirka 45 mer vinster till 8 mer vinster än förluster, helt sjukt, nu spelar jag med folk som verkar spela ett spel för första gången, dem har inte en aning om hur dem ska bygga, vet inte vad courier är, kan inte lasthitta för fem öre och vet inte vad denya är. Ifall någon vill lira tillsammans och är en bra och smart spelare så får ni gärna pma, jag spelar rollen 1, är den upptagen så spelar jag 5.
Senast redigerad av pulverhonung 2013-07-16 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in