2015-07-28, 12:24
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Lättare sagt än gjort. Tycks alltid få åtminstone 2 feeders i mitt lag. Det är ju inte CS där man kan köra över motståndarna solo precis.

Blir bara så matt för jag tycker att jag själv gör bra games. Hög lägsta nivå åtminstone.

Det är helt omöjligt även fast man går mid med en semi-carry?

Har inte spelat Dota 2 på väldigt lång tid men det var vad jag gjorde för att vara säker på en vinst, oavsett hur kassa resten av laget är. Visst vissa matcher kan vara dömda att torska men ibland går det trots allt.
Citera
2015-07-28, 14:25
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Helt omöjligt att klättra i MMR. Lyckas aldrig komma över 2.8k.

Anledningen är simpel. Jag hamnar med såna satans rövhattar som uppenbarligen inte har spelat mer än 1 månad.

Jag har självinsikt nog att inse att jag inte är bäst i världen, men jag har ändå spelat sedan dota 1 på garena tiden.

Detta börjar verkligen tära på mig.

Håller med, rakningen är bruten. Efter 5 raka vinster med klockren taktik så är jag på min 3:e förlust och det är precis som du beksriver, en eller två idioter som förstör för laget och feedar sönder.

Jag får känslan av att mmr-matchningen bygger på att man ska stanna kvar i det kalibrerade läget, så fort man får lite flyt kommer det in folk som enbart pga just de förstör matchen.
Citera
2015-07-28, 18:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Helt omöjligt att klättra i MMR. Lyckas aldrig komma över 2.8k.

Anledningen är simpel. Jag hamnar med såna satans rövhattar som uppenbarligen inte har spelat mer än 1 månad.

Jag har självinsikt nog att inse att jag inte är bäst i världen, men jag har ändå spelat sedan dota 1 på garena tiden.

Detta börjar verkligen tära på mig.

Håller inte alls med. Tagit flera account från under 2k till 4,5k+. Det är lätt att skylla på alla andra, men det håller inte i längden. Alla spelare kan bli bättre och vill man ha en chans att klättra måste DU prestera. En bra guide från reddit för att komma ur 2k/3k baracken: https://www.reddit.com/r/DotA2/comments/3du0k7/56k_players_guide_to_beating_2k3k_mmr_brackets/
Citera
2015-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Håller inte alls med. Tagit flera account från under 2k till 4,5k+. Det är lätt att skylla på alla andra, men det håller inte i längden. Alla spelare kan bli bättre och vill man ha en chans att klättra måste DU prestera. En bra guide från reddit för att komma ur 2k/3k baracken: https://www.reddit.com/r/DotA2/comments/3du0k7/56k_players_guide_to_beating_2k3k_mmr_brackets/
Det är långt ifrån omöjligt att klättra, kan dock ta sin lilla tid om man har otur, inte alltid att man kan vinna oavsett hur bra man spelar.

Det stora problemet är att det inte är kul att klättra. Att rotera mellan ett par få hjältar och alltid ta mid blir tråkigt.
Citera
2015-07-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Visst kan man komma över 4k på egen hand om man är bra nog, men ska man behöva ligga på 5k nivå så att man kan vinna 1v5 för att klättra över 3,5k?

Tycker det är ganska löjligt att förlora 25 mmr bara för att ens medspelare inte håller måttet, även om du själv ligger på 15-5-xx som solo support.

Sen är det ju som upplagt att råka ut för griefers/leavers om man försöker få solo mid eller safelane farm varje game som guiden förespråkar.
Citera
2015-07-28, 21:52
Medlem
Från länken av SiSenior: 1) Playing support too often.

Detta stämmer ju på mig kan man säga. Jag spelar nästan uteslutande support. Med 3500+ HoN-games och 600 matcher i DOTA i bagaget har jag 2800 solo MMR

Blev "kalibrerad" till 3000 i början vilket är bullshit, min TMMR har jag höjt till 3500 men spelar inte så ofta med kompisar. De är iaf 4-5k och jag har inga problem alls att spela mot 4.5k+ med dem, vi vinner mer än förlorar.

I HoN spelade jag mycket ganker/semi-carry också utöver support, vilket var bra om man körde solo, men DOTA har ju inget sånt så det är support som gäller.* Det passar inte i nuvarande meta hur som helst.
Borde börja spela mer core då jag inte har så mycket erfarenhet med det i DOTA, men även om man vill har oftast laget redan 4 carries

*Nej, DOTA har ingen ganker on par med Gauntlet, Deadwood, Chipper osv
Citera
2015-07-28, 22:20
Medlem
På tal om techies

Citera
2015-07-29, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
På tal om techies

De hade 1-0, C9 hade tappat sitt momentum och förmodligen haft något internt gräl efter game 1, C9 har ofta bråk. Då passar det utmärkt att picka techies och låta C9 tilta och förlora genom sina egna misstag istället för att själva behöva göra så mycket. Okej jag överdriver lite, men det är så den picken funkade i det gamet, du kommer aldrig se Secret picka en techies i game 1, för då fungerar inte Techies. Då är det andra laget för taggat och kommer förmodligen stänga ner din techies, men är de ur balans så orkar de inte efter ett tag och börjar göra konstiga moves som i slutändan blir för många för att kunna vinna. Alla hatar Techies så det blir lite som ett skämt när heron är pickad, det blir oseriöst, rätt roligt att se spelarna spela på det sättet när det ändå handlar om så mycket pengar
Citera
2015-07-29, 10:43
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
De hade 1-0, C9 hade tappat sitt momentum och förmodligen haft något internt gräl efter game 1, C9 har ofta bråk. Då passar det utmärkt att picka techies och låta C9 tilta och förlora genom sina egna misstag istället för att själva behöva göra så mycket. Okej jag överdriver lite, men det är så den picken funkade i det gamet, du kommer aldrig se Secret picka en techies i game 1, för då fungerar inte Techies. Då är det andra laget för taggat och kommer förmodligen stänga ner din techies, men är de ur balans så orkar de inte efter ett tag och börjar göra konstiga moves som i slutändan blir för många för att kunna vinna. Alla hatar Techies så det blir lite som ett skämt när heron är pickad, det blir oseriöst, rätt roligt att se spelarna spela på det sättet när det ändå handlar om så mycket pengar
Det var flera lag som pickade techies igår.
I group stages spelar varje vinst roll så din teori håller inte (trots att jag hatar hjälten).
Citera
2015-07-29, 12:18
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groen555

Dum teori som inte alls stämmer. Secret har pickat techies förut (bland annat mot just C9) och om jag inte missminner mig har de typ 4-1 i stats med den. De använde heroen senast i ESL-semin mot FNATIC för ett tag sen och efteråt blev S4 intervjuad angående den picken och just frågan om de hade pickat heroen även om det hade stått 0-0 (de ledde 1-0 när de pickade den mot FNATIC) kom upp, varpå S4 sa ja. Han menade att det är en bra heroe helt enkelt, och att man kan styra vart fighter ska tas osv...
Citera
2015-07-29, 22:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det är långt ifrån omöjligt att klättra, kan dock ta sin lilla tid om man har otur, inte alltid att man kan vinna oavsett hur bra man spelar.

Det stora problemet är att det inte är kul att klättra. Att rotera mellan ett par få hjältar och alltid ta mid blir tråkigt.

Lär dig 6-7 hjältar riktigt bra och anpassa valet av dessa utefter dina lagkamrater samt vad du möter. Gör ditt bästa, snacka inte ner ditt team och ta alltid det säkra för det osäkra. Då har man gjort vad man kan och kommer klättra med tiden. Allt eftersom du blir bättre på Dota om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
Visst kan man komma över 4k på egen hand om man är bra nog, men ska man behöva ligga på 5k nivå så att man kan vinna 1v5 för att klättra över 3,5k?

Tycker det är ganska löjligt att förlora 25 mmr bara för att ens medspelare inte håller måttet, även om du själv ligger på 15-5-xx som solo support.

Sen är det ju som upplagt att råka ut för griefers/leavers om man försöker få solo mid eller safelane farm varje game som guiden förespråkar.

Nej, du är så gott som ALDRIG 1v5. Det finns nästan alltid i alla fall 2-3 OK/rätt bra spelare med dig i dessa baracker och spela med dom och lägg ingen energi på idioterna.

Systemet ser likadant ut för alla, så jag har inga problem med det. Ibland fuckar jag upp, ibland andra.

Erm va? Vet inte vilken nivå eller server du spelar på men jag plockar 19 fall 20 mitten först på minimappen nere till vänster och får då spela det. Ibland med lite diskussion men folk, även i dessa baracker, vet att plockar du QoP, lesh, TA, SF, SS, osv, osv, så gör du dig mest i mitten. Och då låter dom dig spelar dig (oftast).
Citera
2015-07-29, 22:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
På tal om techies

Vi fick se han idag igen mot compLexity!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in