Citat:
Ursprungligen postat av
pukknub
Det är långt ifrån omöjligt att klättra, kan dock ta sin lilla tid om man har otur, inte alltid att man kan vinna oavsett hur bra man spelar.
Det stora problemet är att det inte är kul att klättra. Att rotera mellan ett par få hjältar och alltid ta mid blir tråkigt.
Lär dig 6-7 hjältar riktigt bra och anpassa valet av dessa utefter dina lagkamrater samt vad du möter. Gör ditt bästa, snacka inte ner ditt team och ta alltid det säkra för det osäkra. Då har man gjort vad man kan och kommer klättra med tiden. Allt eftersom du blir bättre på Dota om inte annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
kilmir
Visst kan man komma över 4k på egen hand om man är bra nog, men ska man behöva ligga på 5k nivå så att man kan vinna 1v5 för att klättra över 3,5k?
Tycker det är ganska löjligt att förlora 25 mmr bara för att ens medspelare inte håller måttet, även om du själv ligger på 15-5-xx som solo support.
Sen är det ju som upplagt att råka ut för griefers/leavers om man försöker få solo mid eller safelane farm varje game som guiden förespråkar.
Nej, du är så gott som ALDRIG 1v5. Det finns nästan alltid i alla fall 2-3 OK/rätt bra spelare med dig i dessa baracker och spela med dom och lägg ingen energi på idioterna.
Systemet ser likadant ut för alla, så jag har inga problem med det. Ibland fuckar jag upp, ibland andra.
Erm va? Vet inte vilken nivå eller server du spelar på men jag plockar 19 fall 20 mitten först på minimappen nere till vänster och får då spela det. Ibland med lite diskussion men folk, även i dessa baracker, vet att plockar du QoP, lesh, TA, SF, SS, osv, osv, så gör du dig mest i mitten. Och då låter dom dig spelar dig (oftast).