2015-07-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Svenskar är alltid tryhards i spel. De brukar gnälla som tusan, men de brukar kunna spela också.
Nej, de brukar verkligen inte kunna spela. De är oftast fina exempel för citatet "monkey do, monkey see".
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Intressant. Det är få gånger jag spelat med en svensk (vad jag vet om). Antagligen för att de brukar hålla sig till engelska åtminstone. Nickar du ett typiskt svenskt namn eftersom du kommer i kontakt med så många svenskar?
Man hör direkt om de gnäller via voice chat. Även hur de förolämpar och klagar på folk. Ofta har de typiskt svenska namn.

Själv nickar jag inget svenskt.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Blir nästa tårögd när man kallar det skithero och en hjälte för new-fags
Det är en av dom mest komplexa hjältarna att spela på högnivå av många anledningar och det finns alla möjligheter att kontra honom, ja. Bara en sådan sak att ett item för 900g kan förstöra hela hjälten gör det otroligt svårt att spela honom bra.
Sen att det ändrar hela spelet är väl inget negativt? Fyfan vad jag hade tröttnat på dota om vi haft samma hjältar som vi hade för några år sedan. Som Lod[A] (tror jag det var) sa i en intervju en gång: "Icefrogs uppdrag är inte att göra spelet balanserat. Han uppgift är att göra det till en ny utmaning vid varje stor patch. För vem hade inte tröttnat på ett spel vi visste allt om?" och det gör techies till en av dom mest spännande hjältarna där ute.
Allt det där är bara fel. Orkar inte ens gå in på detaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det värsta för mig är en rankad match där en nisse med 1800+ MMR pickar Zeus när motståndarna valt spirit breaker och Riki och sen feedar sönder.

Inte nog med det han lossar av sin ulti så och då med hänvisning att hens katt hoppade upp på tangentbordet. Vafan!?
Det är inget fel med Zeus mot dem. Du kan lätt interrupta Spirit Breaker's charge med hans W. Du får även vision mot Riki då.
Men folk runt 1800mmr brukar inte vara så duktiga.
Citera
2015-07-23, 17:30
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Blir nästa tårögd när man kallar det skithero och en hjälte för new-fags
Det är en av dom mest komplexa hjältarna att spela på högnivå av många anledningar och det finns alla möjligheter att kontra honom, ja. Bara en sådan sak att ett item för 900g kan förstöra hela hjälten gör det otroligt svårt att spela honom bra.
Sen att det ändrar hela spelet är väl inget negativt? Fyfan vad jag hade tröttnat på dota om vi haft samma hjältar som vi hade för några år sedan. Som Lod[A] (tror jag det var) sa i en intervju en gång: "Icefrogs uppdrag är inte att göra spelet balanserat. Han uppgift är att göra det till en ny utmaning vid varje stor patch. För vem hade inte tröttnat på ett spel vi visste allt om?" och det gör techies till en av dom mest spännande hjältarna där ute.

Jag får nog lov att hålla med.

Problemet är som sagt att det knappt är en jävel som kan spela techies bra. Kan räkna antal matcher där techies har imponerat på min vänstra hand.

Med det sagt tycker jag fortfarande det är en tråkig jävla skithero, och jag blir lika förbannad varje gång jag trampar på minorna.
Citera
2015-07-23, 22:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Allt det där är bara fel. Orkar inte ens gå in på detaljer..

Typiskt folk som pratar längre än deras kunskap räcker sig, men visst
Citera
2015-07-24, 09:45
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Musikpaketet som man kan köpa med deadmau5 till dota 2 nu med 35 låtar är mitt bästa köp i år fan i helvetet vad fett det är kostar runt 60 kr

https://www.youtube.com/watch?v=KbK3tGjNCF0
Citera
2015-07-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Musikpaketet som man kan köpa med deadmau5 till dota 2 nu med 35 låtar är mitt bästa köp i år fan i helvetet vad fett det är kostar runt 60 kr

Blir definitivt att köpa detta. Låter riktigt bra
Citera
2015-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Tycker det är komiskt hur alla whinar över techies. Spelar man mycket techies lär man sig läsa hur bra tehchiesspelare lägger sina minor, vilket inte skiljer honom från någon annan hjälte. För alla hjältar du kan spelar bra vet du precis hur du ska kontra om du får den mot dig, inte sant? Alla hjältar har svagheter och techies har fler än många. Så utnyttjar man dessa är han enkel att kontra. Som trogen techiesspelare kan jag säga följande:
1. Picka något av följande (av olika anledningar) så kan du enkelt vinna mot techies i alla bitar av spelet: Chen (knullar techies early game och gör att han är efter hela matchen), NP (av samma anledning), TA (Refraction), Naga (utmärkt genom hela matchen pga alla illusions) och AM (spell shield gör AM i princip odödlig mot techies mid/late game).
2. Kolla gameplays a toptechiesspelarna på youtube och kolla hur dom lägger sin minor. Dom tänker ofta ganska lika varje match.
3. Gem så tidigt som möjligt på en support i laget som sedan ger den till er carry. Alternativt tons of sentrys.
4. Undvik Minefield Sign så fort du ser den. Den används så gott som aldrig om där inte ligger minor under.
5. Linken's Sphere, för att undvika att bli forced stuffed in i ett gäng minor.
6. Möt alltid solo offlane techies med en trilane om möjligt. Detta håller honom borta från XP och en tidig lvl 6 är nyckeln för att techies ska kunna följa med bra in i mid game.
7. osv, osv.
Han är lättkontrad som sagt.

Bra spelare vet hur man spelar mot techies och vet hur man kontrar honom. Varför hatet har kommit nu är för han börjar bli lite smyg-OP. Med en stun så kan han döda vem som helst fram till minut 20. Techies är fortfarande skit dock. Problemet med techies är att folk hellre går och läser en bok från 1800-talet än att spela ett game mot techies, för ja, så tråkigt är det. Ett game med techies är så olikt alla games utan techies, det försvinner så många element ur spelet som gör dota till ett utav de roligaste spelen. Det är därför typ alla proffs och alla 6K+ spelare vill ha bort honom (utom techiesspelarna själva)
Citera
2015-07-26, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN

grymt tack för tipset.
Citera
2015-07-27, 12:34
Medlem
TheBITs avatar
Techies är extremt bra, men det beror helt på hur ens lanes ser ut. Klarar man att spela lika eller vinna lanesen på 4 är det sjukt givande att stänga ner hela kartan
Citera
2015-07-27, 14:55
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Techies är extremt bra, men det beror helt på hur ens lanes ser ut. Klarar man att spela lika eller vinna lanesen på 4 är det sjukt givande att stänga ner hela kartan

Lite double edged sword, man kan stänga ner lanes, stoppa ganks och pushes väldigt bra. Men sen när man vill göra något aggressivt så spelar man effektivt med en spelare mindre.

Problemet med techies som jag ser är att han automatiskt lägger på 25min på ett game, vilket bara är skittråkigt.
Citera
2015-07-28, 04:42
Medlem
Grasstomouths avatar
Helt omöjligt att klättra i MMR. Lyckas aldrig komma över 2.8k.

Anledningen är simpel. Jag hamnar med såna satans rövhattar som uppenbarligen inte har spelat mer än 1 månad.

Jag har självinsikt nog att inse att jag inte är bäst i världen, men jag har ändå spelat sedan dota 1 på garena tiden.

Detta börjar verkligen tära på mig.
Citera
2015-07-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Helt omöjligt att klättra i MMR. Lyckas aldrig komma över 2.8k.

Anledningen är simpel. Jag hamnar med såna satans rövhattar som uppenbarligen inte har spelat mer än 1 månad.

Jag har självinsikt nog att inse att jag inte är bäst i världen, men jag har ändå spelat sedan dota 1 på garena tiden.

Detta börjar verkligen tära på mig.

4k Klarar man lätt till utan problem i solo anser jag, efter det så lär man tryharda rejält.
Citera
2015-07-28, 10:57
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
4k Klarar man lätt till utan problem i solo anser jag, efter det så lär man tryharda rejält.

Lättare sagt än gjort. Tycks alltid få åtminstone 2 feeders i mitt lag. Det är ju inte CS där man kan köra över motståndarna solo precis.

Blir bara så matt för jag tycker att jag själv gör bra games. Hög lägsta nivå åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in