2015-06-29, 08:15
Medlem
Bulkmodes avatar
Vilken/vilka servers har ni valt när ni köar games? Samt vad har ni för ping på servrarna?

Jag testade US EAST nyligen men pingen är 130-140 där och det kändes ospelbart, men det var kul att folk kommunicerade mycket mer i mic osv.

EU WEST/EU EAST har jag ca 60-75 ping.

Russia absolut lägst, ca 30-40 ping max. Call me crazy, har börjat köra på Russia, tycker mig märka skillnad mellan 30(Russia) och 70(EU WEST/EAST) ping och att det nästan är värt det ändå, allt känns mer responsive med lägre ping -- det är ändå en stor slump vad man hamnar med för teammates, tycker EU WEST har mest flamers. Vill gärna lira med så låg ping som möjligt. Får väl se hur länge det håller, kanske rinner över i bägaren av alla ryssar

Ryssarna verkar ändå hålla till överallt så varför inte lira med så låg ping som möjligt.
Citera
2015-06-29, 11:51
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Vilken/vilka servers har ni valt när ni köar games? Samt vad har ni för ping på servrarna?

Jag testade US EAST nyligen men pingen är 130-140 där och det kändes ospelbart, men det var kul att folk kommunicerade mycket mer i mic osv.

Russia absolut lägst, ca 30-40 ping max. Call me crazy, har börjat köra på Russia, tycker mig märka skillnad mellan 30(Russia) och 70(EU WEST/EAST) ping och att det nästan är värt det ändå, allt känns mer responsive med lägre ping -- det är ändå en stor slump vad man hamnar med för teammates, tycker EU WEST har mest flamers. Vill gärna lira med så låg ping som möjligt. Får väl se hur länge det håller, kanske rinner över i bägaren av alla ryssar

Ryssarna verkar ändå hålla till överallt så varför inte lira med så låg ping som möjligt.
30 ping till Stockholm (Russia)? Vad har du för risigt internet?
Håller med om att det är bättre kommunikation i US-E, dock så brukar man få igång någon mer i laget om man börjar snacka i mic på EU-W.
Citera
2015-06-29, 14:54
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
30 ping till Stockholm (Russia)? Vad har du för risigt internet?
Håller med om att det är bättre kommunikation i US-E, dock så brukar man få igång någon mer i laget om man börjar snacka i mic på EU-W.

Det är något fel med dota och ping, i cs har jag 5ping på svenska servrar, i dota 30-50 på russia
Citera
2015-06-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Det är något fel med dota och ping, i cs har jag 5ping på svenska servrar, i dota 30-50 på russia
Samma här.
Citera
2015-06-29, 16:21
Medlem
Svartbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Ibland när jag kommer hem full så brukar jag qua US east enbart pga US spelare pratar så jävla mycket i voice chatt. Har märkt dock att på den senaste tiden har folk på EU servrarna börjat prata mer o mer.
Senast redigerad av Svartbåt 2015-06-29 kl. 16:27.
Citera
2015-07-01, 10:18
Medlem
Flandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Alltså man kan tycka att saker är skräp, man satan vad den här senaste chesten är usel alltså

Ja det känns verkligen som att dom bara trycker ut massa random skit som tar 5 min att göra.

Ingen Invoker Arcana
Citera
2015-07-01, 10:32
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Ja det känns verkligen som att dom bara trycker ut massa random skit som tar 5 min att göra.

Ingen Invoker Arcana

Att folk röstade jugger över invoker säger ju verkligen en del om majoriteten av spelarna :S
Citera
2015-07-01, 14:39
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Att folk röstade jugger över invoker säger ju verkligen en del om majoriteten av spelarna :S

Folk röstar på den heron de spelar, drf kommer aldrig de hjältar som arcana skulle vara bäst på vinna. Se typ pa förra året, att folk röstar upp en hjälte (pa) utan en enda partikel effekt (ultin räknas fan inte).

Det enda jag inte förstår är varför folk inte röstar på pudge (då han är sönderspelad), och hur fan vann tiny över slark

Drömmer fortfarande våta drömmar om en rubik arcana som ändrar färgen på alla spells man snor till det gemet man har socketat
Citera
2015-07-05, 13:19
Bannlyst
Får man bättre fps i DotA 2 reborn än vanliga DoTA 2 om man har en lite äldre dator tro? Har hört det från folk. Sitter o funderar på om man ska tanka hem det.
Citera
2015-07-05, 13:28
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Får man bättre fps i DotA 2 reborn än vanliga DoTA 2 om man har en lite äldre dator tro? Har hört det från folk. Sitter o funderar på om man ska tanka hem det.
Reborn är bättre optimerad ja.
Citera
2015-07-05, 16:33
Medlem
Vad är dota 2 reborn?
Citera
2015-07-05, 16:36
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ja, för Invoker är ju verkligen en rolig hjälte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in