2016-02-19, 21:06
Medlem
girigfans avatar
verkar som alla är 5k+ mmr. jag har bara 1,4k dock har jag bara spelat 2 månader.. hur länge lirar man för att komma upp till 5k?
Citera
2016-02-19, 22:27
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vill du ha något som är rare öppna inte en jävla kista, köp på market när det går ist. 1/100 av genomsnittspriset att få det ur en kista typ.

Men visst, vill ha begäret är för stort ibland

"Får jag dp-setet som är ultra rare går jag ju plus det dubbla"-tänket
Citera
2016-02-20, 19:38
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
verkar som alla är 5k+ mmr. jag har bara 1,4k dock har jag bara spelat 2 månader.. hur länge lirar man för att komma upp till 5k?

Tror inte att alla ligger på 5k+

Jag försöker klättra just nu och kör endast 1 hero (när jag kan picka den) och med väldigt bra resultat.
Citera
2016-02-21, 08:43
Medlem
TheBITs avatar
Citat:

Du vinner väl i snitt 25 poäng per vunnen rankad match (beroende på omständigheter givetvis), så om du ska få 5 k behöver du vinna 3600 poäng. Detta blir ungefär 144 matcher. För varje match du förlorar måste du vinna två för att gå plus. Vinner du varje av dom 144 matcherna direkt så är det 4 dygn (eller 96 timmar) av konstant spelande om matcherna snittar ut på 40 min / match.

Jämförelsevis har jag spelat ungefär 1800 timmar på två år och är ~4k, men då har jag inte kört rankat sen sniper/troll-vidriga eran.
Citera
2016-02-21, 14:05
Medlem
wastaahs avatar
Citat:

Ett problem med mmr systemet, man kommer som ny och är ganska dålig -> placerar såklart lågt. Men men har ett naturligt känn för dota och blir ganska duktig på bara 3-4 månader så sitter man i sitsen att man måste spela OHYGGLIGT många games för att komma upp i 3.5k+ där människor börjar bli lite kompetenta. Även med en väldigt hög winrate som 60% kommer det ta åratal innan man kommit upp på den ratingen man faktist kanske borde spela. Enda lösningen då är att göra ett nytt acc.

Själv blev jag placerad på 3,8k men ligger idag och pendlar runt 4,7k. Dock spelar jag mestadels support så många games är ju helt utanför ens händer även om man gjort allt man kunnat earlygame för man har en rysshora på maincarry.
Citera
2016-02-21, 15:35
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ett problem med mmr systemet, man kommer som ny och är ganska dålig -> placerar såklart lågt. Men men har ett naturligt känn för dota och blir ganska duktig på bara 3-4 månader så sitter man i sitsen att man måste spela OHYGGLIGT många games för att komma upp i 3.5k+ där människor börjar bli lite kompetenta. Även med en väldigt hög winrate som 60% kommer det ta åratal innan man kommit upp på den ratingen man faktist kanske borde spela. Enda lösningen då är att göra ett nytt acc.

Själv blev jag placerad på 3,8k men ligger idag och pendlar runt 4,7k. Dock spelar jag mestadels support så många games är ju helt utanför ens händer även om man gjort allt man kunnat earlygame för man har en rysshora på maincarry.

Är du "ganska duktig" på dota kommer du vinna minst 90% av dina games under 2k och även ha en enkel väg upp till 3k, så enkelt är det.
Citera
2016-02-25, 12:04
Medlem
Finns det någon inställning eller något att ändra så att units som Venomancers wards attackerar hjältar främst istället för creeps? Är ganska trött på att oavsett om man placerar warden rakt över hjälten så attackerar den creeps som är längre bort...
Citera
2016-02-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Finns det någon inställning eller något att ändra så att units som Venomancers wards attackerar hjältar främst istället för creeps? Är ganska trött på att oavsett om man placerar warden rakt över hjälten så attackerar den creeps som är längre bort...

Jag kör control-groups. F1 för hero & F2 för wards, F3 för hero+wards. Venomancer som exempel då.
Citera
2016-02-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Jag kör control-groups. F1 för hero & F2 för wards, F3 för hero+wards. Venomancer som exempel då.
Jo, jag brukar köra control groups också oftast, men det känns ändå som att de borde attackera hjältar direkt istället för creeps. Man ska inte behöva markera dem och attackera en hjälte varje gång man spawnar dem.
Citera
2016-02-26, 02:31
Medlem
Krasigts avatar
Vill bara påminna om att det spelas en major just nu och den hostas av den absolut bästa människan i hela E-sportsvärlden
Citera
2016-02-26, 14:52
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Vill bara påminna om att det spelas en major just nu och den hostas av den absolut bästa människan i hela E-sportsvärlden
Han som fick sparken idag?
Citera
2016-02-26, 14:57
Medlem
blomodlarens avatar
Jaha, då nerfas min sedan länge absoluta favorit Invoker. Väl behövligt antar jag, men enligt mig fel väg att gå. Thoughts?
Citat:
6.86f:

Deafening Blast's knockback is no longer a hard disable (affected units can cast abilities and items)Deafening Blast's disarm portion rebalanced to keep same overall effectiveness as before (it previously applied disarm only after the knockback disable, numbers rescaled to keep same overall duration where they cannot attack)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in