2015-04-26, 02:58
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Det är helt enkelt omöjligt att gå upp i rank efter 3400 för mig. Varje gång jag har varit över 3400 har mitt lag antingen DC eller megafeeders, spelar ingen roll att jag gör bra ifrån mig i varje match när ena sidan blir totalt slaktad. När fan finns det en balans i hur spelarna presterar så man kan acceptera en förlust istället för att skrika rakt ut åt alla idioter?

Om du inte kan ta dig över 3400 är det ditt skilltak för närvarande. Det är MMR working as intended.

Det du behöver jobba på för att bli bättre verkar i första hand vara självinsikt.
Citera
2015-04-26, 16:06
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Om du inte kan ta dig över 3400 är det ditt skilltak för närvarande. Det är MMR working as intended.

Det du behöver jobba på för att bli bättre verkar i första hand vara självinsikt.

MMR suger ju balle, får spela med 3.5k spelare som har mer koll på spelet när jag spelar i party än folk med 5.5k rating när man kör solo . Tycker verkligen inte om mmr systemet i dota, börjar kännas som det representerar skill mindre och mindre, ju högre du kommer desto mer ego spelare blir det även som bara gör varenda game till cancer.

Och folk som tror att man kommer undan idioter när man kommer högre upp, glöm det. Det är dock lite mindre ryssar (marginellt)
Citera
2015-04-26, 16:24
Medlem
wastaahs avatar
Om inte måndagens patch är en fet jävel käkar jag fan en sko, bara kolla https://steamdb.info/app/247060/history/ icefraud har ju legat i iaf. Håller tummarna får source 2
Citera
2015-04-26, 20:49
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
MMR suger ju balle, får spela med 3.5k spelare som har mer koll på spelet när jag spelar i party än folk med 5.5k rating när man kör solo . Tycker verkligen inte om mmr systemet i dota, börjar kännas som det representerar skill mindre och mindre, ju högre du kommer desto mer ego spelare blir det även som bara gör varenda game till cancer.

Och folk som tror att man kommer undan idioter när man kommer högre upp, glöm det. Det är dock lite mindre ryssar (marginellt)

Du har alltså 5.5k MMR soloq?

Vinner du får du rating, förlorar du tappar du rating - varför skulle det inte fungera?
Citera
2015-04-26, 21:01
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Du har alltså 5.5k MMR soloq?

Vinner du får du rating, förlorar du tappar du rating - varför skulle det inte fungera?

Nej har inte 5.5k rating, men spelar ofta i games där avg rating är 5k+. Tjao vet inte, i teorin låter det ju bra, vinn för att komma med bättre spelare. Men i verkligheten känns det som det inte är någon skillnad, och ju högre du kommer ju mer ego spelare är det som måste vinna varje game ensamma (för de är ju såklart de enda som kan spela) vilka bara förstör.

Spelar fö uteslutande support, roamer eller offlane

Men visst jag kanske inbillar mig, folk är antagligen bättre. Men det känns som hela 'rolighets nivån' i games sjunker drastiskt på högre ratings.
Senast redigerad av wastaah 2015-04-26 kl. 21:08.
Citera
2015-04-26, 22:08
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Nej har inte 5.5k rating, men spelar ofta i games där avg rating är 5k+. Tjao vet inte, i teorin låter det ju bra, vinn för att komma med bättre spelare. Men i verkligheten känns det som det inte är någon skillnad, och ju högre du kommer ju mer ego spelare är det som måste vinna varje game ensamma (för de är ju såklart de enda som kan spela) vilka bara förstör.

Spelar fö uteslutande support, roamer eller offlane

Men visst jag kanske inbillar mig, folk är antagligen bättre. Men det känns som hela 'rolighets nivån' i games sjunker drastiskt på högre ratings.

Håller med, det är marginell skillnad på average 4k spelare och average 5k spelare, har lagt av med allt sololir nu och spelar bara med mina irls. Får se hur det blir i nästa patch..
Citera
2015-04-26, 22:22
Medlem
Citat:

Håller inte alls med, började spela dota 2 när den var i beta, hade ingen tidigare erfarenhet av moba spel, landade på 3.5k när mmr systemet kom, har pendlat mellan 3.2-3.5 nu spelar jag oftast med min bror som kom från HON och han har 5.3k mmr vi har kört en massa games tillsammans och average på matcherna är ca 4.8 -5.2 , 2 månader sedan skapade jag ett nytt dota 2 konto och körde på denna gång fick jag starta på 4.5k mmr efter kalibrating och jag har hållt mig däromkring ca 1 månad nu och ska jag vara ärlig tycker jag inte det är någon skillnad alls mellan 3.5k och 4.5k spelarna.
Whine, rage och trashtalk är densamma
Citera
2015-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Skulle vara grymt om dom kunde införa nåt sånt. Är så sjukt less på Sniper ärligt talat.

Har aldrig förstått kritiken mot vissa hjältar, ALLA hjältar går att kontra utan generella problem. Har inget problem att köra mot någon hjälte. Techies är iofs en av de drygare att möta, men även den är ganska enkel att kontra.
Citera
2015-04-28, 00:44
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
Har aldrig förstått kritiken mot vissa hjältar, ALLA hjältar går att kontra utan generella problem. Har inget problem att köra mot någon hjälte. Techies är iofs en av de drygare att möta, men även den är ganska enkel att kontra.

Klart man kan kontra alla heroes, problemet är ju dock att captains är det bästa modet för att göra det. Men soloköar man är det ofta hemskt att spela captains då man inte kan styra sin egen pick och folk inte kommunicerar, samt att det tar närmare 10min innan gamet startar.

Ett mode där man fick banna 1 hero och picka 1 hero själv skulle vara överlägset för soloqueue, samt att man skulle kunna banna bort pubheroes som man tycker förstör games.
Citera
2015-04-28, 00:47
Medlem
Citat:
Klart man kan kontra alla heroes, problemet är ju dock att captains är det bästa modet för att göra det. Men soloköar man är det ofta hemskt att spela captains då man inte kan styra sin egen pick och folk inte kommunicerar, samt att det tar närmare 10min innan gamet startar.

Ett mode där man fick banna 1 hero och picka 1 hero själv skulle vara överlägset för soloqueue, samt att man skulle kunna banna bort pubheroes som man tycker förstör games.

Men... det jag menar är att det inte finns några heroes som förstör games. Ser inget problem med det AP som gäller nu (varannan pick). Däremot kan captains och så vara trevligt eftersom då kan man se till att det kommer med några bra supports och skapa ett synergy lag. Men nej, AP är fine och alla heroes är fine.
Citera
2015-04-28, 00:51
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
Men... det jag menar är att det inte finns några heroes som förstör games. Ser inget problem med det AP som gäller nu (varannan pick). Däremot kan captains och så vara trevligt eftersom då kan man se till att det kommer med några bra supports och skapa ett synergy lag. Men nej, AP är fine och alla heroes är fine.

Alla heroes är inte "fine"; en handfull är uppenbart för starka.

Huvudsyftet handlar dock inte om balans utan om nöje. Hur kul är det att möta samma 2-3 heroes i vartenda jäkla game, om och om igen.
Citera
2015-04-28, 00:55
Medlem
Citat:
Alla heroes är inte "fine"; en handfull är uppenbart för starka.

Huvudsyftet handlar dock inte om balans utan om nöje. Hur kul är det att möta samma 2-3 heroes i vartenda jäkla game, om och om igen.

Nej, jag kan definitivt inte hålla med om att några heroes är för starka.

Lirar på 3.5-4k (ibland lite högre) och för mig är det då stor variation i picks. Visst, vissa hjältar pickas väldigt ofta: Pudge, storm är väldigt vanliga icke-HC. Men det finns ju inte så många HC, så det är klart att dessa återkommer relativt ofta. Men ingen hjälte är FÖR stark. Carries ska bli väldigt starka, det är deras uppgift och det är klart att någon måste picka minst en HC i varje lag (ibland inte dock, men har även vunnit många matcher utan HC), men det finns ingen HC som är obalanserad.

och jag har inget emot att möta någon hero oavsett hur ofta den pickas. Då tränar jag ju på att möta den?
Senast redigerad av Demonhunter666 2015-04-28 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in