2015-04-28, 01:02
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonhunter666
Nej, jag kan definitivt inte hålla med om att några heroes är för starka.

Lirar på 3.5-4k (ibland lite högre) och för mig är det då stor variation i picks. Visst, vissa hjältar pickas väldigt ofta: Pudge, storm är väldigt vanliga icke-HC. Men det finns ju inte så många HC, så det är klart att dessa återkommer relativt ofta. Men ingen hjälte är FÖR stark. Carries ska bli väldigt starka, det är deras uppgift och det är klart att någon måste picka minst en HC i varje lag (ibland inte dock, men har även vunnit många matcher utan HC), men det finns ingen HC som är obalanserad.

Haha, så om du får en miljon att betta:

1. Sniper blir nerfad nästa patch.
2. Sniper blir buffad nästa patch.

Så singlar du slant?

Spelet kommer aldrig bli helt balanserat, det kommer alltid finnas heroes som är starkare än andra. Det borde vara en självklarhet även för dig.

Slutligen:
Klicka på länken och bli förundrad.
http://www.dotabuff.com/heroes/winning
Citera
2015-04-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Haha, så om du får en miljon att betta:

1. Sniper blir nerfad nästa patch.
2. Sniper blir buffad nästa patch.

Så singlar du slant?

Spelet kommer aldrig bli helt balanserat, det kommer alltid finnas heroes som är starkare än andra. Det borde vara en självklarhet även för dig.

Slutligen:
Klicka på länken och bli förundrad.
http://www.dotabuff.com/heroes/winning
Jag ser inget behov av att röra Sniper alls, så jag ställer myntet på högkant. Har aldrig haft problem att möta Sniper som hjälte i sig. Enkel att kontra. Suck, du tänker fel när säger att vissa heroes är starkare än andra... Ja, vissa carries är uppenbarligen starkare med fysiska attacker än t ex en support? Men ditt lag har väl också en carry? Sen handlar det om taktik och teamplay.

Och jag skiter väl i vad statistiken säger. Den räknar väl även låga pubmatcher där folk inte har en aning om hur man spelar? Detta påverkar givetvis statistiken. På nivån då folk kan spela så finns det inget som heter obalanserad hjälte.

Tips om du inte tycker om Sniper: Träna upp dig med Storm och fokusera sniper, one simple way.
Senast redigerad av Demonhunter666 2015-04-28 kl. 01:10.
Citera
2015-04-28, 01:09
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Men... det jag menar är att det inte finns några heroes som förstör games. Ser inget problem med det AP som gäller nu (varannan pick). Däremot kan captains och så vara trevligt eftersom då kan man se till att det kommer med några bra supports och skapa ett synergy lag. Men nej, AP är fine och alla heroes är fine.

AP har sina problem, men ingen som säger att man ska ta bort AP för att adda detta mode.
Citera
2015-04-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
AP har sina problem, men ingen som säger att man ska ta bort AP för att adda detta mode.

Det har inte jag påstått heller.

Jag säger bara att AP är fine som det är. Men om det tillkom CM som valmöjlighet till AP så säger jag inget emot det. Men ser inga problem med nuvarande AP förutom att ens team mates kan picka som idioter i typ 30% av matcherna.
Citera
2015-04-28, 02:04
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Jag ser inget behov av att röra Sniper alls, så jag ställer myntet på högkant. Har aldrig haft problem att möta Sniper som hjälte i sig. Enkel att kontra. Suck, du tänker fel när säger att vissa heroes är starkare än andra... Ja, vissa carries är uppenbarligen starkare med fysiska attacker än t ex en support? Men ditt lag har väl också en carry? Sen handlar det om taktik och teamplay.

Och jag skiter väl i vad statistiken säger. Den räknar väl även låga pubmatcher där folk inte har en aning om hur man spelar? Detta påverkar givetvis statistiken. På nivån då folk kan spela så finns det inget som heter obalanserad hjälte.

Tips om du inte tycker om Sniper: Träna upp dig med Storm och fokusera sniper, one simple way.

Är du politiker eller, svara på frågan. Tycker du spelet är 100 % balanserat nu? Ingen hero är lite för stark? Och för att förtydliga så du förstår: med stark syftar jag inte på hur hårt gubben pucklar på andra. Självklart syftar det på hur mycket den bidrar till lagets vinst.

Jag argumenterar för att t.ex. sniper pickas i nästan varenda jävla game. Du säger emot. Jag ger dig statistik på att så är fallet. Du påstår att du skiter i statistik. Är du efterbliven?

Att jag spelar Storm gör inte att jag tycker om sniper mer. Fattar du trögt eller?

Ha kul när man lirar är mycket viktigare än att vinna. Sen har jag trots den inställningen och snitt på typ 1 game/veckan långt bättre mmr än dig så du kan lugna dig med idiotförklaringarna.
Citera
2015-04-28, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Är du politiker eller, svara på frågan. Tycker du spelet är 100 % balanserat nu? Ingen hero är lite för stark? Och för att förtydliga så du förstår: med stark syftar jag inte på hur hårt gubben pucklar på andra. Självklart syftar det på hur mycket den bidrar till lagets vinst.

Jag argumenterar för att t.ex. sniper pickas i nästan varenda jävla game. Du säger emot. Jag ger dig statistik på att så är fallet. Du påstår att du skiter i statistik. Är du efterbliven?

Att jag spelar Storm gör inte att jag tycker om sniper mer. Fattar du trögt eller?

Ha kul när man lirar är mycket viktigare än att vinna. Sen har jag trots den inställningen och snitt på typ 1 game/veckan långt bättre mmr än dig så du kan lugna dig med idiotförklaringarna.

Har du problem med tankeverksamheten? Nej jag har inte upplevt att sniper pickas i varenda jävla game, då och då kanske. Jag svarade tillräckligt på din fråga, du måste vara korkad om du inte förstår mitt svar. Jag kan förvissa känna att Slark kanske är lite för stark, men nej, resten håller jag fan inte med om. Lilla pojken där, ska du säga att någon är efterbliven när du inte ens kan tyda statistik ur en objektiv synvinkel? Jag gav dig insikt i att tyda den, läs om läs rätt. Hah, kan ju knappast tro att du spelar över 2k med den inställningen som du har. Det går ju inte att argumentera med dig då du saknar läsförmåga. Klagar man på att man tycker att sniper är för stark, så kan man träna mot botar några månader.

Sen givetvis så kan det behövas tweaks här och där, självklart är svårt att få det 100% balanserat, men dina "argument" finns inte.

Godnatt och puss lilla pojken. Sniper är enkel att kontra med en hel drös hjältar och kombinationer, klarar man inte det ska man inte uttala sig. Och nej, jag tycker inte att det är tråkigt att varken möta Sniper, ha Sniper på laget eller köra Sniper själv (även om jag bara kör honom om jag får honom på random typ). Så du kan ta dina vanföreställningar och köra upp dem.
Senast redigerad av Demonhunter666 2015-04-28 kl. 03:46.
Citera
2015-04-28, 06:07
Medlem
Krasigts avatar
http://www.dota2.com/684/

Här är den nya patchen. Det är enorma ändringar.
Citera
2015-04-28, 08:50
Medlem
Gantss avatar
Alch och cents aghs kommer bli galet!

Aghs på NP = rat dota! Bulldogs två favvo hjältar buffade:P

Nya items nicespeciellt den som bouncar tillbaka dina spell
Citera
2015-04-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
http://www.dota2.com/684/

Här är den nya patchen. Det är enorma ändringar.

Japp, det var saftiga patch notes. Får läsa och begrunda i omgångar nästan, riktigt mycket ändringar.
Citera
2015-04-28, 10:38
Medlem
Valkyries avatar
ODs Aghanim blir kul, låser in alla som träffas av ultin i astral imprisonment.
Citera
2015-04-28, 12:13
Medlem
Sane?s avatar
Fan va kul!

Kommer bli mycket rikare supports i denna patch!
Citera
2015-04-28, 12:35
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Helt sjuk patch, kotl + maiden = permanent frostbite.

BRA DÄR
Tror du missförstått buffen. Det står [next] spell. Inte alla spells under 12 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in