2015-04-23, 01:11
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Varför i helvete spelar varenda jävla rysshora på andra servrar än dom ryska?

De markerar alla servrar i inställningarna, jag spelar på de som har lägst ping.
Citera
2015-04-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Varför i helvete spelar varenda jävla rysshora på andra servrar än dom ryska?

För att dom har sämre ping till RU-servrarna, än till EU-west..

RU-servrarna står ju trots allt i Stockholm...

Edit:
Förövrigt, någon som är taggad på Starladder nu i helgen? KÖR NU ALLIANCE!
Citera
2015-04-24, 20:56
Bannlyst
Var hittar man bäst guider till dem mer svåra hjältarna i DotA 2? tips på YouTube kanal eller liknande?
Citera
2015-04-24, 22:13
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Var hittar man bäst guider till dem mer svåra hjältarna i DotA 2? tips på YouTube kanal eller liknande?

Ett tips som jag tycker du bör prova är att spela bot mot allt svårare och svårare bottar.

Allra första matchen kör du med easy på alla lanes, sen ökar du svårighetsgraden på EN i taget.

Sen gör du samma sak med fiendehjälte 2. För varje match du klarar av ökar du svårighetsgraden med ett par snäpp.

Videos kan komplettera din träning men satsa på att göra kombinationer och memorera de.

Match 1:
Lätt
Lätt
Lätt
Lätt
Lätt

Match 2:
Medel
Lätt
Lätt
Lätt
Lätt

Match 3:
Svår
Lätt
Lätt
Lätt
Lätt

Match 4:
Medel
Medel
Lätt
Lätt
Lätt

Match 4:
Medel
Svår
Lätt
Lätt
Lätt

Match 4:
Svår
Svår
Lätt
Lätt
Lätt

etc.. Tills du kommer till

Match n:
Svår
Svår
Svår
Svår
Svår
Citera
2015-04-25, 02:25
Medlem
Jontalinens avatar
http://blog.dota2.com/2015/04/the-dota-major-championships/

Enormt stort för oss som följer pro-scenen. Kör CS:GO's koncept med fyra majors per år där TI blir den ena. DAC blir garanterat en av de resterande tre, de två sista blir troligtvis ESL och kanske Dreamhack/Starladder. Tror inte folk inser hur mycket det här kommer hjälpa och bygga Dota som e-sport.

Dessutom, TI-compendium och ny major patch kommande vecka. Slut på "Hoho, haha" och Troll Warlords framfart. Skulle gissa att även Euls, Spirit Breaker och Storm Spirit får mindre nerfs.
Citera
2015-04-25, 03:03
Medlem
Har länge efterfrågats ett game-mode som AP där alla först får välja bort en hjälte dom INTE vill möta. En ban var, en pick var.
Det hade räddat SÅ många matcher.

Trött på techies/troll/sniper............
Citera
2015-04-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
http://blog.dota2.com/2015/04/the-dota-major-championships/

Enormt stort för oss som följer pro-scenen. Kör CS:GO's koncept med fyra majors per år där TI blir den ena. DAC blir garanterat en av de resterande tre, de två sista blir troligtvis ESL och kanske Dreamhack/Starladder. Tror inte folk inser hur mycket det här kommer hjälpa och bygga Dota som e-sport.

Tror verkligen också detta kommer bli riktigt riktigt bra. Det har känts sådär när lagen nästan varje månad förändras. Detta ger troligen dotascenen mer tyngd och är ett steg i en riktning mot mer seriositet!
Citera
2015-04-25, 17:24
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Har länge efterfrågats ett game-mode som AP där alla först får välja bort en hjälte dom INTE vill möta. En ban var, en pick var.

I know that feel...

I mitt fall vill jag kunna välja bort Pudge pga att i mitt lag så suger han något så fruktansvärt med hook:en och i fiendelaget så är han väldigt skicklig med den.
Citera
2015-04-25, 18:59
Medlem
Skadans avatar
Är det någon som vet ifall quelling blade ökar damagen av Ursas fury swipes?
Citera
2015-04-25, 20:01
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Är det någon som vet ifall quelling blade ökar damagen av Ursas fury swipes?

Den ökar inte dmgen från stacksen, vilken är konstant. Ökar dock dmgen på autoattacken.

Onödigt item på ursa skulle jag säga.
Citera
2015-04-25, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Ett tips som jag tycker du bör prova är att spela bot mot allt svårare och svårare bottar.

Allra första matchen kör du med easy på alla lanes, sen ökar du svårighetsgraden på EN i taget.

Sen gör du samma sak med fiendehjälte 2. För varje match du klarar av ökar du svårighetsgraden med ett par snäpp.

Videos kan komplettera din träning men satsa på att göra kombinationer och memorera de.

Bots var ett bra sätt att komma in mer i hjältarna och få utvecklas i lugn o ro. Tack!
Citera
2015-04-26, 02:16
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra

Skulle vara grymt om dom kunde införa nåt sånt. Är så sjukt less på Sniper ärligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in