Citat:
Ursprungligen postat av
LaWestraNostra
Puck är en av mina favoriter, snuuuuuuuuskigt bra hjälte i Lane ifall man spelar honom bra.
En sak man kan tänka på när man lägger ult är att försöka lägga den så att dom är preciiiiiis på kanten av cirkeln - vilket ofta medför att dom bryter ult-linken och således stunnas. Dock missar man med ulten ibland ifall man spelar på gränsen där, men lätt värt det.
Puck, Storm, Queen of Pain, Invoker, Clockwerk, Wisp (Support), Windrunner (äckligt go känsla att landa double shackle), Ember Spirit, möjligtvis Natures Prophet.
Där har du lista på de hjältarna jag kan komma på nu som har hög mobility och kräver lite mer "skill" än typ Wraith King med många passiva.
Tack! På min nivå vet de inte vad min ulti gör, så de bryter länken hela tiden.

Men det är definitivt något att försöka lära in tidigt.
Har fler följdfrågor om någon orkar svara:
Puck:
1. Hans Q har snorigt dyr manakostnad, 150 om jag minns rätt, detta tar nästan 50% av manan i tidiga levlar. Ska jag skita i att använda den då den bara gör 75 damage? Har för mig att skadan typ dubblades när man levlade, så känns ju mer värt då. Min erfarenhet av Dota hittills är att de flesta har jättedyra spells.
2. Hans E, hur funkar den? Just nu använder jag den för att blocka torn-aggro, det funkar som jag tänker mig. Men när jag får spells på mig är det inte alltid skadan blockas känns det som.
Lanade mot en hjälte som la något på mig som knappt syntes, men det tog nästan halva livet, och den tickande skadan kunde jag inte blocka med E. Sen var det låg cooldown, jättelång range och han verkade ha massa mana kvar, kändes helt broken. Jag kunde inte ens farma för han hade så lång range på den. Vad ska man göra åt något sådant? Sorry, har försökt att leta upp vilken champ det var, men hittar den inte (han hade någon silence också).
Allmänt:
3. Kan man ställa in så man ser motståndarnas mana under livet? Jätteirriterande att inte se om fienden har mycket eller lite mana utan att behöva klicka.
4. Jag har ställt in på "
quick-cast" så att jag ska slippa klicka på musknappen för att kasta spells, men det verkar inte fungera. Jag springer in i en teamfight, men mina spells aktiveras inte, för jag är så van att inte behöva klicka med musen.
5. Hur ofta bör man backa till basen? Ska man slösa teleport-scrolls för det? När man knappt har liv och mana (som tar slut jättefort) vill man ju inte vara kvar. Men det tar 100 år att komma hem o tillbaka.
6. Känns som inventoryt alltid är fullt i dota, när man ska ha teleportscrolls o allt. Har knappt plats för consumables, så wards har jag aldrig haft plats över för. Är det bara jag? Eller har ni andra lärt er prioritera och inte köpa items som bara kostar 600...