2014-10-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Hur förutser man att ens lag kommer vinna?

Alla med compendium har en ikon att klicka på, ovanför item slotsen.
Citera
2014-10-18, 12:41
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Alla med compendium har en ikon att klicka på, ovanför item slotsen.

Tack då får jag vara utan!

För övrigt känns det som jag börjar stiga i MMR nu. Efter de första 10 matcherna var jag på 2200-2300 kanske. Stod stilla där ganska länge och fick en dipp så jag var nere på 1950, sen gick jag upp till 2200 igen och fastnade där. Därefter började jag spela främst 2 heroes som jag vet att jag är bra med, nu är den 2500 och stigande! Känns mycket roligare att spela på denna MMRen också då mycket folk är vettiga och både lyssnar på en och själv och ger tips.
Citera
2014-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Tack då får jag vara utan!

För övrigt känns det som jag börjar stiga i MMR nu. Efter de första 10 matcherna var jag på 2200-2300 kanske. Stod stilla där ganska länge och fick en dipp så jag var nere på 1950, sen gick jag upp till 2200 igen och fastnade där. Därefter började jag spela främst 2 heroes som jag vet att jag är bra med, nu är den 2500 och stigande! Känns mycket roligare att spela på denna MMRen också då mycket folk är vettiga och både lyssnar på en och själv och ger tips.

Haha, tänker precis likdant fast är på 4000 mmr ^^
Citera
2014-10-18, 20:37
Medlem
Har testat lite Dota 2, men hittar verkligen inga champs som känns roliga, någon som har tips på bra?

I LoL är jag stort fan av high mobility, Katarina, Lee Sin. Men också sådana med intressanta spells som Zyra o Karma. Något liknande i dota?

Ni som inte spelat lol: Jag gillar att kunna hoppa runt mycket och inget fan av spells som bara är passiva / target, utan skillshots är mer intressant.

Gillar Invoker, men han är lite för svår nu i början.
Citera
2014-10-18, 21:14
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Har testat lite Dota 2, men hittar verkligen inga champs som känns roliga, någon som har tips på bra?

I LoL är jag stort fan av high mobility, Katarina, Lee Sin. Men också sådana med intressanta spells som Zyra o Karma. Något liknande i dota?

Ni som inte spelat lol: Jag gillar att kunna hoppa runt mycket och inget fan av spells som bara är passiva / target, utan skillshots är mer intressant.

Hjältar så som Mirana, Storm, Spirit Breaker, Pudge och Puck låter som hjältar som du skulle kunna uppskatta!
Citera
2014-10-19, 00:57
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Hjältar så som Mirana, Storm, Spirit Breaker, Pudge och Puck låter som hjältar som du skulle kunna uppskatta!

skulle rekommendera wr och clock också
Citera
2014-10-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Shit, Puck var skitkul. Särskilt när jag insåg att man kunde teleportera till sin Q, då blev allt till en helt ny nivå.
Citera
2014-10-19, 11:14
Medlem
Citat:
Shit, Puck var skitkul. Särskilt när jag insåg att man kunde teleportera till sin Q, då blev allt till en helt ny nivå.
Puck är en av mina favoriter, snuuuuuuuuskigt bra hjälte i Lane ifall man spelar honom bra.
En sak man kan tänka på när man lägger ult är att försöka lägga den så att dom är preciiiiiis på kanten av cirkeln - vilket ofta medför att dom bryter ult-linken och således stunnas. Dock missar man med ulten ibland ifall man spelar på gränsen där, men lätt värt det.

Puck, Storm, Queen of Pain, Invoker, Clockwerk, Wisp (Support), Windrunner (äckligt go känsla att landa double shackle), Ember Spirit, möjligtvis Natures Prophet.

Där har du lista på de hjältarna jag kan komma på nu som har hög mobility och kräver lite mer "skill" än typ Wraith King med många passiva.
Citera
2014-10-19, 13:45
Medlem
56ks avatar
Citat:
Puck är en av mina favoriter, snuuuuuuuuskigt bra hjälte i Lane ifall man spelar honom bra.
En sak man kan tänka på när man lägger ult är att försöka lägga den så att dom är preciiiiiis på kanten av cirkeln - vilket ofta medför att dom bryter ult-linken och således stunnas. Dock missar man med ulten ibland ifall man spelar på gränsen där, men lätt värt det.

Puck, Storm, Queen of Pain, Invoker, Clockwerk, Wisp (Support), Windrunner (äckligt go känsla att landa double shackle), Ember Spirit, möjligtvis Natures Prophet.

Där har du lista på de hjältarna jag kan komma på nu som har hög mobility och kräver lite mer "skill" än typ Wraith King med många passiva.

Kunkka med dagger då blir man mer rörlig och inte lika förutsägbar, kunkka har inga target spells förutom x marks the spot.
Citera
2014-10-19, 14:37
Medlem
Citat:

Tack! På min nivå vet de inte vad min ulti gör, så de bryter länken hela tiden. Men det är definitivt något att försöka lära in tidigt.

Har fler följdfrågor om någon orkar svara:

Puck:

1. Hans Q har snorigt dyr manakostnad, 150 om jag minns rätt, detta tar nästan 50% av manan i tidiga levlar. Ska jag skita i att använda den då den bara gör 75 damage? Har för mig att skadan typ dubblades när man levlade, så känns ju mer värt då. Min erfarenhet av Dota hittills är att de flesta har jättedyra spells.

2. Hans E, hur funkar den? Just nu använder jag den för att blocka torn-aggro, det funkar som jag tänker mig. Men när jag får spells på mig är det inte alltid skadan blockas känns det som.

Lanade mot en hjälte som la något på mig som knappt syntes, men det tog nästan halva livet, och den tickande skadan kunde jag inte blocka med E. Sen var det låg cooldown, jättelång range och han verkade ha massa mana kvar, kändes helt broken. Jag kunde inte ens farma för han hade så lång range på den. Vad ska man göra åt något sådant? Sorry, har försökt att leta upp vilken champ det var, men hittar den inte (han hade någon silence också).

Allmänt:

3. Kan man ställa in så man ser motståndarnas mana under livet? Jätteirriterande att inte se om fienden har mycket eller lite mana utan att behöva klicka.

4. Jag har ställt in på "quick-cast" så att jag ska slippa klicka på musknappen för att kasta spells, men det verkar inte fungera. Jag springer in i en teamfight, men mina spells aktiveras inte, för jag är så van att inte behöva klicka med musen.

5. Hur ofta bör man backa till basen? Ska man slösa teleport-scrolls för det? När man knappt har liv och mana (som tar slut jättefort) vill man ju inte vara kvar. Men det tar 100 år att komma hem o tillbaka.

6. Känns som inventoryt alltid är fullt i dota, när man ska ha teleportscrolls o allt. Har knappt plats för consumables, så wards har jag aldrig haft plats över för. Är det bara jag? Eller har ni andra lärt er prioritera och inte köpa items som bara kostar 600...
Senast redigerad av LupusX 2014-10-19 kl. 14:41.
Citera
2014-10-19, 17:09
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

Slark är given. Du måste träffa rätt med pounchen, när han hoppar så att du får fast motståndaren. Rörlighet är a och o när det gäller honom. Vad jag har läst så passar han bra med att roama runt på kartan och söka upp ensamma motståndare. Ganska bra escaper med sin ulti också om det skulle krisa sig.
Citera
2014-10-19, 17:19
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

6. Känns som inventoryt alltid är fullt i dota, när man ska ha teleportscrolls o allt. Har knappt plats för consumables, så wards har jag aldrig haft plats över för. Är det bara jag? Eller har ni andra lärt er prioritera och inte köpa items som bara kostar 600...

TP, teleport scrolls, brukar jag köpa i sidobutiken om jag behöver ta mig hem snabbt, alternativt att man beger sig hemåt och sedan offrar en tp på att ta sig tillbaka till vakttornet. Tycker att det är värt det då man behöver experience och kan levla upp förmågorna tidigt i spelet plus att man kan få till ett kill om är tillsammans med sin lane-partner.

Vissa om inte de flesta saker man köper tidigt säljer man ju under spelets gång. Iron branch och även Ring of Basilius och/eller Ring of Aqulia som man har byggt upp. Bracer och Wraith band kan vara bra att ha i början men sedan säljer man det. Samma sak med yxan, Quelling blade. Bra i början men sälj skiten efter early game. Consummables har jag t.o.m. sålt om jag inte gett dem till mina andra lagkamrater alt. gjort slut på dem själv.

Edit: för att sälja föremål måste du vara i närheten av en butik, alternativt i basen. Glömde bort att sånt kanske sker mer bekvämt i LoL, utan kurir och sånt.
Senast redigerad av chessjamt 2014-10-19 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in