2015-03-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills

har jag nästan aldrig råkat utför, spelar oftast support.
dom som är i mitt lag gnäller aldrig när jag är support, även fast jag bara har bruna boots efter 25 min. försöker bara sätta upp wards, föreslår användning av smoke osv. sen så går jag oftast och dör om det gör så att mina teammates överlever

jag ligger på 3100 i mmr
Citera
2015-03-25, 13:58
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills

Dåliga spelare inser inte att man även måste ge supports space ibland. I en dålig spelares värld ska en support säkra safelanens farm, samtidigt som supporten inte tar någon exp eller lasthits, ska såklart ha råd med wards, sentrys, smokes och tps + regen till hela laget med. Sen förväntas man ha forcestaff, arcanes och mek vid 20min. Finns fan inget jag hatar mer i detta spelet än jävla aspergers carrys som har lika mykt gamesence som en räkmacka.

Det gäller att ta egna initiativ som support, och alltid tänka på vad laget tjänar på att du gör. Men att spela support blir mykt bättre om du kommer upp över iaf 3.5k+ för då börjar folk bli lite mer medvetna om hur stor skillnad supports kan göra.
Citera
2015-03-25, 14:55
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Kan trösta dig med att whinet på supports försvinner nästan helt (om inte supportern är helt dum i huvudet) när du kommer upp över 5k rating.

Whinet där är mera "obv 4k mmr player" osv men inte alls lika mycket som det är mellan 3-4.5k.
Citera
2015-03-25, 16:47
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Kan trösta dig med att whinet på supports försvinner nästan helt (om inte supportern är helt dum i huvudet) när du kommer upp över 5k rating.

Whinet där är mera "obv 4k mmr player" osv men inte alls lika mycket som det är mellan 3-4.5k.

Can confirme. Däremot pickar folk faktiskt supports över 4k.
Citera
2015-03-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Can confirme. Däremot pickar folk faktiskt supports över 4k.

Ska fan fortsätta nöta då, jag är på 3,2k nu så har inte tagit mig så långt ännu. När jag tänker tillbaka är det ändå rätt stor skillnad nu jämfört med 2,5k som var ännu värre... Skönt att veta att det finns ljus i horisonten i alla fall!
Citera
2015-03-26, 13:10
Medlem
kthxbyelols avatar
Vettefan det finns ljus i horisonten, men det finns också ett jävla mörker, jag spelar på strax under 5k nu och likt fan är det i alla fall en som ska vara hjärndöd, ofta likaså en i motståndarlaget. Varför? Va behöver man klättra till för att få ett bra game utan idioter i vart och vartannat game? Exempel på idioti:
* Spammar mid or feed = Mid and feed
* Support som pickar support och sen single pullar creeps så att lanen fuckar + snor lh för "wards" "boots" "manaboots" "forcestaff" osvosvosvosv
* Supports som tror att så fort laningphasen är över så är det ok att nukea creeps när carryn försöker farma
* Carrys som får bra starter och sen får total hybris som att de aldrig någonsin haft farm förut och divear in bland 5 för att sedan dampa på "team"
* Nån offlanepicker som snittar en death i minuten i 6 min och sedan byter lane och sabbar för alla

osvosvosv
Citera
2015-03-27, 03:40
Medlem
Vet nog någon sida där man kan se ranking, alltså vad man är rankad i jämförelse med andra.
Inte bara mmr. Vet att att Dotabuff finns, men det är ju mest statistik.
Hade varit kul att se.
Citera
2015-03-27, 13:33
Medlem
Herr Gåss avatar
Varför kör inga captains pick? Lirar på 2k mmr på captains mode.. alltid supports etc.. kör man all pick är det ju regelvidrigt
Citera
2015-03-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Gås
Varför kör inga captains pick? Lirar på 2k mmr på captains mode.. alltid supports etc.. kör man all pick är det ju regelvidrigt

Sjukt många som menar att dom vet bäst i alla lägen => dom spelar -ap och pickar det dom vill spela och förväntar sig att resten ska anpassa sig till deras picks inte att man ska diskutera sig fram till en setup som funkar.

Sen har jag hört ursäkten "hinner inte" om captains mode. Vilket känns rätt skumt med.
Citera
2015-03-27, 14:15
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Dåliga spelare inser inte att man även måste ge supports space ibland. I en dålig spelares värld ska en support säkra safelanens farm, samtidigt som supporten inte tar någon exp eller lasthits, ska såklart ha råd med wards, sentrys, smokes och tps + regen till hela laget med. Sen förväntas man ha forcestaff, arcanes och mek vid 20min. Finns fan inget jag hatar mer i detta spelet än jävla aspergers carrys som har lika mykt gamesence som en räkmacka.

Står man och försöker sno creeps på lanen från sin carry kan man ju sluta spela support direkt faktiskt. har man säg 100g till ett viktigt item kan man ju fråga om det är ok att ta en. Inkomst bör man få från att dubbelpulla creepsen på lane, ta kills & bountyrunor genom rotationer och om man spelar exempelvis cm eller wd ta hardcampet i skogen. Det enda du egentligen har att göra på lanen är att hålla offlanern borta så han inte får xp.
Citera
2015-03-27, 14:28
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Gås
På 2000mmr bör man inte bli förvånad över någonting. :-)
Citera
2015-03-27, 22:57
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Står man och försöker sno creeps på lanen från sin carry kan man ju sluta spela support direkt faktiskt. har man säg 100g till ett viktigt item kan man ju fråga om det är ok att ta en. Inkomst bör man få från att dubbelpulla creepsen på lane, ta kills & bountyrunor genom rotationer och om man spelar exempelvis cm eller wd ta hardcampet i skogen. Det enda du egentligen har att göra på lanen är att hålla offlanern borta så han inte får xp.
Så svårt kan det väl ändå inte vara att läsa mellan raderna? Han skrev inte någonstans om att sno creeps från lanen utan att man måste ge sina supports lite space någonstans under matchen.

Vet inte vilken mmr du spelar på dock men, är ju inte helt ovanligt att dom flesta faktiskt har tp på sig och då kan rotationen skjuta en i räva och säg då att man misslyckas med 2-3 rotationer samtidigt som jungeln blir sönderwardad, då sitter du där med din lvl 9 Carry med bra farm när dina supports ligger på lvl 2-3 utan brunboots etc, allt är relativt och man kan inte alltid utgå från att man har bästa earlygamet varje match, speciellt inte nu i denna patch då en TF kan vända hela matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in