Citat:
Ursprungligen postat av
breadfan
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills

Dåliga spelare inser inte att man även måste ge supports space ibland. I en dålig spelares värld ska en support säkra safelanens farm, samtidigt som supporten inte tar någon exp eller lasthits, ska såklart ha råd med wards, sentrys, smokes och tps + regen till hela laget med. Sen förväntas man ha forcestaff, arcanes och mek vid 20min. Finns fan inget jag hatar mer i detta spelet än jävla aspergers carrys som har lika mykt gamesence som en räkmacka.
Det gäller att ta egna initiativ som support, och alltid tänka på vad laget tjänar på att du gör. Men att spela support blir mykt bättre om du kommer upp över iaf 3.5k+ för då börjar folk bli lite mer medvetna om hur stor skillnad supports kan göra.