2015-08-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Poängen är väl att kan man spela på 5k nivån så borde man lätt kunna spela upp ett 2k acc till 4-4,5k innan det börjar gå tungt.

Du får gärna komma tillbaks när du plockat upp dig själv ifrån 2k. Min erfarenhet säger annat. Jag försökte med mid, offlane och carry. Spelar ingen roll hur jag dominerade, det tog veckor (nu är jag inte aktiv som i flera games per dag) att komma ur 2k bracket. Du vinner inte 1v5 när ditt lag är totalt värdelöst. Det var sällan jag kände att man hade något teamplay överhuvudtaget, utan man hoppades på att motståndarlaget skulle vara lika hjärndöda så man kunde bära hem matchen själv. De gånger man hade en vettig spelare på sitt lag grät man av glädje.
Citera
2015-08-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Du får gärna komma tillbaks när du plockat upp dig själv ifrån 2k. Min erfarenhet säger annat. Jag försökte med mid, offlane och carry. Spelar ingen roll hur jag dominerade, det tog veckor (nu är jag inte aktiv som i flera games per dag) att komma ur 2k bracket. Du vinner inte 1v5 när ditt lag är totalt värdelöst. Det var sällan jag kände att man hade något teamplay överhuvudtaget, utan man hoppades på att motståndarlaget skulle vara lika hjärndöda så man kunde bära hem matchen själv. De gånger man hade en vettig spelare på sitt lag grät man av glädje.
Jo, det gör man. Du måste vara nog bra och välja rätt hjältar bara.
Citera
2015-08-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jo, det gör man. Du måste vara nog bra och välja rätt hjältar bara.

Hur vinner du som Gyro, PL, Storm etc om ditt lag feedar liknande cores hela gamet? Det är ju det som är så roligt, av nån anledning så är ens eget lag alltid feeders. Låter som whine, men som jag beskrev ovan. Du sitter fan med glädjetårar du har personer på laget som inte feedar sönder. Mina polare på 4-4.5k satt och garvade ihjäl sig när de kollade på stats/matcher jag lirat under vägen upp till 3k+, de kunde inte tro det.
Citera
2015-08-31, 19:24
Medlem
Citat:
Hur vinner du som Gyro, PL, Storm etc om ditt lag feedar liknande cores hela gamet? Det är ju det som är så roligt, av nån anledning så är ens eget lag alltid feeders. Låter som whine, men som jag beskrev ovan. Du sitter fan med glädjetårar du har personer på laget som inte feedar sönder. Mina polare på 4-4.5k satt och garvade ihjäl sig när de kollade på stats/matcher jag lirat under vägen upp till 3k+, de kunde inte tro det.
Gyro och PL är inte rätt hjältar, Storm fungerar utmärkt däremot. Hur lätt som helst att vinna på den där nivån, rädda dina polare när de håller på att dö och stäng ner motståndarna. 1 2
Citera
2015-09-01, 15:12
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Gyro och PL är inte rätt hjältar, Storm fungerar utmärkt däremot. Hur lätt som helst att vinna på den där nivån, rädda dina polare när de håller på att dö och stäng ner motståndarna. 1 2

Dig ska man nog inte lyssna på när man kollar din dotabuff-profil

http://www.dotabuff.com/players/217064942 men snacka går!
Citera
2015-09-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Dig ska man nog inte lyssna på när man kollar din dotabuff-profil

http://www.dotabuff.com/players/217064942 men snacka går!
Ursäkta? Såg du matcherna jag länkade?
Citera
2015-09-01, 16:06
Medlem
Flurps avatar
Jag är en ny Dota spelare ( spelat mycket Hon och lol tidigare)
Funderar på om det finns någon "genväg" att ta när man ska lvla upp sin profil så man kan spela rankat. Jag har spelat runt 30 matcher nu med kanske 55% win rato. Men det går segt är lvl 6 bara
Citera
2015-09-01, 18:11
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Funderar på om det finns någon "genväg" att ta när man ska lvla upp sin profil så man kan spela rankat. Jag har spelat runt 30 matcher nu med kanske 55% win rato. Men det går segt är lvl 6 bara

Syftet är inte att du ska kunna smita igenom. Du behöver de där matcherna för att lära dig spelet hyfsat. Tycker de borde vara många fler matcher egentligen.
Citera
2015-09-01, 18:30
Medlem
Citat:

Det fanns XP boosters förr, som gav dig x% extra varje gång du lirade ett game. Valve har dock tagit bort detta. Finns tyvärr ingen annan väg än att grinda games eller alternativt köpa ett konto.
Citera
2015-09-02, 02:07
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Syftet är inte att du ska kunna smita igenom. Du behöver de där matcherna för att lära dig spelet hyfsat. Tycker de borde vara många fler matcher egentligen.

Snittet är 70 xp vilket blir 150 matcher, nä det är inte för lite.
Citera
2015-09-02, 15:18
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Snittet är 70 xp vilket blir 150 matcher, nä det är inte för lite.

150 matcher är ingenting i det stora hela. Tycker 300 vore bättre. Då är folk mer varma i kläderna för ranked och dessutom slipper man smurfaccounts i större utsträckning.
Citera
2015-09-02, 18:47
Medlem
Citat:
Som sagt, du är 3k, och då kan det vara lite frustrerande att bära i 2k. Om du vore 5k skulle du totalt köra över ett 2k-lag så länge du inte pickar typ Ancient Apparition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in