2015-03-20, 22:25
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
http://www.twitch.tv/dotastarladder_en

tre timmars game nästan håller på o streamas.

Helvete. Håller fortfarande på. Som kommentatorn påpekade så tycker jag också att "comeback-mechanich" är alldeles för hög just nu. Alldeles för enkelt att vända en match, speciellt med tanke om man är ett med sämre carrysar så straffas man direkt om matchen fortsätter ett tag tack vare att ett lag vann en teamfight.
Citera
2015-03-21, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
http://www.twitch.tv/dotastarladder_en

tre timmars game nästan håller på o streamas.
Någon som kan berätta hur matchen sluta?
Citera
2015-03-21, 00:03
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Någon som kan berätta hur matchen sluta?
C9 gjorde misstag och förlorade sina buyback för att en tid efter förlora mot en yolopush mid.
Citera
2015-03-21, 17:58
Medlem
wastaahs avatar
Uff är så jävla trött på metat som råder just nu i spelet, fan samma 5 heroes är med i varenda game och antingen är gamet över på 10min eller så är gamet aldrig över och slutar i nått jävla 75min stalemate tills någon throwar utan buyback.

Ge 6.84 kommande vecka snälla
Citera
2015-03-21, 19:20
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Uff är så jävla trött på metat som råder just nu i spelet, fan samma 5 heroes är med i varenda game och antingen är gamet över på 10min eller så är gamet aldrig över och slutar i nått jävla 75min stalemate tills någon throwar utan buyback.

Ge 6.84 kommande vecka snälla

Har alltid och kommer alltid att vara samma sak oavsett patch. Varje patch har sina starka/populära heroes som spammas.
Citera
2015-03-21, 20:40
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Har alltid och kommer alltid att vara samma sak oavsett patch. Varje patch har sina starka/populära heroes som spammas.
Kanske det, men comeback mechanics är alldeles sjuka just nu. Det är 50/50 vem som vinner, även om ett lag är bättre och det är mer passande för Hearthstone än Dota.
Citera
2015-03-22, 12:28
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Kanske det, men comeback mechanics är alldeles sjuka just nu. Det är 50/50 vem som vinner, även om ett lag är bättre och det är mer passande för Hearthstone än Dota.

Jag gillar det. Du måste helt enkelt fortsätta spela på topp under hela matchen, istället för att bara rulla på din tidiga ledning. Folk man lirar med är också mycket mer benägna att fortsätta kämpa trots underläge.

Knappast 50/50 vem som vinner. Däremot är det mycket lättare att throwa games nu.
Citera
2015-03-23, 23:06
Medlem
Är det någon som vet om det går att få tag i professionella matcher - med de absolut bästa spelarna - med tillhörande samtal/skype/ventrilo/teamspeak ifrån spelarna ifråga? Jag menar inte att jag vill ha videos när S4 eller Dendi spelar solo, utan snarare videos med hela laget så att man får höra matcherna ifrån deras perspektiv och direktiv.

Någon som sitter inne på detta?
Citera
2015-03-24, 16:19
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Är det någon som vet om det går att få tag i professionella matcher - med de absolut bästa spelarna - med tillhörande samtal/skype/ventrilo/teamspeak ifrån spelarna ifråga? Jag menar inte att jag vill ha videos när S4 eller Dendi spelar solo, utan snarare videos med hela laget så att man får höra matcherna ifrån deras perspektiv och direktiv.

Någon som sitter inne på detta?

Nej, sådant är väldigt ovanligt. Finns väl delar av nån fight på youtube (t.ex. under "The play" i TI2) och slutet på sista matchen i TI3 när Alliance vinner. Utöver detta vill lagen ofta inte släppa ljud från sina bås till allmänheten.

Var en stor diskussion kring detta då jag tror att det var ett stretch goal till TI4 eller 3. Men många spelare gick väldigt hårt åt detta. Framförallt EE från C9 har sagt att han inte kommer delta i någon turnering som släpper ljudet från spelarna (utöver TI såklart som man inte kan tacka nej till). Handlar väl om strategier och säkert en hel del svordomar/nedlåtande kommentarer under matchens gång som inte hade sett lika snyggt ut i efterhand.
Citera
2015-03-24, 18:42
Medlem
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills
Citera
2015-03-25, 00:37
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills
Hahaha! I feel you on that one!
Så himla irriterande.
Brukar oftast lira Lich då och då när jag polaren lirar carry och då går det oftast hyfsat bra.
Men då det kommer till att supporta SJÄLV i ett solo game, oj oj oj...
Då tar det hus i helvete.
Citera
2015-03-25, 00:38
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
"efter att de ynka slantarna man får"

Haha Lät så förbannat roligt haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in