Citat:
Ursprungligen postat av
Agent.Smith
Det är skrämmande många grova brott i Sverige som begås av människor som redan begått brott. Man skulle drastiskt kunna få ner antalet brottsoffer genom att hålla tidigare brottslingar avskiljda från samhället.
Det borde införas ett myndighetsansvar i Sverige. Den som är med och bidrar till en annan människas frigång borde hållas personligen delansvarig för eventuella nya brott.
Det personliga ansvaret håller jag mycket högt. Det är det enda som kan skapa hållbar balans och harmoni i ett samhälle.
Har dessa mördare tagit personligt ansvar för sina gärningar? Det enda jag vet är att BO fick livstid medan GM efter 9 år är ute och lever det liv som de tog sig rätten att förneka BO. Rättvist? Fan heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
FinskSvartskalle
Bra skrivet och jag har alltid undrat vad som pågår i huvet på alla som daltar med kriminella.
Kommer väl ihåg detta fall. Lusläste alla förhör och gick igenom alla obduktionsbilder. Säger bara fy fan att dödsstraffet inte finns kvar för sådana här brott.
Vi som arbetar och sliter, betalar skatt och skaffar familj som vi tar ansvar för och försörjer blir ständigt spottade i ansiktet av kriminella och de som stiftar lagarna.
Tittar man på GM inkomster kan man se hur lite de har, de går på bidrag, mediciner finansierade av bidragssystemet, röker på, tar droger, håller på med allt möjligt skit och tar livet av en annan människa för några jävla piller som sedan visade sig inte vara borta (?)
Vad får de för straff? Gratis husrum, gratis käk och gratis studier och "starta på nytt bidrag" när de muckar från kåken. Till och fick de betalt för varje dag de satt på kåken och när de muckar tillåts dessa avskum bilda familj och sätta barn till värden, alltså de tillåts föra sina sjuka gener vidare.
FY FAN!!!
Vilken skön känsla det vore om "The Purge"- fanns på riktigt- en enda gång, då kunde man få möjlighet att rensa bort avskum, på riktigt och en gång för alla- helt lagligt...
Skulle inte ånga någonting. Helst samma öde som C.L fick förstås- om det var lagligt förstås...