2017-09-03, 01:15
Medlem
Rykten i lilla Bollnäs har nått mig på annan ort, tydligen ska D.J ha lämnat livet bakom galler nu?
Citera
2017-09-07, 20:11
Medlem
Idag är det sju år sedan detta bestialiska mord ägde rum! Förövarna är ute i frihet medans anhöriga fick livstid! Förjävligt! R.I.P Christian Larsson
Citera
2017-09-08, 09:49
Medlem
[quote=PersPersPers|61680585]Rykten i lilla Bollnäs har nått mig på annan ort, tydligen ska D.J ha lämnat livet bakom galler nu?[/QUOTE

Han kom väl ut sista Augusti den fan
Citera
2017-09-08, 10:27
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
[quote=123mamma|61725379]
Citat:
Ursprungligen postat av PersPersPers
Rykten i lilla Bollnäs har nått mig på annan ort, tydligen ska D.J ha lämnat livet bakom galler nu?[/QUOTE

Han kom väl ut sista Augusti den fan

Riktig skräpmänniska. Medelklassunge som kom och var med på mordet utan anledning, frågan är om det ens hänt utan honom. Kommer ut vid 25, har hälften av 20-årsåldern kvar, hoppas han dör en hemsk död vid 26 som Christian. Även Johan förtjänar en ond bråd död. Äcklig orm som lurade upp sig polare och mördade honom. Back stabber av kraftiga mått.
Citera
2017-09-08, 11:05
Medlem
Kan någon bekräfta han är frigiven? Bostadsadress ser ut att vara i Segersta, någon som vet något om det?
Citera
2017-09-12, 13:35
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anastazija
Kan någon bekräfta han är frigiven? Bostadsadress ser ut att vara i Segersta, någon som vet något om det?

Hade han inte bytt namn?
Citera
2017-09-16, 21:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Hade han inte bytt namn?
Han heter Daniel nu, så jo.
Citera
2017-09-18, 11:17
Medlem
tsgmtts avatar
Rykten säger att en av de 3 är utbildad advokat nu efter avtjänat straff, så det är vad vi skattebetalare betalat för dessa 7 år..
Citera
2017-09-18, 13:23
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Rykten säger att en av de 3 är utbildad advokat nu efter avtjänat straff, så det är vad vi skattebetalare betalat för dessa 7 år..

Tvivlar jag på eftersom titeln advokat kräver att man praktiserat en tid vilket man knappast kan göra inifrån anstalten. Men jurist kanske? Är väl många långtidsdömda som utbildar sig. Tror någon av de där som var med på stureplansskotten är jurist idag. Den där kinesen från kartellen är socionom har jag för mig. Finns väl inte mycket annat att syssla med på en anstalt än att utbilda sig.

Sen ska man anställas också. Är inte säkert att företag vill ha morddömda på sin arbetsplats.
Citera
2017-09-19, 06:45
Medlem
Tror inte problemen är så stora som man skulle önska, jag har hittills inte hört talas om någon arbetsgivare som kräver utdrag ur brottsregister, utöver de som jobbar med barn i skolan.
Man skriver studier i CVt, kan skylla nåt extraår innan examen på att man var aktiv i studentliv eller reste lite utomlands.
Ett namnbyte så går det inte googla på vad man har gjort för skit.
Slippa CSN, fri bostad, fickpengar, troligen tungt att sitta inne, men det är ett ganska lönsamt sätt att få en examen.
Studentrum som inte är större än cellerna kostar ju bortåt 3-4000kr/mån nu.
Så fri kost o logi i fem år och en juristexamen utan lån är ju värt någonstan mellan en halv och en mille.
Tror sådana här stjärnor kan komma ut i ett bättre läge än de annars kunnat fixa.
Citera
2017-09-26, 01:39
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscountXL
Tror inte problemen är så stora som man skulle önska, jag har hittills inte hört talas om någon arbetsgivare som kräver utdrag ur brottsregister, utöver de som jobbar med barn i skolan.
Man skriver studier i CVt, kan skylla nåt extraår innan examen på att man var aktiv i studentliv eller reste lite utomlands.
Ett namnbyte så går det inte googla på vad man har gjort för skit.
Slippa CSN, fri bostad, fickpengar, troligen tungt att sitta inne, men det är ett ganska lönsamt sätt att få en examen.
Studentrum som inte är större än cellerna kostar ju bortåt 3-4000kr/mån nu.
Så fri kost o logi i fem år och en juristexamen utan lån är ju värt någonstan mellan en halv och en mille.
Tror sådana här stjärnor kan komma ut i ett bättre läge än de annars kunnat fixa.

Det du skriver låter logiskt men samtidigt jävligt ologiskt. Vettiga människor har väl förmågan och sätta ihop två pusselbitar och förstå var en person kommer ifrån/har gjort innan, med nytt namn eller inte. Bara i de whitetrashigaste sammanhangen kan man byta namn från Dennis till Daniel och komma undan med att förklara sig för ett styckmord man begått för 7 år sedan.

Och för att klargöra vad någon har skrivit i några inlägg före mig att någon i denna trio är advokat kan dra åt helvete. Som advokat är du en jurist som är medlem i svenska advokatsamfundet där medlemsskapet kan hotas av minsta lilla snedsteg (där ett mord uppenbarligen räknas in).
Citera
2017-09-26, 08:58
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Det du skriver låter logiskt men samtidigt jävligt ologiskt. Vettiga människor har väl förmågan och sätta ihop två pusselbitar och förstå var en person kommer ifrån/har gjort innan, med nytt namn eller inte. Bara i de whitetrashigaste sammanhangen kan man byta namn från Dennis till Daniel och komma undan med att förklara sig för ett styckmord man begått för 7 år sedan.
Å andra sidan finns ju en hel del arbetsgivare som inte bryr sig ett skit om din bakgrund. Mall of Scandinavia tex, det byggdes väl upp av jävla massa tjacksniffande Östeuropéer som inte var skyddade av facket och allt annat där till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in