2011-09-12, 18:54
Medlem
Ingen av de tre morddömda kommer att ändra sina uppgifter i hovrätten.

http://helahalsingland.se/bollnas/1....tysta-i-ratten
Citera
2011-09-13, 12:09
Medlem
ingenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufogonzales
Jag håller tummarna för att straffet skärps fast jag tror att det är ett önsketänkande.
Måtte dom iaf inte få sina straff sänkta i den kommande rättegången.

De far ju bara inte sanka straffen! Nar man tanker pa vad for nagot otroligt vidrigt de har gjort - och att de skulle vara ute om 6-7 ar?! Och vissa av dem verkar ju inte ens tycka det de gjort ar fel! Man mar ju illa. Det fortjanar inget annat an livstid oavsett alder.
Citera
2011-09-13, 17:22
Medlem
Drumsticks avatar
Ingen som vet om styckningsklippet har läckt ut?
Citera
2011-09-13, 18:27
Medlem
Jag har inte hängt i denna tråd så jag känner inte till om följande är gammalt eller ej. Råkade se klippet på Expressen idag.
http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...istian-larsson
Citera
2011-09-13, 18:29
Medlem
PokeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Ingen som vet om styckningsklippet har läckt ut?

finns inget klipp, dock polisens bilder.. Men se dem inte, det är fan sjukligt jävla brutalt.

Må de aldrig komma ut igen. Döds straff tack!
Citera
2011-09-13, 22:32
Medlem
ingenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag har inte hängt i denna tråd så jag känner inte till om följande är gammalt eller ej. Råkade se klippet på Expressen idag.
http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...istian-larsson

Hmm sag ut som DJ tankte svanga till hoger dar ett tag i klippet.
Citera
2011-09-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufogonzales
Har de 3 mördarna suttit i häkte hela tiden med tanke på att de har överklagat domen?
Eller har de blivit placerade i fängelse redan?

Nej de har knappast blivit placerade i anstalt ännu då domen inte hunnit laga kraft ännu eftersom man överklagade tingsrättens beslut.

När de väl ska ut till anstalt blir första anhalt Kumla där de har en mottagning där alla personer som fått 4 års fängelse eller mer blir placerade, för att kriminalvården ska kunna göra en bedömning om var de senare ska bli placerade. Förmodligen blir det Tidaholm och/eller Hall för gärningsmännen. Ungdomsanstalt betvivlar jag faktiskt på med tanke på det grova brottet och hur pass "lång" (i svensk straffskala mätt, inte min egen uppfattning ska tilläggas) tid de ska sitta.
Citera
2011-09-14, 12:00
Medlem
LeePriest71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkamp
Nej de har knappast blivit placerade i anstalt ännu då domen inte hunnit laga kraft ännu eftersom man överklagade tingsrättens beslut.

När de väl ska ut till anstalt blir första anhalt Kumla där de har en mottagning där alla personer som fått 4 års fängelse eller mer blir placerade, för att kriminalvården ska kunna göra en bedömning om var de senare ska bli placerade. Förmodligen blir det Tidaholm och/eller Hall för gärningsmännen. Ungdomsanstalt betvivlar jag faktiskt på med tanke på det grova brottet och hur pass "lång" (i svensk straffskala mätt, inte min egen uppfattning ska tilläggas) tid de ska sitta.

Om du nu är insatt i hur det fungerar när man ska placeras så torde du också veta att INGEN av dom kommer att få sitta på samma fängslahus what so ever!
Citera
2011-09-14, 12:49
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunugab
Skiter i hur delaktig vissa individer var, sa lange dem var med och deltog, och gjorde inget for att stoppa handelsen, sa ska dem alla straffas lika hart. Punkt slut.
Så funkar ju svensk lag också. Åklagaren behöver inte bevisa vad var och en har gjort om det anses ha skett i samråd.
Citera
2011-09-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeePriest71
Om du nu är insatt i hur det fungerar när man ska placeras så torde du också veta att INGEN av dom kommer att få sitta på samma fängslahus what so ever!

Nej vanligtvis brukar itne brottsmålspolare inte får sitta tillsammans, men du tror inte att både Tidaholm, Hall och Kumla (för att ta några exempel) har olika avdelningar och hus som är avskilda från andra avdelningar vice versa?
Citera
2011-09-14, 14:57
Medlem
madeinflens avatar
Vad har gått så snett i dessa killars uppväxt att de var kapabla till ett så totalt vidrigt brott?
Citera
2011-09-14, 17:58
Medlem
LeePriest71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkamp
Nej vanligtvis brukar itne brottsmålspolare inte får sitta tillsammans, men du tror inte att både Tidaholm, Hall och Kumla (för att ta några exempel) har olika avdelningar och hus som är avskilda från andra avdelningar vice versa?

Det har dom säkert, men spela inte Allan om du inte har på fötterna! Jag VET att dom inte kommer sitta i samma bunker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in