2011-09-14, 21:52
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Vad har gått så snett i dessa killars uppväxt att de var kapabla till ett så totalt vidrigt brott?

Droger, missförållanden och andra psykologiska dilemman (läs fup:n).
Senast redigerad av sjpatrik 2011-09-14 kl. 21:55.
Citera
2011-09-15, 19:25
Medlem
Drumsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokeMe
finns inget klipp, dock polisens bilder.. Men se dem inte, det är fan sjukligt jävla brutalt.

Må de aldrig komma ut igen. Döds straff tack!

Vad menar du nu?
Det skall finnas filmat när dom skär av huvudet på Christian på någon av deras telefoner.

Och polisens bilder, menar du pdfen som läckte ut med alla obduktionsbilder? Sett, vardagsmat för mig.
Citera
2011-09-22, 16:03
Medlem
I stället har alla tre via sina försvarsadvokater förmedlat att de känner ånger över det som hänt.

http://helahalsingland.se/bollnas/1....-tala-i-ratten

Vad ångrar dom egentligen?Att dom inte raderade mordfilmen kanske
Citera
2011-09-24, 08:17
Medlem
ingenpajs avatar
"Man kan visa ånger på många olika sätt. Han har sagt: ”Jag ska ha ett långt straff och jag ska använda den tiden till att studera och komma ut som en annan människa”, sa Silbersky."

Vad harligt! Jag undrar vad Christian ska gora de narmsta aren? Vanta, ingenting, eftersom dessa tre as torterade och mordade honom for ett ar sedan.

Angrar?! Man angrar att man drack for manga ol och ligger och halsar pa Ulrik! Eller att man fettade i sig en jatte burgare med stor pommes och kanner sig tjock. Det finns vissa saker som inte faller under "angra" klassen. Sasom tortyr och styckmord, eftersom det ar oforlatligt.

De angrar att de akte fast, uppenbarligen ljuger de ju fortfarande. Hade de verkligen "angrat" sig hade de berattat sanningen.
Citera
2011-09-24, 19:38
Medlem
Håller fullständigt med föregående talare , dessa tre svin ska låsas in på MYCKET låååååååång tid . tillbaka i ett samhälle vill vi inte ha dom .
Stackars kristian , snart får du komma till ro , då dessa tre får sina straff .
skänker en varm tanke till hans föräldrar och syskon .
Citera
2011-09-24, 22:05
Medlem
mcnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttburk
I stället har alla tre via sina försvarsadvokater förmedlat att de känner ånger över det som hänt.

http://helahalsingland.se/bollnas/1....-tala-i-ratten

Vad ångrar dom egentligen?Att dom inte raderade mordfilmen kanske

Inte för att försöka spela viktigpetter, men filmen raderade dem men den har återskapats av tekniker i efterhand.
Citera
2011-09-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuthora
Nej, verkligen inte. Det är stor skillnad på benzo med lång halveringstid och på kortverkande, samt även på HYPNOTISKA (de värsta, t.ex Rohypnol, Halicon, Stilnoct) de hypnotiska somnar hjärnan på medans du är vaken och jag kan garantera dig att du kommer ha gjort saker du aldrig nånsin skulle gjort annars.

Ju kortare halveringstiden är desto hårdare slår det (och desto mindre kommer du komma ihåg) de är de benzon som folk gör mest brott på, rohypnol är väl den mest kända world-wide, hypnotisk med väldigt kort halveringstid.

Jag käkar stilnoct pga svåra sömnproblem och jag har gjort så mycke sjuka saker som jag annars aldrig skulle ha gjort och sen på morgonen efter kommer jag inte ihåg ett skit... Så stilnoct är en obehaglig tablett som jag tyvärr måste ta annars kan jag inte sova alls...
Citera
2011-09-27, 17:39
Medlem
minkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcnugget
Inte för att försöka spela viktigpetter, men filmen raderade dem men den har återskapats av tekniker i efterhand.

Så dem gjorde sig alltså inte av med luren efter att dem spelat in filmen, utan valde att endast radera det? Jävla pundare, blir så förbannad att just sånt här low-life kan ställa till med så mycket skada....

Vad hade Christian egentligen gjort för att förtjäna detta ??? Detta handlade om jag förstått det rätt om en skuld över ett par tabletter till ett värde utav ynka 2000:- ??? Detta pundarpack förtjänar långa straff och det vidriga är att det var så jävla meningslöst så jävla onödigt.
Senast redigerad av minkk 2011-09-27 kl. 17:47.
Citera
2011-09-27, 20:21
Medlem
Freshstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minkk
Så dem gjorde sig alltså inte av med luren efter att dem spelat in filmen, utan valde att endast radera det? Jävla pundare, blir så förbannad att just sånt här low-life kan ställa till med så mycket skada....

Vad hade Christian egentligen gjort för att förtjäna detta ??? Detta handlade om jag förstått det rätt om en skuld över ett par tabletter till ett värde utav ynka 2000:- ??? Detta pundarpack förtjänar långa straff och det vidriga är att det var så jävla meningslöst så jävla onödigt.

Har inte orkat brytt mig om detta ämne då det bara fått mig att må illa..

Men här kommer min saga..

Jag satt på samma hem som Christian ett år innan detta hände, skum kille jäävligt skum. På ett sätt som gjorde att man inte visste vart man hade honom. Han var glad, aggressiv o allmänt skum. Han hade skulder men bedrev utpressning mot kvinnor (hur nu den tunna pundaren lyckades med det vet jag inte..) så troligen döljer det sig mer bakom historien än vad medier förtäljer.. Han var en läskig jävel trots sin späda kropp..
Citera
2011-09-27, 20:35
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshstart

Jag satt på samma hem som Christian ett år innan detta hände, skum kille jäävligt skum. På ett sätt som gjorde att man inte visste vart man hade honom. Han var glad, aggressiv o allmänt skum. Han hade skulder men bedrev utpressning mot kvinnor (hur nu den tunna pundaren lyckades med det vet jag inte..) så troligen döljer det sig mer bakom historien än vad medier förtäljer.. Han var en läskig jävel trots sin späda kropp..

Intressant kan du inte berätta mer om honom, hade han alltså en önskan att bli drogfri då?

Bilden man fått av honom hittills känns sådär lagom glorifierad som det ju alltid lätt blir när nån är död. "han hade precis bestämt sig för att bli drogfri o starta sitt nya liv". "han va en oskyldigt anklagad skadad stackare som aldrig gjort någon annan än sig själv illa."
Citera
2011-09-28, 12:01
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Intressant kan du inte berätta mer om honom, hade han alltså en önskan att bli drogfri då?

Bilden man fått av honom hittills känns sådär lagom glorifierad som det ju alltid lätt blir när nån är död. "han hade precis bestämt sig för att bli drogfri o starta sitt nya liv". "han va en oskyldigt anklagad skadad stackare som aldrig gjort någon annan än sig själv illa."

+1

Jag tycker att hela historen verkar skum i från början (obs! jag tar inte gärningsmännen i försvar, och jag känner inte någon av dom inblandade)
Men jag tycker att det var lite konstigt att han blev mördad för 2000kr eller en burk tabletter eller vad det var, det var reält övervåld för en så i sammanhanget liten summa pengar.

Alltså, när man går så långt så man styckmördar någon borde det finnas mer med i bilden.

Citat:

Du får gärna berätta lite mer ingående, typ några konkreta exempel på hur han var, sen det du skriver att han bedrev utpressning mot kvinnor, hur gjorde ha då? Hotade han dem och i sånna fall med vad?
Citera
2011-09-28, 16:15
Medlem
urkpajass avatar
Citat:

Jag kände också Christian, jag har läst en bit av FUP:en. Valt att inte läsa hela, av den enkla anledningen till att jag bara mår dåligt av hela situationen! Träffade honom bara några/någon vecka före försvinnandet/mordet. Håller med om att han kunde vara oberäknelig ibland, men han var en ytterst trevlig kille som var mån om sin familj och de vänner han hade.. På "slutet" pratade han om att bli drogfri, ta in sig på hem och eventuellt flytta. Synd att de bara blev ord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in