Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Jag tänkte också på detta, men tänkte att det kanske var med flit av någon anledning.
Det är ju andra saker också med i tex rekonstruktionen när JF visar hur han hugger CL i axeln men som polisen senare informerar honom om att han inte kan ha gjort eftersom CL inte har någon skada i vänster axel. Utifrån filmen skulle man ju kunna tro att det är sant.

Ger antydan om hur information snevrids av media, och därmed framhävs som tendentiöst. Mycket vanligt. Programledaren för Efterlyst nämner exempelvis Christian som en kompis till mördarna, vilket är fel: *kompis till en utav mördarna är däremot korrekt. Skillnaden kan anses som obetydelsefull, men faktum är att tittaren ej får ta del av hela sanningen.
Citera
2011-04-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Jag tror JF bär på en enorm massa ånger om det nu är så att han utdelade åtminstonne ett av dessa stick i ryggen, eftersom han då mycket väl kan tro sig vara ansvarig för det faktum att AC och DJ säger att CL måste dö när han återvänder till lägenheten andra gången.
Tror jag med (Att JF bär på en massa ånger). Jag tror också att han inte har lämnat lägenheten en andra gång utan att han gick in i en psykos/fick en blackout och anföll CL i ursinne. Nästa minne han har är när DJ och AC säger att det är kört, att CL förlorat för mycket blod. JF tror då att eftersom han inte minns att han gjort någonting så kan han därför inte ha varit i lägenheten. Därmed inte sagt att JF ensam stod för alla knivhugg. Tycker också det är märkligt när JF säger att han/de slår löst. Sällan! De lär ha varit rätt adrenalinpumpade och lär inte haft någon koll på hur hårt de slog.

Någon som vet mer om deras kommunikation i häktet? Vilka kommunicerade med varandra? Betyder dessa tecken något speciellt eller?
Senast redigerad av djungelturken 2011-04-14 kl. 21:29. Anledning: förtydligande
Citera
2011-04-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Tror jag med. Jag tror också att han inte har lämnat lägenheten en andra gång utan att han gick in i en psykos/fick en blackout och anföll CL i ursinne. Nästa minne han har är när DJ och AC säger att det är kört, att CL förlorat för mycket blod. JF tror då att eftersom han inte minns att han gjort någonting så kan han därför inte ha varit i lägenheten. Därmed inte sagt att JF ensam stod för alla knivhugg. Tycker också det är märkligt när JF säger att han/de slår löst. Sällan! De lär ha varit rätt adrenalinpumpade och lär inte haft någon koll på hur hårt de slog.

Någon som vet mer om deras kommunikation i häktet? Vilka kommunicerade med varandra? Betyder dessa tecken något speciellt eller?

Isåfall skulle AC och DJ kunna fylla i den tiden, i händelseförloppet så finns det en tidsperiod på "X" som det helt saknas uppgifter från. Enda kombinationen av GM som förklarar varför denna tidsperiod saknas är om det är AC och DJ ensam i lägenheten.

Vi vet med hjälp av banden att DJ hållit i fötter, AC tryckt ner och JF gjort något som enligt dom på bandet (fick CL att inse att han skulle dö) och att detta gjort under samma tidsperiod som DJ "waterboardade" CL och JF högg han med hammaren i benet.

Detta är tidsperioden före JF säger han lämnar lägenheten för andra gången.

Skulle alla tre befunnit sig i lägenheten hela tiden så skulle man utan problem kunna sitta och peka finger, nu saknas det bitar i alla tre's utsago.

Och det var AC och DJ som kommunicerade i häktet med varandra.
Senast redigerad av dip 2011-04-14 kl. 21:35.
Citera
2011-04-14, 21:39
Medlem
Citat:
Isåfall skulle AC och DJ kunna fylla i den tiden, i händelseförloppet så finns det en tidsperiod på "X" som det helt saknas uppgifter från. Enda kombinationen av GM som förklarar varför denna tidsperiod saknas är om det är AC och DJ ensam i lägenheten.

Vi vet med hjälp av banden att DJ hållit i fötter, AC tryckt ner och JF gjort något som enligt dom på bandet (fick CL att inse att han skulle dö)

Skulle alla tre befunnit sig i lägenheten hela tiden så skulle man utan problem kunna sitta och peka finger, nu saknas det bitar i alla tre's utsago.

Hmm ok. Om det är så som du säger så blir JF mer trovärdig när han säger att CL var vid medvetande när JF lämnar lägenheten andra gången och någonting händer medan han är borta.
Citera
2011-04-14, 22:32
Medlem
cirkuspoliss avatar
Att de döms för nått annat än att ha begått mord "tillsammans och i samförstånd" skulle vara helt skandalöst. Jag tror inte att det kommer att läggas någon större vikt vid vem som delade ut enskilt knivhugg eller vem som var mest drivande. Samtliga döms för mord, resten konsumeras av detta och straffet blir fängelse.

Enda osäkerheten jag känner är om någon bedöms som tvärknäpp och hamnar på rättspsyk.
Citera
2011-04-14, 23:33
Medlem
Citat:
Nä, det har han inte sagt, och det har jag heller EJ sagt. Det jag sagt är att JF är mest troligast ansvarig för åtminstonne ett av knivsticken i CL's rygg och att detta utdelas innan JF försvinner till CL's lägenhet andra gången.

JF har erkänt i förhören att han efter DJ inlett den avslutande knivattacken (efter JF återvänt till sin lägenhet) också huggit CL i bålen, och att även AC gjort detta
Ok tack för klargörandet. Vill också läsa fup:en men hur gör jag. Har tidigare laddat ned saker men glömt hur man gör. Har följt länkarna till den sedan är jag lost. Hur gör jag sedan måste man betala eller ladda ner något speciellt program innan. ? Borde ha ett sådant eftersom jag tidigare laddat ner? Vet du?

En annan sak: du har tagit ställning för att JF:s berättelse är sann (vilket kan stämma, men), är det på grund av fakta eller har du någon relation till honom?
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Hade jag varit pappa eller någon nära vän eller syskon till den avlidne så hade jag gjort det.
Ja, och sen måste någon döda dig.
Citera
2011-04-14, 23:34
Medlem
Citat:
Hur kunde detta få ske? Vilken enorm miss. Skandal!
Citera
2011-04-15, 00:15
Medlem
Fan jag mår illa! Vilka sjuka människor, känner stor sorg över att se att folk kan göra något så bestialiskt mot en annan människa!....
Citera
2011-04-15, 00:17
Medlem
Se7eens avatar
Att dom inte kan dömas till livstid som det nämns om i efterlyst e ju fan skandal. Jag skäms fan över o bo Sverige med det rättsystem vi har i detta landet. Det var som igår när man såg uppdrag granskning om pedofiler..ROS-programmet och att släppa lös obotliga pedofiler i samhället...ja kyss mig i röven, noll tolerans e vad som ska införas!
Senast redigerad av Se7een 2011-04-15 kl. 00:19.
Citera
2011-04-15, 01:05
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Sitter på FUPen nu. Laddar upp en torrentlänk inom 1 h.

http://www.easy-share.com/1914483737/FUP.torrent

http://www.mediafire.com/?h3gmim4jf5e9sbj

ISO-fil:
SHA-1: A3F6CA4011C64EE8D61D3D5AD248147221A6A655
MD5: F0E02BAC56F56C72513FFE3E2E2DB9C3
CRC32: 1D46F512

Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Ok tack för klargörandet. Vill också läsa fup:en men hur gör jag. Har tidigare laddat ned saker men glömt hur man gör. Har följt länkarna till den sedan är jag lost. Hur gör jag sedan måste man betala eller ladda ner något speciellt program innan. ? Borde ha ett sådant eftersom jag tidigare laddat ner? Vet du?
Det finns många olika sätt att göra detta på och det som följer nedan är alltså bara ett sätt av många. Jag hoppas att du får ut något utav mitt försök till en "tillvägagångssätts-manual". Håll t godo.

1) Ladda ner någon av snälla MajorCrisis ovanstående torrent-filer.

2) Ladda sedan ner ett program exempelvis http://www.getmiro.com/ lr http://www.utorrent.com/downloads Detta för att kunna "ladda ner torrent-filen på riktigt".

3) Ladda sedan ner exempelvis programmet http://www.win-rar.com/download.html för att kunna "konvertera" iso och packa upp filerna.
Citera
2011-04-15, 01:19
Medlem
BridgeRocks avatar
Angående kommunikationen i häktet(eller ja, dom hade väl inte hunnit blivit häktade då utan var bara anhållna i väntan på häktningsförhandlingar) så utgår det från att dom har hittat fimpar ute på rastgården och att dom har haft "rastning" efter varandra. Jag tror nog att arrestvakterna är så pass intelligent att dom förstår att två stycken eventuella medbrottslingar inte får under några omständigheter se varandra under en så känslig del av utredningen.

Så jag tror inte direkt på att någon kommunikation ska ha skett mellan DJ och AC.
Citera
2011-04-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland

En annan sak: du har tagit ställning för att JF:s berättelse är sann (vilket kan stämma, men), är det på grund av fakta eller har du någon relation till honom?

Ja, och sen måste någon döda dig.

Nä, jag har ingen som helst relation till någon involverad i detta fall, helt fel län till att börja med, och har åtminstonne 10år på dom involverade i detta fall.

Jag har använt mig av enkla logiska tankeprocesser bara när jag dragit mina slutsatser, gjort minnesanteckningar från FUP och sedan jämfört med varandra. JF framstår som mest trovärdig pga att han redan i tidigt skede berättat utförligt för både personer i hans närhet men också förhörspersonalen, detta har sedan återigen speglats i information som framkommit från tex nära vänner till AC och DJ när man konfronterade dessa med det faktum att dom också varit med och tagit livet av CL (AC och DJ försökte först skylla allt på JF inför sina vänner, därav att AK från början var villig hjälpa till)

http://www.multiupload.com/MYGIN8LL02

Där har du allt i en enkel rarfil.

Du kan ladda ner Acrobat Reader med hjälp av google

Samma gäller Winrar

Bara börja läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Angående kommunikationen i häktet(eller ja, dom hade väl inte hunnit blivit häktade då utan var bara anhållna i väntan på häktningsförhandlingar) så utgår det från att dom har hittat fimpar ute på rastgården och att dom har haft "rastning" efter varandra. Jag tror nog att arrestvakterna är så pass intelligent att dom förstår att två stycken eventuella medbrottslingar inte får under några omständigheter se varandra under en så känslig del av utredningen.

Så jag tror inte direkt på att någon kommunikation ska ha skett mellan DJ och AC.

Nä, att dom ville använda rastgården efter varandra invände man inte alls emot, det man däremot grundade anmälan på var SÄTTET dessa fimpar var placerade, så jo AC och DJ kommunicerade med varandra.

Så om inte KLARTEXT i FUP var tillräckligt för dig så låt mig prova själv ytterligare en gång, dom använde dessa FIMPAR för att lämna meddelanden till varandra.
Senast redigerad av dip 2011-04-15 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in