Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Sluta fjanta dig. Ja jag är en som läst psykologi A (universitetsnivå) och inom den akademiska världen användes begreppen åtminstonde för nått år sedan. De används även av forskare i media (olika slags)och jag har själv erfarenhet av psykopati, om de sedan ändrat namn är väldigt oväsentligt då själva störningen är den samma.
Vad har du för problem egentligen då du hela tiden måste kalla andra nedsättande? Risk för att deu lider av högmod och storhetsvansinne.
Dom existerar inte i varken DSM eller ICD-10, enda stället där det brukas idag är i "media", och då talar man om PSYKOPATI, "sociopati" som sådan anses ett så pass förlegat begrepp att det inte används längre.
Varken "högmod" eller "storhetsvansinne" är f.ö kriterier eller ens delkriterier, varför jag använder en nedsättande ton?, för att jag har ENORMT lite respekt för människor som försöker framstå som mer påläst än vad dom egentligen är, du vore ett sådant typexempel som befäster din ignorans och okunskap genom att först hävda sakkunskap (psykologi A universitetsnivå) och sedan yra loss lika jävligt igen. Enklast vore om sådana som du insåg era begränsningar och ej begav er ut på vatten där ni ej bottnar, så hade ni sluppit denna nedvärderande ton när ni bräker ur er eran idioti.
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Jag håller med dig, absolut. Inte hade man uttryckt sig på det sättet.
Jag får liksom du uppfattningen om att hon verkar bekymmerslös. Jag ser att hon har en kompis som bloggar lite istället för henne ibland, hon skriver att denna A har gått igenom otroligt mycket. Antar att hon syftar på det här som hänt hennes bror. Jag blir väldigt illa berörd av det jag läser, och ju mer jag får en bild av henne - även om hon är väldigt ung. Jag tyckte att jag såg en bild där jag tror att brodern låg i en sjukhussäng. En annan bild på honom i brun skinnsoffa. Tror det var december båda två.
Nej men för att deras äldre bror sitter för rån, och för att deras PAPPA gick bort för ett par år sedan, det här sista var bara grädden på moset. Det är f.ö inte speciellt underligt att hon fortfarande ser sin bror som en person och inte ett monster, du som ville påskina att du besatt djupare insikt och kunskap torde ju tom kunna fundera ut vad exakt det beror på.
Du kan släppa iktorovil tugget med, eftersom GM i det här fallet frivilligt berättade för farbror polisen vad man tog den där dagen och i vilka mängder. Du framstår alltså som mer än lovligt dum när du spekulerar i sådant det finns fakta gällande. Lite mer koncentration på att läsa FUP och lite mindre att trycka på tangenterna i den här tråden.