2011-06-19, 14:54
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Jag har kollat igenom bloggen. Jag får en känsla av att det inte är några trygga ungdomar det här. Vet att det finns droger överallt, men på landsorten har det fullständigt exploderat genom åren. Att mixtra med droger, ensamt eller blandat med alkohol är en fullständigt livsfarlig kombo, särskilt instabila personligheter. Killen du pratar om finns med på andra bilder också.

Visst är det så. Kommer själv från en liten håla. Samma storlek som Bollnäs, en massa knark.
Det är likadant överallt.
Citera
2011-06-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
På samma vis som "Psykragnars" undersökning påvisade hans AS bla så hade den påvisat om dessa personer haft några sådana störningar, att man sen inte tar hänsyn till det när man väger straffskala är en helt annan sak.

Och det finns inget som heter "psykopati" eller "sociopati" det heter ASPD numera och har så gjort vansinnigt länge, du gör dig själv en ENORM björntjänst när du försöker framstå som påläst men slänger dig med 20-30år gamla termer som du hört på hollywood filmer eller som slasktidningar som aftonbladet använder i artiklar för att göra det bekvämt för enkla människor.
Sluta fjanta dig. Ja jag är en som läst psykologi A (universitetsnivå) och inom den akademiska världen användes begreppen åtminstonde för nått år sedan. De används även av forskare i media (olika slags)och jag har själv erfarenhet av psykopati, om de sedan ändrat namn är väldigt oväsentligt då själva störningen är den samma.

Vad har du för problem egentligen då du hela tiden måste kalla andra nedsättande? Risk för att deu lider av högmod och storhetsvansinne.
Citera
2011-06-19, 15:02
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skroten

Från en blogg:
http://pottfisken.devote.se/blogs/90...be-alright.htm

Jag förstår att de är ledsna och saknar tiden som varit men måste de var så himla fjortis och blogga om precis, precis allt? Kan de inte hålla något för sig själva en enda gång?
Jag tycker inte att man ska slänga upp sådana här saker på en blogg som om det vore ett dagens outfit-inlägg. För deras egen skull framför allt, för det kan så lätt missuppfattas.

Buhu, jag saknar Johan. Tough shit, han sitter inne för styckmord. Skriv ett brev eller nåt.
Gärna ett privat.
Senast redigerad av manamanah 2011-06-19 kl. 15:14.
Citera
2011-06-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Jag antar det är det här inlägget du syftar på. Började läsa lite men författaren verkar vara ett jävla mongo med dyslexi så jag orkade inte ta mig igenom hennes ordlabyrint.

Ja, det var det jag syftade på. Hon verkar se upp till A.
Citera
2011-06-19, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Jag förstår att de är ledsna och saknar tiden som varit men måste de var så himla fjortis och blogga om precis, precis allt? Kan de inte hålla något för sig själva en enda gång?
Jag tycker inte att man ska slänga upp sådana här saker på en blogg som om det vore ett dagens outfit-inlägg. För deras egen skull framför allt, för det kan så lätt missuppfattas.

Buhu, jag saknar Johan. Tough shit, han sitter inne för styckmord. Skriv ett brev eller nåt.
Gärna ett privat.
Håller med dig till 240%. Ännu ett sprutluder som förbiser vad Johan har gjort och fortfarande se honom som om han vore vem som helst. Blir så jävla trött på såna distanslösa människor. Hon borde skaffa sig lite självinsikt och tänka om en gång till innan hon börjar att förklara sin eviga kärlek till en styckmördare som Johan Flykt. I vissa mord kan jag förstå gärningen, men detta är ett så förbannat unikt fall där grymhet och tortyr har gått hand-i-hand hela vägen ut. Man borde nästa skicka ett paket till den här tjejen med FUPen i så skulle hon få läsa lite om hur underbar Johan verkligen är.
Citat:
Ska försöka igen. Den är på något sätt inställd på wordpad. Har försökt återställa, men har förmodligen ställt till det ännu mer, därför öppnas wordpad.
Testa att ändra filformatet på PDF-filen. För om du verkligen har Adobe Reader installerat så ska inte wordpad öppna det, utan då ska AR automatiskt öppna det. Annars är det ju bara att högerklicka på PDF-filen och sedan välja "open with" så har du ett gäng alternativ i en flik som dyker upp där.
Senast redigerad av eyeism 2011-06-19 kl. 15:35.
Citera
2011-06-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah

Gärna ett privat.

Håller verkligen med, jag blir enormt provocerad av den där jargongen.
Citera
2011-06-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Sluta fjanta dig. Ja jag är en som läst psykologi A (universitetsnivå) och inom den akademiska världen användes begreppen åtminstonde för nått år sedan. De används även av forskare i media (olika slags)och jag har själv erfarenhet av psykopati, om de sedan ändrat namn är väldigt oväsentligt då själva störningen är den samma.

Vad har du för problem egentligen då du hela tiden måste kalla andra nedsättande? Risk för att deu lider av högmod och storhetsvansinne.

Dom existerar inte i varken DSM eller ICD-10, enda stället där det brukas idag är i "media", och då talar man om PSYKOPATI, "sociopati" som sådan anses ett så pass förlegat begrepp att det inte används längre.

Varken "högmod" eller "storhetsvansinne" är f.ö kriterier eller ens delkriterier, varför jag använder en nedsättande ton?, för att jag har ENORMT lite respekt för människor som försöker framstå som mer påläst än vad dom egentligen är, du vore ett sådant typexempel som befäster din ignorans och okunskap genom att först hävda sakkunskap (psykologi A universitetsnivå) och sedan yra loss lika jävligt igen. Enklast vore om sådana som du insåg era begränsningar och ej begav er ut på vatten där ni ej bottnar, så hade ni sluppit denna nedvärderande ton när ni bräker ur er eran idioti.

Citat:
Jag håller med dig, absolut. Inte hade man uttryckt sig på det sättet.
Jag får liksom du uppfattningen om att hon verkar bekymmerslös. Jag ser att hon har en kompis som bloggar lite istället för henne ibland, hon skriver att denna A har gått igenom otroligt mycket. Antar att hon syftar på det här som hänt hennes bror. Jag blir väldigt illa berörd av det jag läser, och ju mer jag får en bild av henne - även om hon är väldigt ung. Jag tyckte att jag såg en bild där jag tror att brodern låg i en sjukhussäng. En annan bild på honom i brun skinnsoffa. Tror det var december båda två.

Nej men för att deras äldre bror sitter för rån, och för att deras PAPPA gick bort för ett par år sedan, det här sista var bara grädden på moset. Det är f.ö inte speciellt underligt att hon fortfarande ser sin bror som en person och inte ett monster, du som ville påskina att du besatt djupare insikt och kunskap torde ju tom kunna fundera ut vad exakt det beror på.

Du kan släppa iktorovil tugget med, eftersom GM i det här fallet frivilligt berättade för farbror polisen vad man tog den där dagen och i vilka mängder. Du framstår alltså som mer än lovligt dum när du spekulerar i sådant det finns fakta gällande. Lite mer koncentration på att läsa FUP och lite mindre att trycka på tangenterna i den här tråden.
Senast redigerad av dip 2011-06-19 kl. 15:53.
Citera
2011-06-19, 15:53
Medlem
[quote=eyeism
Testa att ändra filformatet på PDF-filen. För om du verkligen har Adobe Reader installerat så ska inte wordpad öppna det, utan då ska AR automatiskt öppna det. Annars är det ju bara att högerklicka på PDF-filen och sedan välja "open with" så har du ett gäng alternativ i en flik som dyker upp där.[/QUOTE]

Det sinnessjuka är att jag gör allt det där, men det finns inget alternativ då jag högerklickar - bara öppna. Helt sjukt. Jag måste ha gjort något helt vansinnigt. Tack alla ni som försökt hjälpa mig.
Citera
2011-06-19, 15:54
Medlem
Citat:
Håller verkligen med, jag blir enormt provocerad av den där jargongen.

Jag med! Det kliar i fingrarna att kommentera inlägget och skicka med en länk till obduktionsbilderna så hon får se vad hennes älskade saknade vän har gjort.
Citera
2011-06-19, 16:15
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Man hör på det sätt som AC och DJ pratar om CL i förhören att han tillhör en kategori människor som dom inte har någon respekt för och som dom ser ner på, trots att dom brukar precis som CL gjorde så är CL i deras ögon "en jävla pundarjävel"
Å andra sidan så kanske dom skötte det lite snyggare än honom. T.ex. DJ som jobbade utan att medarbetare märkte något ovanligt med honom.
Citera
2011-06-19, 16:25
Medlem
Citat:
Dom existerar inte i varken DSM eller ICD-10, enda stället där det brukas idag är i "media", och då talar man om PSYKOPATI, "sociopati" som sådan anses ett så pass förlegat begrepp att det inte används längre.

Varken "högmod" eller "storhetsvansinne" är f.ö kriterier eller ens delkriterier, varför jag använder en nedsättande ton?, för att jag har ENORMT lite respekt för människor som försöker framstå som mer påläst än vad dom egentligen är, du vore ett sådant typexempel som befäster din ignorans och okunskap genom att först hävda sakkunskap (psykologi A universitetsnivå) och sedan yra loss lika jävligt igen. Enklast vore om sådana som du insåg era begränsningar och ej begav er ut på vatten där ni ej bottnar, så hade ni sluppit denna nedvärderande ton när ni bräker ur er eran idioti.

Nej men för att deras äldre bror sitter för rån, och för att deras PAPPA gick bort för ett par år sedan, det här sista var bara grädden på moset. Det är f.ö inte speciellt underligt att hon fortfarande ser sin bror som en person och inte ett monster, du som ville påskina att du besatt djupare insikt och kunskap torde ju tom kunna fundera ut vad exakt det beror på.

Du kan släppa iktorovil tugget med, eftersom GM i det här fallet frivilligt berättade för farbror polisen vad man tog den där dagen och i vilka mängder. Du framstår alltså som mer än lovligt dum när du spekulerar i sådant det finns fakta gällande. Lite mer koncentration på att läsa FUP och lite mindre att trycka på tangenterna i den här tråden.

Din attityd är så sjukt stötande. Du är här inne för att trakassera och bete dig allmänt illa. Jag har tittat på dina bidrag här, och kan ju inte säga att jag är särskilt imponerad. Det enda jag ser är en person som saknar självinsikt. Du drog ju till och med en parallell till filmen "Sökarna", inte särskilt briljant.
Citera
2011-06-19, 16:29
Medlem
Citat:
.

Varken "högmod" eller "storhetsvansinne" är f.ö kriterier eller ens delkriterier,

Jodå, högmmod och storhetsvansinne kan man lida av. Och vad fel du har när du säger att det bara är media som använder sig av de "gamla" begreppen". Var har du levt de senaste åren?

Oj vad fel du har här då, deras pappa gick inte bort för ett par år sedan. Har du problem med tidsuppfattningen också?

Så om en gärningsman frivilligt talar om vad och hur mycket piller denne stoppat i sig så får man ta det som sanning, undrar vem som är idiot här då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in