2011-06-18, 15:30
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneytoes1
Vill bara påpeka att mordet du skriver om, inte skedde i Falun.

Orkar inte leta men Du vet vilket jag menar, det var väl i de krokarna i alla fall.
Citera
2011-06-18, 15:31
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Har inte fel överhuvudtaget. Vart tror du att alla tar vägen efter avtjänat straff? Hem till byn igen? Han som eldade upp sin tjej han begick ju ett nytt brott. Därför avslöjades han efter 2 dagar. Hade han inte begått ett nytt brott så hade ingen vetat om vem han var.

Och hur ofta tror att de här individerna startar om utan brott..............
Citera
2011-06-18, 15:38
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Som "bekant", vad tycker du om det? Hur tror du han kommer att bli bemött om han kommer tillbaka till Bollnäs?
På facebook verkar ju många sakna honom....
Det var ingen jag umgicks med, men man hejade väl på varandra på stan. Så jag känner nog samma avsky som dom flesta här. Dom flesta här fördömer dom så att flytta tillbaka hit efter avtjänat straff känns ganska långt borta.

90% av dom som skrivit på facebook att dom saknar honom, är syskon/kusiner så då är det inte mer än naturligt att man saknar en person. Dom saknar hur personen var innan den började med droger och blev "fucked up".
Citera
2011-06-18, 15:39
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Vad är det folk yrar om i den här tråden? Att de är körda för livet?

Knappast.

När de kommer ut om 6-7 år så kommer ni upprörda ha glömt fallet och gått vidare med era liv och de tre herrarna byter namn och slår sig ner i någon småstad och jobbar och skaffar familj.

Eller så pundar de ner sig och åker in och ut på landets anstalter.

I vilket fall som helst kommer de vara glömda.
Citera
2011-06-18, 15:41
Medlem
En ödmjuk liten fråga:
Finns FUP i annat format än ISO?
Citera
2011-06-18, 15:46
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
En ödmjuk liten fråga:
Finns FUP i annat format än ISO?
Med tanke på antalet filer, så nej.

Det är väldigt många PDF-filer.
Citera
2011-06-18, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virrevattenslang
program till att öppna FUPen med?`
Har du aldrig öppnat och läst en PDF-fil tidigare? Adobe brukar man öppna PDF-filer med.
Citera
2011-06-18, 15:54
Medlem
jojobantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Vad är det folk yrar om i den här tråden? Att de är körda för livet?

Knappast.

När de kommer ut om 6-7 år så kommer ni upprörda ha glömt fallet och gått vidare med era liv och de tre herrarna byter namn och slår sig ner i någon småstad och jobbar och skaffar familj.

Eller så pundar de ner sig och åker in och ut på landets anstalter.

I vilket fall som helst kommer de vara glömda.

Visst är det så. Livet går vidare och det kommer alltid nya sensationer som olika individer serverar samhället.
Citera
2011-06-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Och hur ofta tror att de här individerna startar om utan brott..............

Det tror jag inte. Men vill dom börja om på nytt så behöver dom inte lämna landet och jag tror inte heller att det behöver vara så svårt. Det är tusentals människor som lever med skyddad identitet i Sverige och som placeras i andra städer i Sverige långt bort från där "hemma" är. Och dom måste ju ha någon typ av liv där dom befinner sig nu? Med jobb? Vänner? Grannar? Bekanta? Man träffar ju folk hela tiden som plötsligt bara dyker upp från ingenstans, som aldrig pratar om sitt förflutna eller där dom kommer från, som berättar nån historia om varför dom flyttat, dom har fått nytt jobb här, ville "komma bort" från hemstaden, familjen har dött i nån olycka osv. Hur många gånger "kollar" man upp så det stämmer? Kanske dom kommer raka vägen från Kumla-anstalten istället? Ingen som vet, och aldrig någon som kommer få veta. Om dom inte avslöjar sig själva.. Måste dock vara fruktansvärt jobbigt att hålla reda på alla lögner och på vad man heter nu osv. En enda fråga om det förflutna och dom måste komma på något att säga. Vilken pärs!
Citera
2011-06-18, 15:58
Medlem
Nu skriver Aftonhoran att dom bara är vanliga killar, dom är ju för fan WT pundare. Skulle jag vara "vanlig" kille slulle jag fan anmäla Aftonhoran för kränkning av mig som person, det är inga vanliga killar som gör dessa brott.
Citera
2011-06-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Nu skriver Aftonhoran att dom bara är vanliga killar, dom är ju för fan WT pundare. Skulle jag vara "vanlig" kille slulle jag fan anmäla Aftonhoran för kränkning av mig som person, det är inga vanliga killar som gör dessa brott.

Skaffa dig en verklighetsförankring och återkom.
Citera
2011-06-18, 16:10
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig

Aftonbladet skrev ju även att Hagamannen var en "vanlig familjefader".

Att dom inte skriver som det är, att gärningsmännen är lodiga pundare vars beteende inte chockar någon som haft med dom att göra tror jag beror på att dom vill sprida en uppfattning om att "det kan hända vem som helst" eller att det enda som krävs är att man hamnar i "fel sällskap" eller något annat trams.

Men du har rätt i det du säger, självklart är dom inte "vanliga killar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in